Пред Bgtourism.bg Ивайло Кожухаров – експерт в туризма и кандидат за народен представител от ПП “Има такъв народ”
– Г-н Кожухаров, отново има избори и Вие сте на преден план на политическата сцена. Броени часове ни делят до парламентарните избори. Как премина настоящата кампания и с какво тя бе по-различна от тази, която бе само преди няколко месеца?
– Политическата сцена не следва да е цел за никого, не е такава със сигурност и за мен и за хората от екипа ни. В момента обаче участието в политиката се явява единственото средство, чрез което можем да върнем нормалността в страната, да подобрим бизнес климата, да направим такива секторни политики, че подобрението да бъде усетено от всеки един човек.
Нашата кампания стартира под мотото „Време е за друго“.
Време е да довършим започнатото преди няколко месеца и да променим изцяло модела на управление в България чрез опита на млади и кадърни хора, чрез доказани професионалисти, които не са зависими от политическото статукво.
Всичко това би звучало може би като клише, но всъщност това е усещането, с което остава целият ни екип при всяка една среща с хората, във всички краища на страната ни. Забелязва се именно това – желание за промяна, дори бих казал, че надеждата вече надделява над страха и апатията.
– Какво споделят хората с Вас и колегите Ви от листата на „Има такъв народ“? Техните приоритети намират ли място във Вашата програма?
– Основната ни цел е хората да видят, че ние сме тук, за да градим. Стремим се на всяка една среща да присъстват наши експерти, които са специалисти в различни ресори. Хората очакват да получават конкретни отговори от хора, които са компетентни в съответния сектор. От друга страна във всеки един сектор може да бъде постигнат успех само в тясна колаборация с експерти в останалите отрасли.
Ето например, туризмът е тясно свързан с политиката, която би водило МВнР по отношение на облекчаване визовия режим за туристически цели, свързан е и със сектор Земеделие, защото се явява един огромен консуматор на храни и напитки, свързан е и с политиката, която ще води Министерство на културата, така че да можем да развиваме успешно културен туризъм и т.н.
По време на нашите срещи присъстващите не слушат гръмки обещания,
на тях ние споделяме как смятаме, че е редно да бъдат управлявани процесите. Те протичат в един открит диалог и наистина сме изключително щастливи, че решенията, които предлагаме, в голяма част от случаите, съвпадат с приоритетите на заетите в съответните сектори.
В това обаче няма нищо чудно, повечето сложни проблеми се решават с прости методи, но и с последователност, и чрез нужната експертиза.
Мнението на гражданското общество е много важно
и контакта, който сега изграждаме, трябва да бъде запазен и дори още по-силен в бъдеще. Бих казал, че ще разчитаме дори и на градивна критика, защото загубата на искрена връзка с хората, води до бърза загуба на доверие и всъщност резултатът от това е точно този, който наблюдаваме днес.
Ива Митева: Туризмът е сред приоритетите ни! Дошло е време за нов начин на правене на политика и за ново мислене при управлението на страната
– Вие сте експерт в областта на туризма с повече от 17 години в тази област. Кои са добрите примери, които искате да пренесете от позицията си на успешен мениджър в туризма в амплоато си на народен представител, а защо не и като представител на следващия кабинет?
– В туристическия сектор се работи с желание. Туризъм се прави от хората и за хората и ако не го правиш, защото го чувстваш, оставането в сектора за дълъг период от време е невъзможно да се случи. Независимо от позицията, която съм заемал,
винаги съм се стремял да работя за създаването на успешен туристически продукт, както и за неговото позициониране.
Маркетирането на продукта е не от по-малко значение, защото туризмът е преживяване и подходът, по който ще достигнем до потенциалния турист е от изключително значение, но в същото време е и сходен независимо дали става въпрос за маркетинг на ниво хотел, ниво регион или за България като дестинация. Познаването на детайлите и спецификата в този толкова разнороден сектор е ключът към успеха. Третият елемент, към който следва да се обърне внимание е човешкият фактор. Без създаване на условия за привличане и задържане на квалифицирани кадри в сектора всичко описано по-горе остава едно пожелание.
Филип Станев и Ивайло Кожухаров пред Bgtourism.bg: Имаме визията за развитието на туризма в България
– Вие следите ситуацията в туризма ни отблизо. В разгара на лятото сме и решенията буквално трябва да се вземат „от днес за вчера“, тъй като туристическата ни индустрия в страната е изправена пред сериозни предизвикателства. Кои са първите задачи, които ще бъдат приоритетни за Вас, ако получите правото да съставите кабинет, за да може индустрията да оцелее, да се възстанови по-бързо, и да продължи успешно?
– Програмата за развитието на туризма на ПП “Има такъв народ” е разработена не само от екип от професионалисти в бранша, но и в много тясна колаборация с експерти по външна политика, култура, здравеопазване, икономика и финанси. Приоритетите са както по отношение на продукт, маркетинг, инфраструктура, но преди всичко ще започнем чрез реорганизация.
Фокус върху това, което България има най-голям потенциал – морски туризъм, планински туризъм, балнео, уелнес и СПА туризъм, културен туризъм, конферентен и конгресен.
С поставяне на ясни цели за тяхното развитие, в това число и тясно сътрудничество с браншовите организации. Те ще бъдат въвлечени в процесите, очакваме да бъдат конструктивен партньор, но и партньор, който ще може да предлага решения, да контролира, одитира и дава обратна връзка.
– Вие сте учили, живяли във Варна, а сега сте и кандидат за народен представител във Варна и всичко, което е свързано с морската ни столица, не Ви е безразлично. Два проекта са от национално значение за развитието за икономиката и туризма – това са АМ Хемус и АМ Черно море. Едната я правят десетки години и свързва София с Варна, а целта на другата е да бъде изградена по-бърза и удобна връзка между двата ни най-големи морски града. Какво място намират в програмата на Вашата политическа формация реализацията на двете магистрали?
– Ще настоявам за завършването на АМ “Хемус“, но и за АМ „Черно Море“, която да свързва не само Варна и Бургас, а да достига на север до границата ни с Румъния и на юг до тази с Турция. Това е проект, който ще даде изключителен тласък в развитието на морския ни туризъм.
*Купуването и продаването на гласове е престъпление
Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във Facebook, Instagram, Telegram, LinkedIn, YouTube.
Най-важните новини от туризма в България
Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE