София. Туристическият бранш отчита близо 90% спад в оборота си през последните близо 40 дни спрямо същия период на миналата година. Това сочат резултатите от проведена онлайн анкета за влиянието на COVID-19 върху туристическата индустрия у нас, която бе по инициатива на Асоциацията на туроператорите и туристическите агенти (АБТТА). В рамките на 24 часа в нея се включиха над 1000 представители на хотели, туристически агенции, заведения, транспортни фирми. 46,3% отчитат спад над 75% в оборота. 57,4% от отговорилите управители или собственици на бизнес в туризма планират да правят съкращения в персонала си, споделят анкетираните.

Брой участници в проучването по вид дейност

В онлайн анкетата се включиха 1056 участници, като първите 200 попълнили анкетата се бяха включили за по-малко от час след пускането на проучването.

  • 480 участници от “Място за настаняване”
  • 422 участници от “Туроператор / Туристическа агенция”
  • 120 участници от “Заведение за изхранване”
  • 34 участници от “Транспортна фирма”

1. Как се е променил оборотът на бизнеса Ви в периода 01.02 – 10.03.2020 спрямо 01.02 – 10.03.2019 г.?

87,7% от анкетираните или общо 924 фирми отчитат спад в оборота за периода 01.02 – 10.03.2020 спрямо 01.02 – 10.03.2019 г. 41,4% от отговорилите отчитат спад 50% в оборота, а 46,3% отчитат спад над 75% в оборота.

Как очаквате, че ще се промени оборота Ви до края на месец май 2020 г. спрямо оборота Ви в периода януари-май 2019 г.?

85,49% от анкетираните или общо 911 бизнеса очакват спадовете в оборотите да продължат до месец май 2020 г. , а 50% от всички отговорили очакват оборота им да намалее повече от половина.

Изпитва ли фирмата проблеми с ликвидността?

77,5% или общо 818 бизнеса изпитват вече затруднения с ликвидността, като 43,8% от тях отчитат сериозни проблеми.

Налага ли се фирмата да освобождава персонал?

57,4% от отговорилите управители или собственици на бизнес в туризма планират да правят съкращения в персонала си. Или общо 606 фирми планират да правят промени в тази посока.

Изтеглете обобщените данни

Анкетата е по инициатива на Асоциацията на туроператорите и туристическите агенти (АБТТА) и бе организирана с онлайн допитване до бизнеса с цел оценка на влиянието на COVID-19 върху туристическата индустрия. Във формуралирането на въпросите се включи и проф. Станислав Иванов от Zangador, като стартирахме анонимна анкета с 4 въпроса за период от 24 часа. Анкетата бе разпространена в комуникационните канали на Travel Academy и всички партньорски организации, сред които и bgtourism.bg.

Разширените данни и статистика по вид бизнес за всеки един въпрос ще бъдат представени по време на пресконференцията, която АБТТА организира на 13.03.20 от 10:00 ч. в БТА.

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК