Slide
Slide

Вътрешният туризъм в България по време на Ковид-19 – очаквания и предлагане

Мая ИВАНОВА

Варна. Пандемията от Ковид-19 причини безпрецедентна глобална криза, в която туризмът бе един от най-пострадалите сектори. Международните пътувания почти спряха, а хиляди полети бяха анулирани. Повечето от държавите наложиха стриктни мерки, за да ограничат физическите контакти между хората и да предотвратят евентуални инфекции.

През 2021 г. нещата започнаха постепенно да се възвръщат към „нормалността“, но въпреки това възстановяването на международния туризъм върви със значително забавяне. За сметка на това, повечето от туристите предпочетоха да останат в собствените си държави и така предизвикаха бум на вътрешния туризъм.

Село край София става най-вкусната дестинация у нас на 11 септември

На фона на липсата на туристи и опасност от фалити, особено за микро- и малките туристически компании, вътрешният туризъм се оказва едно добро решение и начин да се облекчат последиците от пандемията.

Но тук възникват въпросите: „Какви са очакванията на българските туристи по отношение на продукта на хотелите в страната по време на пандемията?“ и „Готови ли са българските хотелиери да адаптират продукта си към изискванията на вътрешните туристи?“. Отговорите потърсихме в онлайн проучване на двете групи.

Сийка Кацарова: Мисията на БСБСПА е утвърждаването на България като целогодишна дестинация за високачествен балнео и СПА туризъм

Проучването се проведе през периода юни-август 2021 г. чрез 2 онлайн анкети, от които едната бе насочена към всички български граждани, които планират да прекарат почивката си в страната, а втората целева група бяха българските хотелиери.

Резултатите показват относително еднопосочни възприятия на участниците. Атрактивните цени остават като най-важни, заедно с доброто обслужване.

Но докато хотелиерите се опитват да предложат по-разнообразни продукти и услуги, туристите са много по-загрижени за безплатния паркинг и възможността да правят анулации в последния момент.

Несигурността на средата кара клиентите да се интересуват повече от основния продукт, което е много типична тенденция за туризма и по света по време на пандемията.

Дестинация Варна: Туристите от чужбина са доволни от условията за почивка и мерките срещу Ковид-19 в Златни пясъци

От друга страна, стремежът към спазване на противо-епидемиологичните мерки прави чест на българските хотелиери, които се стараят да избегнат нови затваряния. Все пак приложението на високи технологии в българските хотели е все още в начален етап и следва да се поработи сериозно в тази посока.

Забележка: Проучването се базира на дипломен проект на студентката Аслъ Али (Магистър по Бизнес Администрация, 2020-2021) от Висше Училище по Мениджмънт, Варна, поради което не претендира за представителност и изчерпателност, но може да бъде полезна и необходима информация както за хотелиерите, така и за потребителите.

Повече за проучването можете да прочетете тук

Подобни проучвания и резултатите от тях можете да намерите тук

За автора – Мая Иванова е консултант и експерт в областта на туризма, управител на Зангадор ООД, и преподавател във Висше Училище по Мениджмънт, Варна.

Мая Иванова

Благодарение на дългогодишния си практически опит тя успешно съчетава академичната основа с бизнес приложението й, за да демонстрира как науката може да работи в полза на практиката. Мая е била участник и лектор на Travel Academy, Хотелски Инвестиционен форум, Дестинация Варна, консултант и обучител в курсове по маркетинг на хотела, управление на приходите, технологии в туризма, устойчиво развитие на туризма и др., както и в множество бизнес и корпоративни обучения.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube, TikTok

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията