София. През миналата седмица се проведе най-голямото туристическо изложение за професионалисти в Лондон World travel market. За първи път в неговата история то се провежда онлайн.

„Бих обобщила изводите си от изложението в четири основни направления – туризъм ще има безспорно, никой не го поставя под въпрос, гледаме напред в бъдещето основно с хоризонт 2022 година, но с надежда да

Даниела Стоева

стартираме от месец май – юни 2021 година с малки стъпки. Може би при още по-благоприятни обстоятелства и от Великденските празници. Тенденцията е да се пътува на по-близки до средни разстояния и в този смисъл България става една доста атрактивна дестинация за основни наши западноевропейски пазари“, каза в предаването „Хоризонт до обед“ по БНР Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции.

По време на изложението България е имала свой виртуален щанд, в който са взели участие 20 български туроператори, хотелиери, някои общини.

Антон Тръпков: Поморие е една от най-подходящите дестинации за профилактика и възстановяване след прекарана коронавирусна инфекция

Очакват се сътресения на пазара и фалити, няма начин това да се предотврати при толкова дълъг застой на цял един бизнес сектор, но ще останат финансово стабилните туроператори със сигурност, като основният извод е, че ще останат тези, които предлагат една добавена стойност на продукта си. Масовият туризъм под формата на чартъри ще отстъпи със сигурност място на индивидуалния тип пътувания, като това не означава, че хората няма да пътуват в групи – ще пътуват, но в по-малки групи – семейства, приятели, компании, клубове по интереси“, допълни Даниела Стоева.

Ще има трансформация на търсенето на туристическия продукт.

Добавената стойност, която ще формира предимствата на туроператора, се изразява в осигуряването на преживявания – срещи с местни хора, досег с местна култура, живот, храна. Тези преживявания, които туристът сам трудно би могъл да си организира. Всеки вече би могъл да си резервира сам хотел и самолетен билет, но именно преживяванията са добавената стойност, която ще осигури мястото на туроператора в съвременните пазарни условия“, подчерта Стоева.

Николова е в Истанбул, България очаква голям брой турски туристи през зимата

Кризата показа колко фрагментиран е туристическият сектор като икономически отрасъл, както и напълно сгрешения подход за подпомагането му на парче, това доведе до голям дисбаланс на ресурси, коментира Даниела Стоева.

Не се отчете факта, че отделните браншови сектори в отрасъл туризъм са засегнати в различна степен. Тя може да варира от спад по-малко от 30-40%, до спад от 100%, второто е особено валидно за туроператори и хотелиери, които оперират на международните туристически пазари и определени пазари, които въобще не можаха да започнат да пътуват поради рестрикции“, каза Стоева. Източник БНР

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – доказан, актуален, авторитетен и независим източник на информация!