Емил Абазов - генерален мениджър на Premio Travel Bulgaria
Slide
Slide
В рубриката „Бизнес карати“ Bgtourism.bg дава думата на успешни личности в българския туризъм. Това са хората, които чертаят пътя за превръщането на този бизнес в мощен мотор за икономиката на страната и не спират да работят за покоряването на нови предизвикателства. Примерът им е заразителен за всеки, който иска да следва мечтите си. Техните истории, написани от живия живот, са повече от интересни. Днес наш гост е туроператорът Емил Абазов – генерален мениджър на „Premio Travel“ – България
„Да пътуваш, означава да бъдеш свободен“, казва Емил Абазов, генерален мениджър на компанията
Кристиан ИВАНОВ
Къде, по дяволите, е уловката?
Това се питат хиляди българи, които отварят любимия си сутрешен вестник и заедно с чашата кафе получават зашеметяващо предложение: Екскурзия в Кападокия с включени самолетни билети, седем нощувки в петзвездни хотели, закуски, трансфери и екскурзовод. И всичко това срещу 299 лв.! Офертата на Premio Travel, международен туроператор, който стъпва на българска земя в началото на 2016 г., сякаш звучи прекалено добре, за да бъде истина. В случая уловката се оказва в това, че…
В това, че няма уловка! Всичко, което Premio Travel обещава на своите клиенти, се оказва реалност. Така първите ни сънародници, пътували с компанията, се превръщат и в нейните най-лоялни последователи. Мнозина от тях продължават да обикалят света с Premio Travel, очаквайки със затаен дъх всяка следваща нова дестинация и осмислят живота си с едно пътешествие без край. За пореден път максимата, че честността е най-добрата политика, се оказва напълно вярна.
Емил Абазов, генерален мениджър на Premio Travel, който ръководи българския филиал на туроператора от първия ден, никога няма да забрави вълнуващите моменти, белязали началото. Емоционални първи стъпки, сложили основите на една история, която ще продължи да бъде писана през годините в десетки държави по цялата Земя.
Туроператорът „Премио Травел“ представя програмите си на „Ваканция и СПА Експо“

„Получих покана за среща от собственика на Premio Travel Мартин Пашингер в края на 2015 г. – разказва Емил Абазов. – Мартин търсеше човек с опит в областта на маркетинга за българския филиал на компанията. Видяхме се в „Хилтън“, очаквах, че ще има десет, а вероятно и двадесет кандидати за позицията. Но получих предложение да поема работата почти веднага. И така, в началото на 2016 г. започнахме да градим заедно.“

Мартин Пашингер, Premio Travel: Елате в Дубай и вижте бъдещето, неслучайно в емирството работи Министерство на щастието!
Мартин Пашингер и Емил Абазов

Първоначалната стратегия е да се приеме консервативен подход и да се търси утвърждаване на туристически дестинации в Турция. След това стъпка по стъпка да се надгражда. Решено е екипът в офиса да е ограничен до общо трима служители. Изнесен кол център поема обслужването на клиенти по телефона. Но плановете са едно, а предизвикателствата на живия живот – нещо съвсем различно.
Българската одисея на Premio Travel започва с почти моментален успех, който изненадва дори собствениците на компанията. Рекламните кампании за Кападокия са толкова успешни, че вместо очакваните два-три чартъра, запълнените резервации са за десет полета с по 180 души на борда!

Какъв е ключът към този истински бум в продажбите? Просто посланието на Premio Travel цели десетката с предложение за ново и изключително преживяване на много добра цена. „Защо да не отидем и да видим свят? Защо и ние да не почиваме в прекрасните хотели от рекламата? За тези пари можем да си го позволим… В хиляди български домове подобни въпроси стават тема за разговор на семейните вечери. А също така в обедните почивки сред колеги и на традиционните излизания за по „едно питие“ между приятели. Любопитството започва да гложди пътешественика, който дреме във всеки човек, но по една или друга причина е бил приспан от предразсъдъци или съмнения. Мнозина решават да тръгнат. Макар и с едно наум, че „едва ли ще бъде точно така, както ни го представят в брошурата.“

Официално представиха Explorers club Bulgaria в централната аула на Софийския университет
Италия е една от топ дестинациите в портфолиото на Premio Travel

„Изпратих първата група наши туристи в Турция и реших след завръщането им да отида да ги посрещна – връща се назад във времето Емил Абазов. – Очакването да разбера какви са впечатленията на българите от пътуването с Premio Travel превърнаха дните преди да ги видя отново на летище „София“, в едни от най-напрегнатите в моята кариера. Дали няма да има разочаровани? Виждам как нашите хора се придвижват по терминала, за да приберат багажа си. Те също ме забелязват и се втурват да ме прегръщат! Почувствах как цяла една планина пада от плещите ми. „Беше невероятно“, „къде ще ни пращаш пак“, „кога е следващото пътуване“… Такава беше атмосферата на летището при завръщането на първата ни група туристи. Това беше моментът, в който разбрах, че не просто сме на прав път. Разбрах, че имаме неограничен ресурс от възможности. Много българи за първи път усетиха колко е сладка свободата да пътуваш именно с програмите на Premio Travel. За тях това се превърна в начин на живот.“

Неуспешният опит за преврат в Турция срещу президента Реджеп Тайип Ердоган в средата на юли 2016 г. преобръща ситуацията с туризма в страната. Огромна част от резервациите на туристическите компании отпадат, което е неочакван шок.
Но се оказва, че в дългосрочен план това изпитание е било за добро. „Трябваше да преосмислим стратегията си и да бъдем подготвени с план „Б“ и дори план „В“, когато се окажем пред подобно изпитание – казва Емил Абазов. – По този начин планираното разрастване се разви за много по-кратък период от време в сравнение с разчетите, направени в началото.“

За първи път българска фирма показа как 3D машина изработва мебели и дизайнерски продукти

Днес, осем години след първия си чартър до Турция, Premio Travel предлага пътувания до повече от 27 държави в цял свят. „Екипът ни се разрасна – казва Емил Абазов. – Особено съм горд, че в годините на изпитания по време на пандемията от коронавирус при нас не беше освободен от работа нито един човек. Отнасяме се с приятелство и внимание към всеки наш колега. Към всеки наш клиент.“
Развитието на Premio Travel в България не остава незабелязано от собствениците на компанията. Рекламните стратегии на българския филиал се прилагат успешно в Румъния, Полша, Чехия, Словакия, Естония. Голяма част от свежите идеи за маркетинг идва от екипа в София. Не липсват и забавни приключения, неизменна част от динамичната работа с хора в най-различни точки на света.

Сънародниците ни в Германия и чуждестранните посетители дадоха висока оценка за представянето на България на ITB Berlin
Пред Статуята на свободата в Съединените щати

Една дама забравя да си извади виза за Канада в момент, когато този документ е задължително условие за влизане в страната и вече е платила за екскурзия в тази страна, в комбинация със САЩ. Това изглежда като безизходна ситуация дни преди презокеанския полет, но екипът на Premio Travel намира решение. За българката без виза е резервиран полет между Щатите и Канада, за да пътува по въздух. Това е единственият начин да бъде разрешен проблемът с липсващия документ.

Българи започнаха да резервират пътешествия с новия и ултрамодерен круизен кораб MSC World America

Още по-екстремна е историята с възрастна пътешественичка от нашата страна, която упорито отказва да се яви на интервю за американска виза. Решава да го направи, но в деня на полета към Щатите. Достолепната дама постига невъзможното и получава заветния печат в паспорта на момента. Но все пак не успява да стигне навреме за полета. Самолетът излита към Страната на неограничените възможности в 13 ч. българско време, но дори това не може да я откаже. Нейното желание е да хване следващ полет. Ръководството на Premio Travel решава да купи билета и да се надява, че жената, която не знае английски, ще успее да намери групата в хотел в „Ню Джърси“. „Не спах цяла нощ от притеснения – признава Емил. – Но на следващия ден дамата пристигна в хотела и продължи пътуването си с нас. Извини се за причинените неудобства. Екскурзията много ѝ хареса.“

Емил Абазов в Шри Ланка

Старата истина, че всичко е добре, когато свършва добре, превръща подобни случки в част от пъстрата хроника на Premio Travel в България. А вечният въпрос на пътуващите хора: „Къде отиваме този път?“, продължава да пише историята на една от най-успешните туристически компании в страната.

В дебрите на миналото

Любовта към пътешествията и историята почти винаги върви ръка за ръка.
Генералният мениджър на Premio Travel в България Емил Абазов завършва специалностите „История“ и „Социология“. Преди да се впусне в бурните води на туристическия бранш, трупа професионален опит в БАН и в две реномирани социологически агенции.
„Изкушен съм от историята и заради това, че моят прадядо Славчо Абазов е войвода, участвал е в Илинденско-Преображенското въстание – разказва Емил Абазов. – След бурните събития в македонския край той пристига в София и става успешен предприемач. Собственик на тухларна и фабрика за лимонада, Славчо успява да спечели сърцето на моята прабаба Лили, популярна певица в онези години. Тя издава първата грамофонна плоча в столицата. Животът на Славчо Абазов е достоен за филм, но има още много неща, които чакат да бъдат проучени. Има запазени архиви и се надявам, че един ден ще успея да възстановя още от пъзела на моята семейна история“, казва Емил Абазов.

Още от рубриката „Бизнес карати“

Electra Airways: Да полетиш в България
Круизът към мечтания бизнес потегля от офис в кафене и празна банкова сметка
Основателят на „Екзотик Холидей“ Красимир Златанов: Пътешествие между магията на Родопите и тайните на Изтока
Живко Иванов изминава пътя от сервитьор до директор
„Аполо“ излита в бизнеса с факс, телефон и един горящ автобус
Историята на Luxutour: Мечта, голяма колкото света
Даниела Стоева създава „Тандем Травел“ в разгара на криза
Създателят на URBO Studio Андрей Лилов: Специалистът по невъзможното
TravelSmart: Компасът на BG пътешественика от XXI век
Ивайло Николов от „Булрайзен“: Вълшебствата на България ни дават ключа към успешен туризъм
Венцислав Пешев, собственик на „Диадженти“: В бизнеса слушам сърцето, душата и семейството си
Инж. Людмила Маждракова – дамата, която помага на бизнеса да сбъдва мечти
Формулата на Петър Денчев: Изкуство и футбол
Нежната революция на TravelLine променя българския туризъм
Сподели публикацията