Андрей Лилов - основател на URBO Studio
Slide
Slide

Дванадесет процента от обществото са необходими на всяка нова идея за да „запали“ и да се приеме, казва предприемачът

Кристиан ИВАНОВ
Казват, че светът около нас е такъв, какъвто го познаваме, благодарение на дванадесет процента от хората на нашата планета. Проучванията в тази посока сочат, че приблизително толкова е броят на тези, които не се боят от промените, готови са да ги приемат и да станат част от тях. Рано или късно, останалите започват да ги следват. Защото има неща, които изглеждат невъзможни, до момента, в който някой не ги постигне. Андрей Лилов изглежда е от специалистите по невъзможното на българския пазар.

„Дванадесет процента от  обществото са необходими на всяка нова идея, била тя иновация или не, за да „запали“ и да се приеме – казва пред Bgtourism.bg създателят на URBO Studio Андрей Лилов. –  Но задължително важно условие е, когато това „ново“ носи стойност за теб лично, за семейството, за компанията, в ежедневието ти, то навлиза в живота много бързо.“

Увереността, че технологичните новости ще бъдат приети радушно в нашата страна, мотивира Андрей да предложи на българския пазар продукти и решения, които не толкова отдавна изглеждат като научна фантастика.

URBO Studio компания, която вече се цели в международния пазар

„URBO или URBO Studio, както е цялото име на платформата, има доста различни модули – обяснява Андрей Лилов. – Предлагаме софтуер за управление и продажби на бизнесите. Развиваме креативен и рекреационен сектор като събития, фестивали, атракциони, спа центрове, спортни клубове и съоръжения, култура, кино. И не на последно място е хотелският сектор. По-популярни за крайните потребители са националната мобилна апликация за паркиране в градовете URBO Parking и маркетплейс платформата за продажба на билети URBO App.“

Каква е тайната на успеха при въвеждането на подобни технологични решения в България?

„Никак не е лесно, а още по-малко бюджетно да налагаш модули от системата си към различни фокусни групи – казва Андрей. – Но когато те носят стойност на потребителите е значително по-лека задача. През последните 2-3 години влагаме доста усилия в популяризирането на софтуера ни за бизнеса. Вече работим с най-големите фестивали в България и няколко от големите курорти. Туристическите центрове на доста общини ползват наши платформи за продажба и управление на културните си обекти. Големи спортни клубове, атракциони, циркове също използват нашите услуги. Възползват се и доста от бизнесите около туризма, като АТВ-та, Балони, Сърф училища, малки и големи СПА центрове. А от миналата година вече можем да се похвалим и с първите клиенти извън България.“

Любопитното е, че преди да се впусне в частния бизнес, Андрей Лилов трупа опит в туристическия сектор. „Това е интересна история – разказва Андрей. – По образование съм инженер по телекомуникационна техника. Животът ми предложи друг вид предизвикателства, но също така свързани с много комуникация. Завършил съм Техническия университет във Варна. Още по време на следването беше първият ми сблъсък с туристическата индустрия – станах спасител в курорта „Златни пясъци“. Завърших образованието си и започнах работа в една от най-големите софтуерни компании в туристическата сфера. Преминах през различни нива в йерархията. От специалист обслужване на клиенти, акаунт мениджмънт, продажби, до директор бизнес развитие. Отговарях предимно за външни пазари. За дванадесет години натрупах значителен опит. През първите две от тях попивах знания за индустрията. Учех се от колеги, клиенти,  партньори. Секторът се оказа доста интересен. Всичко това, съчетано с моето увлечение по технологиите, ми помогнаха да заплувам с свои води.“

През 2014 г. Андрей Лилов открива първата си собствена компания. „Предлагахме софтуерни решения за онлайн хотелска дистрибуция – разказва Андрей. – Резервационен модул за хотели, канален мениджър, ревеню мениджмънт. През следващата година екипът се разви. Започнахме да предлагаме маркетинг услуги, диджитал сайнидж дисплей, музика с уредени права, специализирани решения за хотелската индустрия. Някъде по това време основахме URBO. Вече 8 години това е моят живот.“

Сега URBO Studio е водеща софтуерна платформа за управление, резервации, онлайн и офлайн продажби в сферата на креативните и рекреационни услуги.
„Решенията ни спомагат както за гладкото протичане на ежедневните бизнес процеси на нашите клиентите, така и за увеличението на техните приходи и намаляване на административната тежест и разходи – обяснява Андрей Лилов. – URBO Studio предоставя на своите партньори редица софтуерни инструменти за лесно маркетиране и продажба през алтернативни канали. Като Viber Business Messaging, Viber ChatBot, SMS API.

Освен това – интеграция с мейл клиенти и социални мрежи, интеграция с множество големи маркетплейси за събития, широк набор от интегрирани платежни и кредитни услуги, както и възможност за продажба през над 3 000 физически каси в страната.“
И извън работата, животът на Андрей е пълен с предизвикателства.

Семейството е най-голямото вдъхновение за Андрей

С усмивка разказва, как покрай свои приятели се запалва по крикет. Една нетрадиционна игра за нашата страна, но изключително обичана в Англия.

Да популяризира крикета в България е социална кауза за Андрей Лилов

„Да популяризирам крикета в страна като България, и то без подкрепата на държавата, е нещо значимо за мен, моята социална кауза – казва основателят на URBO. – Вече четвърта година съм председател на Българската крикет федерация и заедно с всички съмишленици сме горди с няколко значими постижения. Вече три години се организират Европейските крикет серии в България. Това са турнири, които се излъчват в над 100 държави, а средната гледаемост е между 6-8 милиона зрители. Втора поредна година България има участник в Европейската шампионска лига по крикет. През 2022 г. за първи път нашата страна се класира на световни квалификации. Тази година през септември националният ни отбор за първи път ще участва в Европейските крикет серии. Забавихме се покрай пандемията от коронавирус, но от тази година започваме една програма за деца, наречена 10/10/10.  В 10 училища развиваме 10 отбора. И се надяваме след 10 години да имаме изградени солидни основи за развитие.“

Футболът е друга страст на Андрей. Почитател на два „червени“ гранда – българският ЦСКА и английският „Ливърпул“, той има множество незабравими спомени, свързани с любимите отбори.

Пътуванията, свързани с любимия английски отбор „Ливърпул“, винаги са емоционални

„За мен този спорт е страст, радост, болка, незабравими моменти, красиви спомени и пътуване – разкрива Андрей Лилов. – Когато имам време и възможност обикалям за мачове на „Ливърпул“ различни градове и държави.“

Балансът между бизнеса, заниманията извън офиса и семейството изискват истинска акробатика в разпределението на времето, но животът в XXI век го изисква.

Пътуванията, свързани с любимия английски отбор „Ливърпул“, винаги са емоционални

„Опитвам се да отделям всеки свободен момент, за да бъда близо до семейството си – признава Андрей. – Ние обожаваме караванния живот и през летните месеци съчетаваме успешно работен режим с почивка на каравана. Все още имам доста идеи за развитие на URBO.  Някои от тях са планирани за реализация още през тази година и са свързани с индустрията. Голямото предизвикателство пред нас е да превърнем една софтуерна платформа, създадена в България, в разпознаваем продукт на международно ниво.“
Дали това е възможно? Очакваме отговорът на специалистите.

Бизнес карати

В рубриката „Бизнес карати“ Национална информационна агенция Bgtourism.bg дава думата на успешни личности в българския туризъм. Това са хората, които чертаят пътя за превръщането на този бизнес в мощен мотор за икономиката на страната и не спират да работят за покоряването на нови предизвикателства. Примерът им е заразителен за всеки, който иска да следва мечтите си. Техните истории, написани от живия живот, са повече от интересни. Днес наш гост е Андрей Лилов, собственик на URBO

Сподели публикацията