Пред bgtourism.bg – д-р Митко Василев – главен управител на Германо-българска индустриално- търговска камара
– Г-н Василев, каква е ролята на Германо-българската индустриално-търговска камара в партньорството си с Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм? Откога и как датира това сътрудничество?
– Германо-българската индустриално-търговска камара преди всичко е мост между бизнеса на двете страни и насърчава двустранните икономически отношения.
Германия не само, че е най-големият и водещ търговски партньор на България, не само че е един от стратегическите инвеститори за страната ни, но също така е и ключова дестинация за българския туризъм.
А туризмът от своя страна е важен отрасъл за всяка икономика.
През последните три години ние работим интензивно с нашите партньори от Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм за популяризиране на България като целогодишна дестинация в областта на здравния туризъм.
По наше общо мнение това сътрудничество е ползотворно и взаимноизгодно. Наред с различни инициативи, които имаха за цел да надградят съществуващия туризъм чрез поставянето на акцент върху здравния и спа туризъм, с общи усилия, както и с подкрепата на Министерството на здравеопазването и Министерството на туризма постигнахме голям пробив в Германия през септември 2019 г.
Марияна Николова: Сапарева баня е пример за целогодишна дестинация
– Германия се справя по-добре от повечето европейски страни в борбата с коронавируса. На какво се дължи това?
– Германия също усети неблагоприятните последици от COVID-19. Важно бе, че във Федералната република и властите, и обикновените граждани противодействаха на разпространението на заразата на ранен етап. Освен това германската здравна система е добре обезпечена, а бюджетът на държавата позволява да се предприемат бързи и ефикасни мерки, чрез които да бъдат подпомогнати гражданите и компаниите.
В едно проучване за това как германците виждат себе си, те посочват следните положителни свои страни: те обичат сериозните неща и квалификацията; те са работливи, конкурентноспособни и амбициозни; те имат чувство за ред и са дисциплинирани, ефективни, организирани, точни и коректни; те могат реалистично да си планират нещата и изпълняват добросъвестно своите задачи; те обичат истината и са честни хора, които са добри във финансите и производството.
От друга страна, обаче, споделят и негативни неща за себе си като: те знаят всичко по-добре от другите; те страдат от болките на света; те си мислят, че са комплексни и чувствителни натури; те нямат чувство за хумор, не са вежливи, а са арогантни и обичат да доминират; те имат силна потребност за сигурност и се страхуват от риска; техните страхове, съмнения и загриженост са причините за желанията им към правителството, към контролиране, преразглеждане и документиране на нещата. Мисля, че тези качества на германците донякъде също дават отговор на поставения въпрос.
– Германия е ключов пазар. Преди година България направи пробив с немските здравни каси, като това ще позволи на германците да идват у нас за здравен туризъм и да се удължи сезона. Направени ли са разчети какви ползи ще има за икономиката на страната ни?
– Да, казвайки по-горе пробив, имах предвид точно този наш успех, постигнат с общи действия и целенасочени инициативи. През септември 2019 г. в резултат на дългогодишни съвместни усилия на нашите партньори от Българския съюз по балнеология и спа туризъм (БСБСПА или BUBSPA) и от министерствата на туризма и на
здравеопазването, България бе включена за първи път в списъка на държави, в които се признава предоставянето на медицински амбулаторни услуги на лица със задължително здравно осигуряване в Германия. Тук е мястото да благодаря най-сърдечно и на председателя на БСБСПА г-жа Сийка Кацарова, както и на колегите и служители от БСБСПА и двете министерства, че заедно извървяхме сложния път и постигнахме този пробив.
Специални благодарности заслужава и моята германска колежка Кармен Щрук, която беше двигателят на този процес. Германската национална асоциация на здравноосигурителните фондове (GKV-Spitzenverband) разшири списъка на държави, в които признава предоставянето на тези услуги и добави България към него. С това страната ни е поставена на европейската карта на германските здравни каси. В Германия в момента има 109 задължителни здравноосигурителни каси плюс фондове „Социални грижи“.
В Мюнхен лично Кармен Щрук представя възможностите за здравен туризъм в България
От приблизително 83 милиона души в Германия, над 73 милиона за били здравноосигурени при GKV в края на 2018 година.
Повече от 20 милиона души годишно използват възможностите за извънболнична профилактика в страната и чужбина.
Това е един огромен потенциал, част от който може да бъде привличан и насочван и за България.
Съществуването на подобна възможност ще насърчи този тип туризъм сред германските граждани.
Развитието на здравния туризъм ще допринесе за утвърждаването на страната ни като целогодишна туристическа дестинация.
България е страна с дългогодишни традиции в областта на туризма, която наред с добре познатите черноморски и планински курорти, може да предостави висококачествени услуги и в областта на балнеолечебния и СПА туризъм и благодарение на наличието на многобройни термални находища, разполага с всички предпоставки за това.
Представителите на зимните ни курорти поискаха от Николова реклама в социалните мрежи
Освен, че би допринесло за гарантирането на устойчиво търсене на българския туристически продукт през цялата година, в икономически план развитието на този тип туризъм ще привлече и инвестиции, които да подпомогнат създаването на условия за икономическо развитие на национално и местно ниво.
– Каква е следващата стъпка, за да може повече германци да научат за възможността да съчетаят почивка с лечението в България и да се възползват от висококачествените услуги на здравните специалисти у нас?
– Ще задълбочим сътрудничеството си с БУБСПА и с Министерството на туризма, за да продължаваме да популяризираме тази възможност на германския туристически пазар.
Подготвили сме план-програма за настоящата и следващата година с подходящи маркетингови и други дейности, чрез които ще разпространяваме информацията, ще се обръщаме към определени групи от специалисти и ще ги консултираме. Конкретно например сме поканили журналисти от Германия, които да отразят възможностите за здравен туризъм у нас. Ще публикуваме статии, клипове и рекламни материали за възможностите на здравния туризъм в България, ще провеждаме и онлайн срещи и дискусии по темата.
Медии от Германия ще посетят СПА дестинации у нас и ще отразят работата на конгреса на БУБСПА
– Какви са Вашите очаквания от предстоящия Антикризисен Седми годишен конгрес на BUBSPA на 2 и 3 септември във Велинград?
– Тази година конгресът на БСБСПА (BUBSPA) ще се проведе в специфични условия. Почти липсва сектор, който да не е изпитал негативните последици от пандемията, а туризмът е сред една от най-тежко засегнатите области на народното стопанство.
Конгресът ще допринесе за формирането и развитието на стратегия за това как туризмът би могъл да се справи с извънредната ситуация, пред която се намира туризмът, бизнесът и обществото като цяло.
Очакваме участието на ключови партньори и компетентното мнение на специалистите от бранша. Очакваме нови предложения за справяне със ситуацията, хубави идеи за решаване на проблемите и практически стъпки за тяхното осъществяване.
Най-важните новини от туризма в България тук
Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE