Slide
Slide

България даде заявка за своето специално място на картата на целогодишния качествен здравен туризъм

Развитието на България като дестинация за СПА и здравния туризъм по линия на немските здравни каси обсъждат на работна среща в курорта Св. св. Константин и Елена представители на Германо-българската търговско индустриална камара, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, представители на туристическия бранш и туроператори

Св. св. Константин и Елена. Успешното позициониране на курорта Св. св. Константин и Елена като дестинация за здравен, морски и СПА туризъм на немския здравно-осигурителен пазар бе тема на дискусия в най-стария морски курорт, с участието на хотелски мениджъри и туроператори, работещи на пазар Германия. Форумът е част от мащабен проект за позиционирането и маркетинга на България като дестинация за здравен туризъм, който се осъществява от Германо-Българската индустриално-търговска камара /ГБИТК/, Министерство на туризма и Български съюз по балнеология и СПА туризъм /БСБСПА/. Проектът е иницииран по повод решение на германската асоциация на здравно-осигурителните каси да включи България като една от 14-те държави, в които се признават и реимбурсират средства за профилактика и рехабилитация в амбулаторни условия.

„През септември 2019 г. България бе одобрена от страна на немския здравно-осигурителен пазар като дестинация, която предлага качествена услуга в областта на превенцията и рехабилитацията в амбулаторни условия“, припомни Сийка Кацарова – вицепрезидент на ЕСПА и президент на Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм. „Варна и всички курорти наоколо имат мисия – здравният туризъм на България може да започне на немския здравно-осигурителен пазар по-лесно оттук, тъй като Българската Черноморска ривиера е позната на немския пазар като дестинация за туризъм – ваканционен, сега ние трябва да направим следващата стъпка и тя започва от днес, информирайки клиентите, които в момента се намират на плажовете около Варна, че те могат да ползват своите здравни осигуровки за процедури, терапии и програми, свързани с превенции и рехабилитации в сертифицираните Медикъл и СПА центрове според Наредба 4 на МТ и МЗ.

Св. св. Константин и Елена е стожер на тази идея. Курортът е богат с минералните си извори. Качеството на продукта, който го е видял казва, че това не е България, а това е Марбея (един от най-известните курорти по Средиземномориетo – испански еквивалент на Монте Карло) на Източна Европа.

Работим в чудесен синхрон с ръководството на курорта, както и с община Варна и с колегите от Златни пясъци, Слънчев ден и другите курорти близо“, добави Кацарова. „Видяхме, че за 14-15 години, когато Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм постави тази задача на масата, съвместно с министерството на туризма и министерството на здравеопазването, през последните години специални благодарности искам да изкажа и към д-р Дариткова, която като председател на здравната комисия 10 г. стои до нас, те разбраха, че всъщност превенцията и рехабилитацията не е нещо имагинерно. България има ресурс, минералните води са нашето злато“, посочи Кацарова.

Сийка Кацарова

„С днешната среща ние искаме да продължим една инициатива, която развиваме. Тя цели развитието на българския туризъм по крилата на сезона, както и през зимния период – ние да можем да предоставим една дестинация през всичките 4 сезона за всички немски граждани, които могат да се възползват от нашите природни ресурси, а именно минералната вода, която е в изобилие за наша радост в страната ни и е с лечебни свойства“, заяви Любомир Стамболийски – търговски директор на „Св. св. Константин и Елена“ АД.

Сийка Кацарова и Любомир Стамболийски

Кармен Щрук – заместник-главен управител на ГБИТК представи първия етап от проекта, който бе онлайн дискусия на тема „Как България стартира туризма в условията на COVID-19“, осъществена през юни на най-голямата немска платформа за професионалисти в туризма www.fvw.de.

Кармен Щрук

Тогава бяха презентирани морските дестинации на България, а курортът Св. св. Константин и Елена получи признание за най-мащабни инвестиции в здравния, морския и СПА туризма. Видеото от това представяне е гледано от близо 30 хиляди професионалисти в туристическия бранш в Германия, а информацията е намерила широк отзвук сред аудиторията на повече от 60 немски медии, допълни Щрук.

Очаква се през есента в балнео и СПА курортите у нас да пристигнат немски туристи, на които процедурите се заплащат от здравните им каси, информира Сийка Кацарова – председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.

Тя поясни, че плановете, по които ще се работи в тази посока са два. Първият е да се информират немските граждани със здравни застраховки за възможността да идват в България за профилактика и рехабилитация, като изтъкна, че в курорта Св. св. Константин и Елена стандартът на здравни и балнеолечебни услуги е на високо ниво, визирайки термалният комплекс на курорта като възможност за немските граждани да идват тук за профилактика, рехабилитация и възстановяване. Вторият е немските клиенти да предпочетат България пред конкурентни на нашата страна дестинации като Словакия, Чехия, Полша. И в момента клиентите от Германия, които са в България биха могли да използват процедури, свързани с превенция или рехабилитация при амбулаторни условия и да получат реимбурсиране, когато се върнат в Германия, допълни Кацарова и подчерта, че България в момента е одобрена от Асоциацията на публично-частните каси, в която членуват 103 каси, а сертифицираните у нас Медикъл и СПА центрове, в които могат да се извършват услуги за немски клиенти са близо 90.

Медицинските университети също ще имат важна роля в проекта във връзка с обучението на млади и подготвени специалисти в областта на рехабилитацията и кинезитерапията.

Според проф. Тодорка Костадинова – Директор на Дирекция „Международно сътрудничество, акредитация и качество“ в Медицински университет – Варна към специалност „Кинезитерапия“ има огромен интерес, а също и че в университета се обучават повече от 900 немски студенти, много от които искат да останат в България и да специализират у нас.

От БУБСПА изказаха специални благодарности към досегашния министър на туризма Николина Ангелкова за екипната работа. „Пожелавам на новия министър на туризма Марияна Николова да продължи добрите практики. Ние сме партньор, на който тя може да разчита с експертизата си“, заяви Сийка Кацарова. Специални благодарности организацията отправи и към Елена Косева – изпълнителен директор на „Св. Св. Константин и Елена Холдинг“ АД и нейния екип, проф. Тодорка Костадинова – директор на „Международно сътрудничество, акредитация и качество“ към Медицински университет – Варна, д-р Митко Василев – главен управител на ГБИТК и Кармен Щрук – заместник-главен управител на ГБИТК за изключително професионалното партньорство, както и към посланика на Германия.

Сподели публикацията