Темата на току-що приключилия журналистически тур е „България като дестинация за културен туризъм, комбиниран с еко, винен и гурме туризъм, СПА и уелнес“. Инициативата започна с посещение на културни забележителности в столицата София – НИМ, катедрален храм „Александър Невски“, храм „Света София“, Софийското Ларго, а маршрутът включваше още посещение на природен феномен Стобски пирамиди, Мелник, Рилски манастир, един от най-значимите културни паметници в България и част от културното наследство на ЮНЕСКО, Белчин. Гостите имаха възможност да опитат различни сортове вина от мелнишкия регион и традиционна българска кухня, поднесена по специален начин.
Журналистическите и експедиентските турове като част от интегрираната комуникационна кампания на Министерство на туризма на целеви пазар Германия имат ключова роля за рестарта на туризма в нашата страна след пандемията от COVID-19. Те дават възможност за по-лично и емоционално припознаване на България като туристическа дестинация от страна на представителите на медиите и големите туроператори. Германските гости традиционно свързват страната ни предимно с летните почивки по Черноморието, но туристическият ни потенциал е много по-голям и разнообразен.
Германските потребители се интересуват от култура, традиции и природни забележителности, а също и от консумацията на качествена храна и вино. Затова ползването на комбинирани оферти, включващи балнеопроцедури, автентични преживявания, вкусни храни и напитки, добива все по-голяма популярност сред туристите от Германия.
Целта на тези пътувания е да разчупят представата и имиджа за страната ни като бюджетна дестинация за масов туризъм с плаж, море и летни атракции и да представят пред популярни германски журналисти и турагенти, както и инфлуенсъри и блогъри различните видове туризъм и възможностите, които България предлага, както и мерките, които страната ни е предприела за осигуряване на сигурността и безопасността на туристите.
А след това представителите на медиите да споделят своите впечатления от първа ръка с аудиторията си.
Настоящият журналистически тур бе предшестван от друг – на тема „България като дестинация, предлагаща възможности за морски туризъм, комбиниран с културни забележителности, СПА и уелнес, с допълнителни акценти екотуризъм, гурме кухня и вино“, който беше проведен в периода 10-16 май, 2021 г.
Участниците в тура бяха сред най-популярните немски блогъри, пишещи на тема пътуване, храна и лайфстайл. Те имаха възможността в рамките на една седмица да се запознаят с разнообразието на българското Черноморие. Пътешествието им премина през Балчик и Ботаническата градина, нос Калиакра, Шабла, Яйлата, Дуранкулак, Тюленово, Варна, Св. Св. Константин и Елена, Аладжа манастир, Несебър, Бургас, Атанасовско езеро и Созопол.
Програмата включваше запознаване както с културно-исторически обекти, така и с природните богатства на страната, с разнообразието на нейното Черноморие и отлични ресторанти, хотели и СПА комплекси.
Специално разработената за целите на тура анкетна карта за попълване от всеки един от участниците, обобщава положителното впечатление и асоциации на гостите от преживяното в България.
В края на пътуването, участниците изразиха своята благодарност и добри впечатления от България – нейната красота, Черноморското крайбрежие и гостоприемството на хората. Техните позитивни отзиви намериха изява в социалните мрежи и ще бъдат основа за предстоящите публикации за промотиране на България като туристическа дестинация.
За периода 07-12 юни 2021 г. е планиран още един тур – експедиентски, на тема „България като дестинация за здравен, балнео и СПА туризъм, с допълнителни акценти екотуризъм и винен туризъм“. В експедиентския тур са поканени да участват популярни турагенти от пазар Германия.
Интегрираната комуникационна кампания на пазар Германия на Министерството на туризма използва и други комуникационни канали, сред които инфлуенс маркетинг с германски инфлуенсъри; рекламна кампания в пресата с публикации в издания като Travel Talk, Reise und Preise, Reisefieber и други; рекламна радио кампания в станциите FFH, Planet и Harmony FM; дигитална рекламна кампания в над 100 уебсайта и дигитални платформи, във Facebook и YouTube; външна реклама в градовете Мюнхен, Берлин, Кьолн и Хамбург.
За пазар Германия Министерството на туризма разработи и реализира и кампании съвместно с Германо-Българска индустриално-търговска камара като стратегически партньор и посланик пред германските институции с цел привличане на повече туристи. Бяха разпространени и публикувани множество различни прес съобщения, като беше постигнато тяхното широко отразяване във влиятелни германски медии като Berliner Morgenpost, Fokus, Frankfurter Rundschau, включително мейлинг до над 100 000 абонати на журналисти и потребители и информация до 3000 професионални туристически агенции и техните служители.
България участва и във Virtual Travel Trade Show, организиранo от fvw – водеща медия на пазар Германия с туристическа насоченост и популяризиране на информационен видео материал „Вашето безопасно лято 2021“, както и се комуникира присъдения на страната ни Печат за безопасност и хигиена на Световния съвет за пътувания и туризъм и сертификатите за здравна акредитация на летищата в Бургас и Варна.