Албена. Ваканционно селище „Албена“ изпрати една от най-неблагоприятните си години заради въздействието, което имаше коронавируса върху индустрията. Това бе отчетено на днешното Общо събрание на акционерното дружество. Приходите на „Албена“ АД за 2020 г. са в размер на 28 917 000 лв., като в предходната 2019 г. са реализирани приходи в размер на 93 850 000 лв., което изкарва „Албена“ АД на загуба от 10 265 000 лв. и печалба след данъци през 2019 г. в размер на 16 639 000 лв.

Финансовите разходи за 2020 г. 3 371 000лв., а за 2019 г. са 1 610 000лв. По-големият размер на финансовите разходи за 2020г. се дължи на обезценка на инвестиция в дъщерно дружество в размер на 1 826 000лв.

Ваканционно селище „Албена“  представи доклад за дейността през 2020 г. През 2020 г. в условията на Covid-19 ваканционно селище Албена отбеляза спад на туристическите нощувки със 75% на годишна база. При слабия сезон през миналата година в Албена бе постигната едва 58% заетост на базата, а реализираните приходи са 70% по-ниски от тези през 2019 г.

Илин Димитров: Инициативата на Албена за ваксиниране на работниците си е огромна стъпка на туризма ни към Сезон ‘2022 (видео)

Ваканционното селище реализира нощувки 1/4 от обема през 2019 година при отворени 19 хотела с намален експлотационен период от края на Май до края на Септември. Значително влияние оказа липсата на туристи от дестинации като Франция, Норвегия, Англия, Белгия, Нидерландия, Русия, като намалението на туристите спрямо 2019 година от дестинации като Германия, Полша, Чехия, Унгария, Люксембург бе над 60%.
В същото време бе увеличен пазарния дял на пазари като България, Румъния, Украйна, Молдова.

В следствие на епидемичната обстановка бяха въведени ограничения и в работата на определени зони в комплекса – детски клубове, зони в СПА Центровете, нощни заведения и концерна зона и прочие.

Албена въведе стандарт за работа в условия на Covid-19, план за хигиенна и дезинфекция (въвеждане на модерни и ефективни методи и техники – немска нано технология за покриване на контактните повърхности, ULV машини за дезинфекция в стаите, дезинфекция на автомобили и др.) като част от стандарта са и:
– осигуряване на възможност за карантиниране за гости със симптоми и такива, за които не се налага болничен престой в вили Магнолия;
– осигуряване на възможност за преглед от лекар в поликлиниката на гости със симптоми и тестване;
За 2021г. Албена АД планира да реализира  обем нощувки 40% от нощувките реализирани през 2019г. като ще бъдат отворени 21 хотела, вили, а към момента са отворени 19 хотела.

Проф. Стоян Маринов: Курортът „Албена“ е на 101% готов за летния туристически сезон

Ваканционното селище отбелязва и нов тренд в записванията, като 60% от резервациите са Last Minute с дълбочина на продажбите 2/3 седмици. Наблюдава се увеличение на търсенето на самостоятелни помещения като вили, бунгала и апартаменти с кухненски бокс.
Албена постига и оптимистично плавно възстановяване на пазари като Франция и Белгия и увеличаване на дяла на пазари като Германия, Германия, Полша, Чехия, Люксембург.
Увеличава се и дяла на онлайн и директни продажби, спрямо тези през стандартните туроператори, като съотношението е 40:60.
Плавно се възстановяват и културните дейности с любими изпълнители от България и Европа, както и спортните и конгресни мероприятия –  с 65% от обемите през 2019.

Туристическите обекти в България с ваксиниран персонал ще имат стикери, първият получи ваканционно селище „Албена“ (снимки)

Ваканционно селище Албена отвари пункт за ваксинация и постигна 70 % напълно имунизиран персонал.
Въведоха се нови продукти – оферти за съвместяване на почивка и плажен офис.
Албена въведе и специализирана програма  за рехабилитация след коронавирусна инфекция, както и нови лечебни програми и прием по НОИ.
През 2020г. Албена стартира и уникалната по рода си програма за лоялност Priority Club Albena, която вече наброява 3 500 члена.

„Албена“ АД е утвърдена като зелен курорт, заради своята еко политика и редица инициативи. „Албена“ АД вече 10 години използва успешно соларно – термични колектори за загряване на вода, чрез използване на слънчева радиация. Към момента обектите разполагащи с такива инсталации са – хотелите Парадайс Блу, Фламинго Гранд, Фламинго, Калиакра, Боряна, Добруджа, Ралица Делукс, Калиакра Маре, Мура – Славуна и Арабела Бийч. Дружеството разполага с над 3000 кв.м слънчеви панели използвани за водогреене.

Албена е по-подготвена от всякога за летния сезон, ще посреща гостите си със 100% ваксиниран персонал от подлежащите на ваксинация

За по-доброто усвояване на генерираната соларна електроенергия „Албена“ АД участва в пилотен проект INVADE, по програма на Европейската комисия за Наука и  Иновации Хоризонт 2020. В рамките на INVADE в хотел Фламинго Гранд са инсталирани фотоволтаична инсталация и централизирана батерия, чрез които ще може да се балансира волатилната генерация на енергия от слънцето.

Тръгнаха чартърите на TUI Франция към България, в Албена посрещнаха първите френски туристи от близо 20 месеца насам

За 2020 г. е признат приход от полученото финансиране в размер на 131 хил. лв.

„Албена“ АД участва и в проект за Интегрирани енергийни решения и нови пазарни механизми за разширена гъвкавост на Европейската енергийна мрежа – X-Flex.

Албена АД въведе много промени, свързани с еко идентичността на ваканционното селище сред които са:

–          Паркинг политика с цел намаляване на вредните емисии от автомобилите:

–          Безплатни електрически шатъл – бусове пътуват от паркова зона до плажа на ваканционното селище:

–          Пуснат е в експлоатация и втори ескалатор подпомагащ по-лесното придвижване на гостите от парковата зона към плажа;

–          Масово се налагат електрическите голф колички и електрическите велосипеди за локален транспорт;

–          За комфорта на клиентите се обособяват все повее пешеходни зони;

–          При водните спортове се стимулират тези при които не се използват двигатели с вътрешно горене за сметка на водни колелета, кану каяк, малки платноходки и др.

В „Албена“ АД се извършва разделно събиране на отпадъците. Сключени са договори с фирми за разделно сметосъбиране и рециклиране на отпадъците. Изкупуване на отработените мазнини от дейността на ресторантите и странични животински продукти.

На 25.09.2017 г. с решение на Съвета на директорите е приета Стратегия за устойчиво развитие на „Албена“ АД. Следвайки описаните мерки в тази стратегия, Албена ще произвежда сама още по-голяма част от необходимата й енергия, ще намали загубите на питейна вода, ще повиши качеството на предлаганите храни, ще намали количеството на отпадъците, ще запази и повиши качеството на въздуха и ще продължи да бъде социално отговорна.

Чисто и красиво е в Албена, гостите на курорта се наслаждават на впечатляващия Розариум с хиляди цветя (снимки)

Сертифицирането на всички тези усилия от програми като Travel Life подсилва имиджа на Албена като зелена дестинация и го налага като конкурентно предимство и основен мотив за продажби.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube.

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!