Марияна Николова: Сапарева баня е пример за целогодишна дестинация
Марияна Николова: Сапарева баня е пример за целогодишна дестинация

Сапарева баня. СПА туризмът трябва да се развива и популяризира целенасочено. Той е ключов за утвърждаването на България като дестинация за четири сезона. Сапарева баня е пример за целогодишна дестинация. Това съобщи вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова на работна среща с представителите на местата власт и бизнеса в общината. В дискусията участваха кметът на Сапарева баня Калин Гелев и заместник областният управител на област Кюстендил Матей Попниколов.

За първи път в света! Тази събота е премиерата на „Тракийският царски пир“ в Исторически парк

Министър Николова посочи още, че трябва да се фокусираме върху нишовите видове туризъм, защото в тях има огромен потенциал за развитие, което ще подпомогне напредъка на целия отрасъл. По думите й е важно да има позитивни послания и реклама, с които да се насърчат пътуванията както на българите, така и на чуждестранните туристи. През следващата седмица стартираме кампания за популяризиране на малко познати места, информира вицепремиерът. И уточни, че кампанията предвижда публикуване в социалните мрежи на клипове, заснети от екскурзоводи, в които те разказват за дадена туристическа забележителност.

Кметът на Велинград: Надявам се конгреса на БУБСПА да ни даде ценни напътствия и да намерим полезни решения за бъдещето на СПА туризма и балнеологията

Вицепремиерът представи пред участниците в дискусията и всички мерки, които правителството предприе в подкрепа на сектор туризъм, който е сред най-тежко засегнатите от пандемията, причинена от COVID-19.

Кметът Калин Гелев съобщи, че в общината има 102 категоризирани къщи за гости и отчете, че в момента е резервиран пълният им капацитет. Той коментира, че това е тенденция, която се наблюдава през последните месеци като следствие от пандемията. Представители на бизнеса посочиха, че е добре да се обмислят някакви конкретни стимули или облекчения именно за собствениците на къщи за гости. Според тях положително влияние би оказало и целево отпускане на средства за реклама на по-малките общини. В района има множество архитектурни обекти, които попадат в частни терени, и това затруднява разкопките, обясниха от бранша. И посочиха, че от голяма полза ще е воденето на разговори с ресорните институции за преодоляването на тези трудности.

Марияна Николова: Културният туризъм, съчетан с археология и фестивали допринасят за превръщане на България в целогодишна дестинация

Вицепремиерът Николова представи и данните от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ). Те показват, че от началото на годината до 15 август над 26 хил. туристи са пренощували в местата за настаняване в област Кюстендил. Най-много от тях – над 12 хил., са отседнали в община Сапарева Баня. От тях българските туристи са над 11 хил., като има посетители от Украйна, Република Северна Македония, Франция, Русия, Израел и други.

Представителите на зимните ни курорти поискаха от Николова реклама в социалните мрежи

Считам, че заедно – местна власт и държавни институции, ще можем да положим едни по-добри основи за предстоящия зимен и следващия летен сезон, коментира вицепремиерът. И допълни, че се надява да имаме конструктивен диалог и ползотворно партньорство, за да може да очертаем конкретни стъпки и инициативи, с които да допринесем за по-добри резултати в туризма.

В рамките на работното посещение министър Николова посети гейзера фонтан с температура на водата 102 градуса и църквата „Свети Никола“.

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE