Негово Величество Цар Симеон Втори и съпругата му Царица Маргарита в Аладжа манастир, снимка Руслан Йорданов, bgtourism.bg
Варна. Тази година, пандемията „помогна“, че се създаде един не само формален, но и действително обективен повод, който налага да се отмени Международния балетен конкурс. Това ни извинява пред света и не се налага да обясняваме, че нямаме пари или че ни куца организационната дейност, казва  пред БНР доц. д-р Георги Драганов Калагларски от ВСУ „Черноризец Храбър“. Според него този казус е показателен за това как се отнасяме към културните символи на град Варна и как те не се използват пълноценно от туристическия бизнес, а и показва липсата на административна визия, тъй като този проблем е от години.
Преподаватели от ВСУ, факултет „Международно икономика и администрация“ имат отговор на въпроса как може да се помогне на българската туристическа индустрия и за летните месеци на 2020 година и за следващите години. Те са разработили учебни програми и планове, система която започват да прилагат от следващата седмица. Тя ще е за персонални и групови консултации, със собственици на туристически обекти, мениджъри и всички, които проявяват интерес как да приложат с реални икономически ефекти, социалните технологии с които се управлява всяка една индустрия.
Доц. Калагларски допълва, че в момента никой не дава гаранция на потребителите, че цената която са платили и превели за почивка тази година, няма да бъде променена във времето в което туристът ще реши да ползва в друго време. Ако догодина той трябва да доплати, това не е в интерес нито пък е защита на потребителя, смята той.
Дали трябва собственика на туристическия обект да компенсира, дали държавата ще отпусне помощ – като цяло липсва яснота. За това предлагаме да има някаква компенсация, чрез културни програми – безплатно посещение на Археологически музей, Аладжа манастир, Римските терми. Такива елементи подсилват доверието към домакина, подсилват корпоративния имидж, персоналния престиж. Тези неща в момента липсват – всички говорят за защитата на корпоративните интереси, не и за защита на потребителските. А какъв туризъм ще правиш в тези тежки условия, ако не съхраниш доверие в собствената си туристическа организация?

#ОстанетеСиВкъщи

Сайтът bgtourism.bg с инициатива в подкрепа на туристическия бранш

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК