Slide
Slide

Всеки, който поне веднъж е летял със самолет, знае, че екипажът няма да търпи скандали, пияници и пушачи на борда. Такива хора биват бързо извеждани от самолета. Някои авиокомпании обаче са толкова придирчиви, че могат да отстранят пътник дори заради неподходящо облекло или неподходяща фраза, която е изрекъл.

За да не развалите ваканцията или служебното си пътуване, трябва да сте наясно и с най-безумните изисквания на въздушните превозвачи. Ето за какво може да пострадате:

Опит да излъжете стюардесата

Представете си ситуация: летите в първа или бизнес класа, а любимите ви приятели изчезват в „икономична“ и решавате да ги почерпите с напитки от вашето скъпо меню. Никога не правете това: стюардесите ще решат, че сте мошеник. Шампанското и елитните закуски от първа класа не могат да бъдат пренасяни в други отделения на самолета, в противен случай ще попаднете в черния списък на авиокомпанията.

Твърде дълги крака

Всъщност хората с висок ръст трябва сами да се погрижат за резервацията на удобни места. Но ако обаче такива липсват и сте  решили да опънете краката си на пътеката между седалките, тогава ще бъдете помолени да седнете според очакванията. А ако откажете да го направите, може просто да не ви позволят да излетите. Причината е в правилата за безопасност: проходът винаги трябва да е свободен, за да не пречи на работата на стюардесите или ако се налага евакуация.

Халюцинации и странно поведение

След трагичните събития от 11 септември 2001 г. хората са изключително предпазливи към спътниците (и с пълно право).Пасажери, които гонят невидими пеперуди около кабината, разговарят с въображаем приятел или се държат ексцентрично, със сигурност ще бъдат забелязани и докладвани на екипажа. А командирът може да вземе дори крайно решение за аварийно кацане. За неподходящо поведение пътниците се заплашени от призовка в съда и сериозни глоби.

Липса на бельо

По принцип на авиокомпаниите им е все едно с какво сте облечени, но понякога смелият аутфит може да стане причина да ви свалят от самолета. Пътникът няма да бъде допуснат на борда, ако има съмнения, че не носи бельо (това може да смути останалите пасажери), или ако е обут с джинси с твърде ниска талия, които разкриват бельото му.

Недоволство от шумни деца

Истерично дете на борда е кошмар за всеки нормален човек. Но от гледна точка на компанията пътниците са длъжни да разберат и да простят на малчугана, вместо да се възмущават.

Затова от полета се отстраняват не крещящите деца, а онези, които твърде шумно негодуват.

Електронните цигари

Този вид устройства за пушене на тютюн предизвикват задействането на пожарната сигнализация, точно както обикновените цигари. Става дума за екстрена ситуация, при която може да се наложи пилотът да снижи самолета, за да изключи тревогата или направо да го приземи. А това е загуба на време и пари.

Алергия към животни и ядки

Някои пътници не се допускат на борда заради алергия към котките, които се превозват в салона, както и заради алергия към ядки. Въздушните превозвачите няма да се занимават с пречистване на въздуха, нито ще променят цялото меню заради един човек, а просто ще го изведат от този самолет.

Твърде остра миризма на тялото

Екипажът може да откаже да качи на борда човек, който мирише на немито тяло или застояли чорапи, ако неговите спътници се оплакват от това. Авиокомпаниите искат да печелят повече пари, затова поставят седалки твърде близо една до друга, но все пак се опитват да се грижат за комфорта на пасажерите и да изслушват техните оплаквания. По-лесно е екипажът да не допусне един лошо миришещ човек, отколкото да слуша протестите на дузина пътници.

Наднормено тегло

Някои авиокомпании не допускат в самолетите си хора със затлъстяване, тъй като не могат да закопчат предпазния колан, а освен това притесняват съседите си. Ако човек е толкова пълен, че преминава над подлакътника, ще му бъде предложено да плати 2 места или да напусне самолета.

Подозрително кихане

По време на епидемиите от птичи или свински грип пътници масово не са били допускани в самолета. Често тези хора не са били болни от грип, но подозрителното кихане или сълзене на очите караха членовете на екипажа да бъдат нащрек. Медицинската маска не помага в такива случаи: ще ви бъде предложено да се доизлекувате или да пътувате с друг полет, където екипажът не е толкова подозрителен.

Опит  да се напиете в тоалетната

Много авиокомпании са против пътниците да пият собствен алкохол и може да ги глобят за това.

Първо, защото крадат от  печалбата на въздушния превозвач, и второ, защото екипажът е изцяло отговорен за здравето на пътника по време на полета. Така че, ако той се нагълта с фалшив или отровен алкохол, командирът на кораба и стюардесите ще трябва да понесат отговорността за това.

Възрастта на пътника е твърде малка

United Airlines и други големи компании не приемат пътници, които все още не са навършили 7 дни.

„Грешни“ стелки в обувките

Пътниците, които носят стелки от гел или силикон, могат да бъдат помолени да се разделят с обувките си или да изхвърлят стелките. Причината е в течния им пълнител, който се счита за потенциално опасен.

Отстранени сливици и счупени крака

Ако неотдавна сте счупили крак, или сте се подложили на тонзилектомия, или друга медицинска намеса, проверете дали имате право да летите. Някои авиопревозвачи не допускат на борда хора с отстранени сливици преди да изминат 4 седмици от интервенцията (поради риск от кървене). Гипсът върху крака ви пък може да причини евентуален оток на по време на полет.

През 50-те години въздушните превозвачи забелязват, че почти 10% от пътниците редовно не се явяват за полет, което води до финансови загуби. В отговор компаниите започнаха да продават повече билети, отколкото са местата в самолета. И успяха да възстановят загубите си, затова пък пострадаха пътниците.

Възможно е да бъдете помолени да освободите мястото си в два случая: ако на някой VIP гост или служител на компанията задължително се налага да пътува, или ако са продадени твърде много билети. За съжаление в тази ситуация пътникът е безсилен и ще трябва да се подчини. В зависимост от държавата, в която оперира авиокомпанията, може да ви предложат друг полет, да ви платят обезщетение или просто да ви се извинят. При всички случаи си струва да се оплачете, но разправиите може да отнемат до три месеца. Special.bg

Нова Година в хотел Терма Еко*****

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията