снимка EPA
Париж. Лувърът в Париж отвори врати за посетители след три месеца прекъсване, но напливът от туристи се очаква по-късно със завръщането на чужденците, съобщи bTV, позовавайки се на АФП. Музеят загуби повече от 40 милиона евро приходи по време на мерките за изолация заради новия коронавирус. 75 процента от посетителите му преди бяха чужденци. Сега обаче само европейци могат да се завърнат, но ще бъдат пропускани „като през капкомер“.
Подобно затваряне на музея не е имало от Втората световна война.
Ръководството очаква три трудни години, след като през 2020 г. продадените билети ще са много по-малко от рекорда от 10 милиона през 2018 г. Обикновено музеят приема около тридесет до четиридесет посетители дневно. Първите посетители влязоха в 10 ч. Санитарните мерки отдавна са обмислени. Достъпът ще е само през пирамидата – с три опашки. Едната е за резервиралите билети с дата и час по интернет, другата – за направилите си резервация за по-късен час, а третата за разчитащи на късмета да има свободни места. Всички трябва да са с маски. Гардеробът ще остане затворен.
снимка ЕРА
Първите 7400 билета, пуснати за продажба онлайн в понеделник, бяха изкупени още в първите часове на деня, съобщи ДПА.
„Джокондата“, Нике от Самотарке, „Свободата води народа“, „Салът на Медуза“, Венера Милоска, бижутата на короната и други съкровища – най-посещаваните зали ще бъдат отворени, както и така харесваните от французите експозиции за Древен Египет, Древна Гърция и Рим.
Oколо 30 процента от колекциите като френска ренесансова скулптура или изкуството на Азия, Океания и Америките, ще останат закрити.
При по-малкото посетители разходката им залите ще е много по-приятна. Сини стрелки ще показват маршрута, без възможност за връщане. Пред „Мона Лиза“ са поставени точки, за да може посетителите да я съзерцават, спазвайки физическа дистанция. Груповите посещения с външни екскурзоводи може да са до 25 човека, като гидовете трябва да са с каски и микрофони.

Лято в хотел Бест Уестърн ПЛЮС Премиум Ин и Казино в Слънчев бряг

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК