Slide
Slide

Пред bgtourism.bg – д-р Митко Василев – главен управител на Германо-българска индустриално-търговска камара

– Г-н Василев, каква е ролята на Германо-българската индустриално-търговска камара в партньорството си с Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм? Откога и как датира това сътрудничество?
– Германо-българската индустриално-търговска камара преди всичко е мост между бизнеса на двете страни и насърчава двустранните икономически отношения.

Германия не само, че е най-големият и водещ търговски партньор на България, не само че е един от стратегическите инвеститори за страната ни, но също така е и ключова дестинация за българския туризъм.

А туризмът от своя страна е важен отрасъл за всяка икономика.
През последните три години ние работим интензивно с нашите партньори от Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм за популяризиране на България като целогодишна дестинация в областта на здравния туризъм.

Сийка Кацарова и Кармен Щрук провеждат работни срещи в българските курорти относно здравния и СПА туризъм

По наше общо мнение това сътрудничество е ползотворно и взаимноизгодно. Наред с различни инициативи, които имаха за цел да надградят съществуващия туризъм чрез поставянето на акцент върху здравния и спа туризъм, с общи усилия, както и с подкрепата на Министерството на здравеопазването и Министерството на туризма постигнахме голям пробив в Германия през септември 2019 г.

Марияна Николова: Сапарева баня е пример за целогодишна дестинация

– Германия се справя по-добре от повечето европейски страни в борбата с коронавируса. На какво се дължи това?
– Германия също усети неблагоприятните последици от COVID-19. Важно бе, че във Федералната република и властите, и обикновените граждани противодействаха на разпространението на заразата на ранен етап. Освен това германската здравна система е добре обезпечена, а бюджетът на държавата позволява да се предприемат бързи и ефикасни мерки, чрез които да бъдат подпомогнати гражданите и компаниите.

Чила Мезоси, ЕСПА: Коронавирусът е последният призив за признаване на значението на балнеологията и СПА лечението

В едно проучване за това как германците виждат себе си, те посочват следните положителни свои страни: те обичат сериозните неща и квалификацията; те са работливи, конкурентноспособни и амбициозни; те имат чувство за ред и са дисциплинирани, ефективни, организирани, точни и коректни; те могат реалистично да си планират нещата и изпълняват добросъвестно своите задачи; те обичат истината и са честни хора, които са добри във финансите и производството.

България със специално представяне като дестинация за здравен туризъм в каталога на DER Touristik за 2021 г.

От друга страна, обаче, споделят и негативни неща за себе си като: те знаят всичко по-добре от другите; те страдат от болките на света; те си мислят, че са комплексни и чувствителни натури; те нямат чувство за хумор, не са вежливи, а са арогантни и обичат да доминират; те имат силна потребност за сигурност и се страхуват от риска; техните страхове, съмнения и загриженост са причините за желанията им към правителството, към контролиране, преразглеждане и документиране на нещата. Мисля, че тези качества на германците донякъде също дават отговор на поставения въпрос.

Министерството на туризма започва излъчването на рекламните клипове за популяризиране на малко познати места (видео)

– Германия е ключов пазар. Преди година България направи пробив с немските здравни каси, като това ще позволи на германците да идват у нас за здравен туризъм и да се удължи сезона. Направени ли са разчети какви ползи ще има за икономиката на страната ни?
– Да, казвайки по-горе пробив, имах предвид точно този наш успех, постигнат с общи действия и целенасочени инициативи. През септември 2019 г. в резултат на дългогодишни съвместни усилия на нашите партньори от Българския съюз по балнеология и спа туризъм (БСБСПА или BUBSPA) и от министерствата на туризма и на

Сийка Кацарова

здравеопазването, България бе включена за първи път в списъка на държави, в които се признава предоставянето на медицински амбулаторни услуги на лица със задължително здравно осигуряване в Германия. Тук е мястото да благодаря най-сърдечно и на председателя на БСБСПА г-жа Сийка Кацарова, както и на колегите и служители от БСБСПА и двете министерства, че заедно извървяхме сложния път и постигнахме този пробив.

Сийка Кацарова: Приоритет на БУБСПА е да убедим политиците за огромната роля на превенцията и профилактиката на здравето, което ще доведе до намаляване на разходите за здравеопазване

Кармен Щрук

Специални благодарности заслужава и моята германска колежка Кармен Щрук, която беше двигателят на този процес. Германската национална асоциация на здравноосигурителните фондове (GKV-Spitzenverband) разшири списъка на държави, в които признава предоставянето на тези услуги и добави България към него. С това страната ни е поставена на европейската карта на германските здравни каси. В Германия в момента има 109 задължителни здравноосигурителни каси плюс фондове „Социални грижи“.

В Мюнхен лично Кармен Щрук представя възможностите за здравен туризъм в България

От приблизително 83 милиона души в Германия, над 73 милиона за били здравноосигурени при GKV в края на 2018 година.

Повече от 20 милиона души годишно използват възможностите за извънболнична профилактика в страната и чужбина.

Това е един огромен потенциал, част от който може да бъде привличан и насочван и за България.

Сравняват високото качество на здравния туризъм в Св. св. Константин и Елена с един от най-известните курорти в Европа

Съществуването на подобна възможност ще насърчи този тип туризъм сред германските граждани.

Развитието на здравния туризъм ще допринесе за утвърждаването на страната ни като целогодишна туристическа дестинация.

България е страна с дългогодишни традиции в областта на туризма, която наред с добре познатите черноморски и планински курорти, може да предостави висококачествени услуги и в областта на балнеолечебния и СПА туризъм и благодарение на наличието на многобройни термални находища, разполага с всички предпоставки за това.

Представителите на зимните ни курорти поискаха от Николова реклама в социалните мрежи

Освен, че би допринесло за гарантирането на устойчиво търсене на българския туристически продукт през цялата година, в икономически план развитието на този тип туризъм ще привлече и инвестиции, които да подпомогнат създаването на условия за икономическо развитие на национално и местно ниво.

– Каква е следващата стъпка, за да може повече германци да научат за възможността да съчетаят почивка с лечението в България и да се възползват от висококачествените услуги на здравните специалисти у нас?
– Ще задълбочим сътрудничеството си с БУБСПА и с Министерството на туризма, за да продължаваме да популяризираме тази възможност на германския туристически пазар.

Новият министър на туризма вече държи в ръцете си кризисен план за информиране на немски пазар, че България е сигурна и безопасна туристическа дестинация за целогодишен здравен туризъм

Подготвили сме план-програма за настоящата и следващата година с подходящи маркетингови и други дейности, чрез които ще разпространяваме информацията, ще се обръщаме към определени групи от специалисти и ще ги консултираме. Конкретно например сме поканили журналисти от Германия, които да отразят възможностите за здравен туризъм у нас. Ще публикуваме статии, клипове и рекламни материали за възможностите на здравния туризъм в България, ще провеждаме и онлайн срещи и дискусии по темата.

Медии от Германия ще посетят СПА дестинации у нас и ще отразят работата на конгреса на БУБСПА

– Какви са Вашите очаквания от предстоящия Антикризисен Седми годишен конгрес на BUBSPA на 2 и 3 септември във Велинград?
– Тази година конгресът на БСБСПА (BUBSPA) ще се проведе в специфични условия. Почти липсва сектор, който да не е изпитал негативните последици от пандемията, а туризмът е сред една от най-тежко засегнатите области на народното стопанство.

Кметът на Велинград: Надявам се конгреса на БУБСПА да ни даде ценни напътствия и да намерим полезни решения за бъдещето на СПА туризма и балнеологията

Конгресът ще допринесе за формирането и развитието на стратегия за това как туризмът би могъл да се справи с извънредната ситуация, пред която се намира туризмът, бизнесът и обществото като цяло.

Очакваме участието на ключови партньори и компетентното мнение на специалистите от бранша. Очакваме нови предложения за справяне със ситуацията, хубави идеи за решаване на проблемите и практически стъпки за тяхното осъществяване.

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията