София. Туристическият бранш ще търси начини да компенсира израелския пазар след военните действия в Близкия изток, съобщи БНР.
Израелските туристи пристигат у нас за зимен, СПА и хазартен туризъм и са важен пазар за туристическия продукт на България. Те са впечатлени от българската природа и климат и оценяват страната ни като спокойна и сигурна дестинация, посочват експерти. Туристите от Израел са на 4-то място по брой регистрации с поне една нощувка у нас от януари до юни тази година – малко над 82 хиляди, като бележат ръст спрямо същия период на миналата година с 64%.
През миналата година те са били повече от 152 хиляди като за сравнение през 2019 година преди пандемията те са били близо 200 хиляди, сочат данните на министерството на туризма.
Ведомството вече обмисля накъде да насочи рекламната си кампания, за да компенсира този пазар. Павлина Илиева от Обединение “Бъдеще за туризъм” заяви:
“И ако колегите от хотелиерския бизнес направят някакво бързо пренасочване в рекламите си съответно към пазар “България”, защото това е най-бързото нещо, което може да се направи, а едновременно с това със съседните наши държави, които традиционно, така или иначе, пристигат и са наши гости през зимата”
Всеки пазар има своята специфика и е трудно да се каже как директно един пазар може да бъде компенсиран, посочи д-р Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти:
“Един пазар като Турция бил могъл да бъде добър регулатор, ако, разбира се, се направят необходимите мерки да се улесни достъпът на турски граждани в България по отношение на визите”.
Иван Грошев от Асоциацията на агенциите за входящ туризъм допълва:
“По-скоро трябва да се търси активност на съществуващите пазар, за да можем да увеличим обема от тях, за да можем да компенсираме донякъде очаквания и логичен спад на пазар “Израел”.