Варна не рекламира културните си символи, експерти ще обръщат тази тенденция
Варна не рекламира културните си символи, експерти ще обръщат тази тенденция
Slide
Slide
Slide
Slide
Варна. Тази година, пандемията “помогна”, че се създаде един не само формален, но и действително обективен повод, който налага да се отмени Международния балетен конкурс. Това ни извинява пред света и не се налага да обясняваме, че нямаме пари или че ни куца организационната дейност, казва  пред БНР доц. д-р Георги Драганов Калагларски от ВСУ “Черноризец Храбър”. Според него този казус е показателен за това как се отнасяме към културните символи на град Варна и как те не се използват пълноценно от туристическия бизнес, а и показва липсата на административна визия, тъй като този проблем е от години.
Преподаватели от ВСУ, факултет “Международно икономика и администрация” имат отговор на въпроса как може да се помогне на българската туристическа индустрия и за летните месеци на 2020 година и за следващите години. Те са разработили учебни програми и планове, система която започват да прилагат от следващата седмица. Тя ще е за персонални и групови консултации, със собственици на туристически обекти, мениджъри и всички, които проявяват интерес как да приложат с реални икономически ефекти, социалните технологии с които се управлява всяка една индустрия.
Доц. Калагларски допълва, че в момента никой не дава гаранция на потребителите, че цената която са платили и превели за почивка тази година, няма да бъде променена във времето в което туристът ще реши да ползва в друго време. Ако догодина той трябва да доплати, това не е в интерес нито пък е защита на потребителя, смята той.
Дали трябва собственика на туристическия обект да компенсира, дали държавата ще отпусне помощ – като цяло липсва яснота. За това предлагаме да има някаква компенсация, чрез културни програми – безплатно посещение на Археологически музей, Аладжа манастир, Римските терми. Такива елементи подсилват доверието към домакина, подсилват корпоративния имидж, персоналния престиж. Тези неща в момента липсват – всички говорят за защитата на корпоративните интереси, не и за защита на потребителските. А какъв туризъм ще правиш в тези тежки условия, ако не съхраниш доверие в собствената си туристическа организация?

#ОстанетеСиВкъщи

Сайтът bgtourism.bg с инициатива в подкрепа на туристическия бранш

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията