Варна. Без съмнение туризъм се прави от хора и за хора, но за да има бъдеще секторът в нашата страна, той трябва да започне да се управлява на държавно ниво от хора от бранша и по начин, по който да бъде в полза на всеки от бранша, но и от полза за всеки турист. Това споделя експертът по туризъм – Ивайло Кожухаров, който е и кандидат за народен представител от листата на „Има такъв народ“ в 03 МИР-Варна, както и в 23 МИР-София.

С бъдещето на туризма са пряко свързани хотелиери, ресторантьори, туроператори, авиопревозвачи, компаниите, които организират събития или отдават оборудване за събития, компаниите, които произвеждат хотелско оборудване, хотелска козметика, местни земеделски производители и прозводители на храни и напитки, търговски обекти като молове например, производители и търговци на сувенири и произведения на изкуството…

Но всъщност това не са просто фирми, а отделни хора, семейства.

Туристическият сектор дава директна прехрана на барманите, сервитьорите, екскурзоводите, камериерките, рецепционистите, диджеите, сватбените агенти, фото и видео оператори, музиканти и певци, но не само. Развитието на туризма носи добавена стойност колкото за големите търговски центрове, толкова и за жената, която продава сувенири в малкото магазинче, и за младежа, който продава сладолед зад ъгъла…

Партията на Слави Трифонов обяви приоритетите си в туризма

Време е да бъде осъзната нуждата от промяна, както на ниво облужване в хотели, ресторанти, транспорт и т.н., така и нуждата от коригиране на усилията на държавата по посока таргетиране и маркетингови послания. Това означава, че

трябва да се положат сериозни усилия и от страна на бизнеса, и от страна на държавата,

за да се постигне този преход. Промяната е задължителна и пагубно би било да се приеме настоящата ситуация като даденост, с която е безсмислено да се борим.

Категорично България има потенциал и следва да бъде асоциирана с културно- историческо наследство, с красива природа, със своето богатство на минерални води, но и с високо качество и гостоприемство, с проява на персонално отношение, с кухня, представяща повече местни продукти, отглеждани в съответните региони – с всичко, което за едно непрофесионално око би изглеждало дори далеч от сферата на туризма.

Според Кожухаров е дошъл моментът за промени и добавя, че както за да подобриш дейността на един хотел, не е достатъчно да имаш само знанията и опита, така и следва да си оторизиран, т.е да ти се даде възможност да въздействаш върху неговото управление – независимо дали в качеството си на негов управител или консултант, такава е ситуацията и с туристическия сектор. Да гледаш отстрани не е достатъчно, необходими са спешни решения и те следва да се вземат от експерти.

Необходими са последователни действия, необходими са и политически решения,

за да има реален резултат, който да е полезен на целия бизнес, а не просто да обслужва конкретните интереси в някакъв период от време на отделни близки до властта личности.

Моменти като този трябва да бъдат използвани, за да се репозиционираме като дестинация. Правилна и последователна политика по отношение на туристическия сектор ще отвори нови възможности пред нас. Без съмнение кризата ще се отрази негативно за всички, но за някои тя ще бъде възможност за изпреварване на конкуренцията. Никоя дестинация няма да остане на позицията, на която е била, а къде ще бъде зависи изцяло от начина, по който се управляват процесите, споделя още Кожухаров.

Затова е важна и националната политика не само в сферата на туризма –

решенията за облекчения на визов режим за гражданите на едни държави, оптимизация на работата на консулските служби със същата цел – улесняване на желаещите да пребивават в България – за това е нужно в управлението на страната да влязат глобално мислещи хора, неограничаващи се само в тесните рамки на специалността на своите сектори.

Всеки пети е пряко или индиректно свързан с туристическия бранш,

именно по тази причина следва отрасълът да бъде приоритетен за държавата. И нека не забравяме, че туризмът има своето неоспоримо значение и в социален и в икономически аспект, уникален е и с това, че може да създава работни места и възможности дори и в най-отдалечени и икономически изостанали региони, като по този начин възпира обезлюдяването.

Всичко това изисква хората, които имат идеите и визията как да бъде постигнато всичко това да получат възможността да стигнат до реалните лостове на управление, а не просто да бъдат експерти, чието мнение често бива игнорирано не по професионални, а по чисто политически причини.

Ивайло Кожухаров пред Forbes: И пак ще има туризъм

Ивайло Кожухаров е кандидат за народен представител от ПП „Има Такъв народ“ в 03 МИР Варна, както и в 23 МИР София.

Живял е и учил във Варна и изборът му да се развива в областта на туризма идва естествено. Той завършва езикова гимназия с немски и английски език, а след това придобива бакалавърска и магистърска степен по „Икономика и организация на туризма“ в Икономическия университет в морския ни град. Малко по-късно завършва и магистратура по „Маркетинг“ в УНСС, гр. София.

Още докато учи, започва работа като рецепционист в Албена. Едва 23-годишен става управител на четиризвезден хотел с 250 стаи и над 100 души персонал в същия комплекс.

Туризмът постепенно се превръща в неделима част от живота на Кожухаров. Той става изпълнителен директор на българска хотелска верига с няколко хотела в страната и генерален мениджър на бизнес хотел в София, част от световен бранд.

Работейки години наред за авторитетни компании в сферата на туризма, Ивайло Кожухаров натрупва опит, който започва да прилага и като консултант. Член е и на УС и съучредител на „Българска асоциация на Професионалистите в мениджмънта на Хотели“.

Купуването и продаването на гласове е престъпление

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube.

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!