Slide
Slide

Франк Реул е вицепрезидент и ръководител „Развитие“ на Accor за Северна Европа, Източна Европа и Балканите. Той има богат мениджърски опит в хотелиерството. Започва кариерата си през 1988 г. в Брюксел и Брюж в Белгия на високи оперативни позиции в Accor. Бързо след това бива повишен до директор „Храни и напитки“ в Novotel Sheremetyevo-2 в Москва, Русия, през 1992 г.

След като прекарва три години в Москва, се мести в Лондон и започва своята десетгодишна кариера в Accor в Обединеното кралство. Стартира работа в един от най-натоварените хотели Novotel на летище Хийтроу като оперативен мениджър. След това заема няколко позиции на генерален мениджър в Обединеното кралство в хотелите Novotel Preston, Novotel Southampton, Novotel Milton Keynes, Novotel Bristol Center. През 2006 г. се мести в Турция, където управлява един от ключовите хотели в столицата – Novotel Istanbul, а след това прекара две години като генерален директор на Novotel Trabzon.

След над 20 години служба в Accor той бива назначен като генерален мениджър за региона на Литва, Латвия и Естония, а от 2014 г. като Генерален мениджър за региона на Румъния, България и Македония, където ръководи операциите и развитието, включително това на Балканите и Хърватия. От септември 2017 г. е ръководител „Развитие“ на Accor за Източна Европа, а от 2018 г. заема позицията на вицепрезидент и ръководител „Развитие“ на Accor за Северна Европа, Източна Европа и Балканите.
Владее холандски, английски, френски и също говори немски език. Запален фен е на историята, виното и Арсенал.

С Франк Реул разговаря Руслан Йорданов за инвестициите на Accor в България, как хотелиерският бранш се трансформира, за да отговори на настоящите предизвикателства, и как изглежда бъдещето на туризма.

Г-н Реул, благодаря за този разговор! Разкажете ни накратко кога и как започна Вашата кариера в туризма, както и кои са емблематичните места, където сте работил преди да заемете длъжността вицепрезидент и ръководител на отдел Развитие на Accor за Северна Европа, Източна Европа и Балканите.
В основата на моя опит несъмнено стои дългогодишната ми практика на оперативни длъжности. Осигуряването на безупречно обслужване на гостите винаги е било моя страст. Имах късмета да ръководя хотели в Белгия, Русия, Великобритания, Турция, в региона на Балтийско море, а на по-късен етап и такива в Югоизточна Европа. От 2011 г. насам развивам хотели, като всичко започна с Балтийския регион. Последните няколко години съм се фокусирал изцяло върху развитието ни в Източна Европа и не мога да не споделя с вас радостта си от успехите ни до момента.

Имате богат професионален опит и вече сериозен поглед върху пазара на международни хотели в България. Как бихте го оценили преди пандемията и след пандемията?
Целият Балкански регион, най-вече България, има огромен туристически потенциал, особено пазара на премиум марки, който не спира да се развива. В България туристите могат да се насладят на редица преживявания, сред които: СПА, минерални басейни, невероятна природа, красиви планини, исторически местности и забележителности и, разбира се, Черно море. Вярвам, че България има уникалната възможност да възстанови туристическия си пазар в бъдеще, благодарение на съвършеното си географско положение и туристическите пакети, които предлага.

В България Accor Group управлява хотелите Novotel Sofia и ibis Sofia. През последната година в столицата отвориха врати нови 4 и 5-звездни хотели. Значително се увеличи легловата база и конкуренцията. Назря ли момента, в който столицата да има нови и повече възможности (големи и престижни спортни събития, концерти и др. мероприятия) за привличане на туристи, за да се пълнят обектите.
Ентусиазирани сме да допринесем за растежа на българския туристически пазар и планираме откриването на два нови хотела в София през следващата година – първите ibis Styles и MGallery. Те ще затвърдят позициите ни в българската столица и ще разширят алтернативите за настаняване пред международните клиенти на Accor.
Не мога да отрека, че в последните години наблюдаваме известен ръст на туристическия пазар в София, но все още има потенциал за нови лайфстайл хотелски брандове като нашите Tribe и Mama Shelter – иновативни хотели, които предлагат на посетителите си безупречни условия за бизнес и развлечения на едно място, и които планираме да представим.

Accor продължава да укрепва и разширява портфолиото си в Югоизточна Европа. Групата сключи франчайз споразумение с „Валдемоса“ за ребрандиране на съществуващия и наскоро реновиран хотел Roomer Hotel Golden Sands в курорта Златни пясъци. Защо избрахте Златни пясъци за локация на поредния Ви хотел на Балканите?
Accor вижда голям потенциал в България и това, което правим заедно с нашите партньори, е да представяме различни иновативни продукти на пазара, нови водещи хотели от различни категории и на различни дестинации. Горди сме, че толкова много български инвеститори избират да развиват проектите и идеите си заедно с нас в България. Ентусиазирани сме да допринесем за растежа на този обещаващ пазар с нови хотели, сред които ibis Styles Golden Sands Roomer, който ще затвърди присъствието ни в страната и несъмнено ще разнообрази алтернативите за настаняване пред международни клиенти на Accor.

Първите израелски туристи ще пристигнат в България на 22 април, ще бъдат настанени в Златни пясъци

Представете ни най-новото Ви хотелско бижу, което ще оперира под името ibis Styles, както и кога се очаква да отвори врати новия обект. Какви възможности за пълноценна ваканция ще предлага и кое ще го отличава от останалите хотели в Златни пясъци?
Новият хотел ibis Styles Golden Sands е изцяло реновиран от инвеститора, следвайки най-високи стандарти. Той ще предостави страхотно обслужване и преживявания на гостите. Всеки хотел на ibis Styles има свой уникален дизайн и история, с което осигуряваме невероятно изживяване на всеки наш гост. Щастливи сме, че инвеститорът разпозна своята визия в марката ibis Styles и се гордеем, че можем да представим един изцяло нов бранд и подход на местния пазар. Ibis Styles е международна марка, която стъпва на българския пазар като 3-звезден хотел в нова, първокласна сграда и ще предложи на посетителите на Златни пясъци нови преживявания и емоции. Дизайнът на хотела е изключително колоритен, комплексът разполага с басейн и красива тераса в задната част, която ще позволи на гостите да избягат от тълпата, докато се намират в самия център на курорта.

– Колко ще струва една 7-дневна почивка за двама възрастни при Вас в началото на откриването и в пика на сезона? Какво те ще получат срещу тази цена?
Както при всяко франчайз споразумение, инвеститорът и екипът изготвят търговска политика за имота. Важно е да споменем, че ibis Styles ще предостави на посетителите си гъвкави възможности при избора на туристически пакети. Гостите ни могат да заложат на стая с включена закуска или да изберат възможно най-удобната за тях комбинация от услуги.

1,5 милиона българи ще почиват на нашето море, а 1,3 милиона са избрали планината и СПА почивките

-Какво е присъствието на ibis Styles в светa?
Марката ibis Styles е популярна със своите уникални дизайни и лайтмотиви, които гарантират незабравимо преживяване на гостите ни, независимо от дестинацията. Всеки хотел на ibis Styles е необикновен и различен, а дизайнът му е вдъхновен от историята и културата на съответния регион. Именно това ни отличава от останалите туристически комплекси и гарантира на посетителите ни неповторимо изживяване. Ibis Styles е част от семейството на ibis – една от най-мащабните мрежи от икономични хотели в света със своите над 2200 обекта. Към днешна дата разполагаме с общо 550 хотела ibis Styles глобално, благодарение на бързата ни и качествена разработка на идеята. Стремим се да достигнем общия брой от 730 комплекса в световен мащаб и силно регионално присъствие, особено в държавите Румъния и Полша. Да не забравяме за предстоящото откриване на ibis Styles и в София следващата година.

14-ият Черноморски туристически форум „Рестарт на туризма. Нова надежда“ включва 8 панела

Имате пряк поглед върху възможностите за настаняване в Югоизточна Европа. Кои са основните прилики и разлики у нас в сравнение със съседите ни?
За Accor всяка държава и дестинация е уникална сама по себе си. Големият потенция за растеж на българския пазар, който ние виждаме, се дължи на няколко основни фактора, които споменах по-рано. В страната има добри перспективи за развитие на туристическата индустрия, особено на премиум пазара. Има и широка гама от вълнуващи възможности, които са достъпни за посетителите. Инвеститорите започват да приемат и търсят партньорство с международни марки, което ще позволи на България да получи по-голяма разпознаваемост като предпочитана дестинация и да увеличи международния си туризъм.

Руслан Йорданов пред БНР: Българските туристи искат да пътуват

Да отворим малко вратата и към следващите Ви инвестиционни намерия в България. На какъв етап от реализацията са те?
Ние от Accor вярваме в потенциала на България и заедно с нашите доверени партньори разработваме мрежа от иновативни предложения, подходящи за пазара тук. Всеки хотел е проектиран по уникален дизайн и всеки имот ще заеме водеща позиция в конкретна категория на местния пазар. Планираме да открием уникалния бутиков хотел MGallery в Пловдив по-късно през тази година. Както споделих с вас по-рано, марките ibis Styles и MGallery ще навлязат и в столицата. Разработваме и голф курорта Pullman Okol Golf Resort, който изцяло ще промени пазара и ще бъде идеалната локация за живеене и отдих в покрайнините на София. Нямаме търпение да посрещнем първите гости на Pullman Okol през 2023 година. Късметлии сме, че партньорите ни в България се доверяват на опита на Accor и споделят нашата визия за бъдещето на туризма в страната.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube.

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията