„Нашите най-големи богатства са историята, природата и климата“, казва човекът зад проектите „Вила Вучев“ във Велинград и хотел „Хеброс“ в Стария Пловдив.

Спокойствие. Персонално обслужване. Лично отношение. Най-качествената храна. Уникални преживявания и спомени, които се разказват цял живот. Това предлагат на своите гости екипът на „Вила Вучев“ във Велинград и хотел „Хеброс“ в Стария Пловдив, планирайки своята бизнес стратегия.

„С моя партньор решихме да изградим място където и ние самите да се чувстваме свободни и това да ни  доставя удоволствие – споделя пред Bgtourism.bg Ивайло Николов, управител на фирма „Булрайзен“. Компанията управлява петзвездните хотелски комплекси „Вила Вучев“ и „Хеброс“. Също така и ресторант „Rosso“ в историческия център на Валета, Малта. „Вила Вучев“ и „Хеброс“ са уникални като визия и бизнес модел – казва Ивайло Николов. – Вярвам, че следващото ниво на туризма в нашата страна е в малки, бутикови и запомнящи се места за престой. Там, където гостът получава най-доброто възможно качество и добавена стойност през своя престой и за своите пари. Убеден съм, че масовия ол инклузив туризъм няма добро бъдеще в Европа. След пандемията хората все повече ще търсят спокойствие, персонално обслужване, лично отношение, качествена храна и разбира се уникални преживявания и спомени. „

Какво е необходимо, за да може един туристически продукт да бъде успешен в България?
„Нужно е да разберем , че това е бизнес на гостоприемност – категоричен е Ивайло Николов. – Ние нямаме клиенти, ние имаме гости. Те задължително трябва да останат щастливи от това, че са били именно при нас. Не харесвам разделението на България и други страни. Не считам, че у нас трябва да има нещо по-различно от европейските и световни стандарти в туризма. Ние сме част от глобален свят. Нашият туризъм се конкурира с всички на планетата Земя.“ Добрата новина е, че в тази тежка конкуренция, България има своите неотразими оръжия. Лошата  – че не умеем да се възползваме от тях по най-добрия начин.

„Някои от нашите най-големи богатства са историята, природата, климата, но за съжаление ние не знаем как да ги използваме, пазим и рекламираме – казва Николов. –  Да не забравя и уникалните ни хранителни продукти. Най-вече розовите домати, гъби манатарки, червения лук, домашния мед, сладко от дива ягода, сок от бъз, дини и пъпеши, грозде, сирене, вино, кисело мляко… И  още много други вълшебства! Но и тях не ги налагаме масово и реално не ги предлагаме достатъчно на трапезата на гостите.“

Как двете хотелски перли в короната на „Булрайзен“ печелят своите гости?
„Хеброс“ се отличава от останалите хотели в Пловдив със своята история, отлична локация и духа на старото време – казва Ивайло Николов. – Колко са местата като Пловдив в Европа с над 8000 г. история и все пак да са модерен и жив град?

Хотел „Хеброс“ в Стария Пловдив

Духът на „Хеброс“ и неговата принадлежност към историческия Стар град на Пловдив е нещо, което не може да се създаде от нулата дори с всичките пари на света. Не съм сигурен как да го обясня, но във вътрешната градина на ресторант „Хеброс“ получавате това усещане и спокойствие, което е присъщо на много малко места по света. Известно е, че уникалност и туризъм е вероятно най-желаната комбинация. Трябва да добавя, че в Стария град на пеша разстояние от хотел „Хеброс“ се провеждат ежегодно много и стойностни събития. Концерти, опери на открито, изложби, музейни експозиции, фестивали… Всички те са привлекателни за туристите. Община Пловдив и другите организатори влагат много усилия и средства за затвърждаването на града като културна и туристическа дестинация.“

„Вила Вучев“ във Велинград има различен вид очарование. „В СПА столицата на Балканите спечелихме много редовни гости с лично отношение, дискретност и индивидуален подход – разкрива Ивайло Николов. – Разбира се и с планината, чистия въздух и минералната вода. В своята работа се стремим да черпим вдъхновение и идеи от всички хора, постигнали колосални успехи в сферата на гостоприемството – Цезар Риц, Конрад Хилтън, Арне Сьоренсън… В България има много професионалисти, от които сме получили ценни уроци и съвети. Със сигурност трябва да спомена двама специални за нас съветници и приятели. Владимир Ников, човек с академично образование в туризма и 25-годишен практически опит в управление на хотели по света. Както и Златко Златанов, собственик на хотел „Рич“ и неповторимата таверна „Омар“ във Велинград.“
Хората, които стоят зад успеха на „Вила Вучев“ и „Хеброс“ нямат никакво намерение да спират дотук. „От доста време работим по един уникален проект във вътрешността на страната, на брега на язовир Батак – споделя Ивайло Николов. – Надявам се скоро да имаме интересни новини свързани и с този комплекс.“

„Вила Вучев“ във Велинград

Кулинария под знака на „Мишлен“ и чудесата на Родопите

Създателите на хотелите „Вила Вучев“ във Велинград и „Хеброс“ в Стария Пловдив предлагат на своите гости истинско кулинарно приключение с най-високо качество.
„Във „Вила Вучев“ предлагаме истинска регионална домашна кухня, в която се използват всички чудеса на Родопа планина – разказва Ивайло Николов. – От боб софенка, през картофи от Юндола, пъстърва от язовир Доспат… До агнета от ферма близо до язовир Белмекен на 2000 м надморска височина. В Западните Родопи се намират най-вкусните диворастящи гъби, най-ухаещите подправки и най-хубавите горски плодове за сладка и домашни сокове. Готви се по домашно му, като се оказа, че нашите гости харесват такъв прост за изпълнение, но с високо качество и вкусен местен продукт.

В ресторант „Хеброс“ имаме малко по-различна насоченост. Добра храна от качествени продукти, но интересни ястия от различни кухни, чиито продукти или техника на приготвяне не ни позволяват да си ги правим често у дома. Заведението е с ново меню, а главният готвач Добромир Тодоров залага на локални свежи продукти. С тях приготвя ястия с модерен почерк и презентация. Шеф Тодоров знае добре как историята и съвременната кулинария могат да вървят ръка за ръка. Едно от местата, на които е трупал опит, е ресторант с две звезди „Мишлен“ в Германия. Винената листа е консултирана с не по-малко талант и мисъл от един от основателите на сомелиерската професия у нас Михаил Марковски.

„Вила Вучев“ във Велинград
Хотел „Хеброс“ в Пловдив

Задачи за решаване

България има важни задачи за решаване, за да може туризмът да получи ускорението, което ще изстреля нашата държава на много по-високо равнище в този глобален бизнес.
„Основна пречка е неразбирането, че успехи могат да се постигнат само и единствено с общи усилия – категоричен е Ивайло Николов. – Общи усилия на екипа в конкретния туристически обект. Общи усилия на всички в бранша, общинската администрация и местното население в конкретната туристическа дестинация. Общи усилия на частен сектор и държавно управление на ниво дестинация България. Не мога и няма да приема мисленето, че само чуждото е модерно, а българското винаги трябва да се пренебрегва и за съжаление доста често оплюва.
Друга пречка е липсата на базови неща в курортите за обслужване на гостите.
Като навременно медицинско обслужване, стабилна ВиК и електро инфраструктура, редовно събиране на боклук, достатъчно пречиствателни станции, обучен и мотивиран персонал. Освен това –  публични паркинги, велоалеи и транспорт, професионално поддържана паркова среда, удобна инфраструктура за хора в неравностойно положение. И още поне сто неща, за които всички в България знаят от години. Всички знаят, но явно няма желание, съгласие, политическа воля и натиск от бранша за решаване на тези проблеми.

Десетки години на всякакви кръгли и квадратни маси се обсъждат належащи и конкретни казуси. И нищо не се случва. Само ще спомена, без претенция за изчерпателност няколко многогодишни казуса: – Липсата на медицински вертолети, няма достатъчно екипи на спешна помощ в курортите. Концесията на летище Пловдив, проблемите на теснолинейката Септември – Добринище и въобще в БДЖ. Недостроената магистрала „Хемус“ и липсващите „Черно море“ и „Рила“.
Обходът на Бургас, капацитетът на кабинката в Банско. Нерегламентираното „свободно“ къмпингуване, при което се палят огньове къде ли не и се трупат тонове боклуци. Състоянието на хижите и планинската маркировка. Абсурдната ситуация на Витоша – джипове, мотори и АТВ-та в защитени местности. Опашките по границите. Тоталното, безпланово и безразборно застрояване на дюни, планини, язовири и курорти. Потресаващото количество нерегламентирани сметища. Проблемите с визите. Липсата на качествена маркировка по пътищата.  Лоша достъпност и унищожаване на историческите обекти и …. списъкът е безкраен. С това тупкане на топката, непоемане на политическа отговорност и продължаващо безхаберие, реално изоставаме от конкурентни държави и наложени световни дестинации. Не мога да разбера защо всеки министър на туризма знае прекрасно тези проблеми, но започва да се занимава само и единствено с разпределението на бюджетите за реклама и къде и как ще се рекламира страната. Явно още не сме узрели като бизнес и бранш да изискаме адекватност в управлението и решаване на сериозните проблеми. Дошло времето да се конкурираме с качество на продукта, а не с непазарни методи и нелоялна конкуренция.“

В рубриката „Бизнес карати“ Bgtourism.bg дава думата на успешни личности в българския туризъм. Това са хората, които чертаят пътя за превръщането на този бизнес в мощен мотор за икономиката на страната и не спират да работят за покоряването на нови предизвикателства. Примерът им е заразителен за всеки, който иска да следва мечтите си. Техните истории, написани от живия живот, са повече от интересни. Днес наш гост е Ивайло Николов, управител на „Булрайзен“.

Автор Кристиан Иванов

Виж още от рубриката

Круизът към мечтания бизнес потегля от офис в кафене и празна банкова сметка

Венцислав Пешев, собственик на „Диадженти“: В бизнеса слушам сърцето, душата и семейството си

Инж. Людмила Маждракова – дамата, която помага на бизнеса да сбъдва мечти

Формулата на Петър Денчев: Изкуство и футбол

Живко Иванов изминава пътя от сервитьор до директор

Ина Тонина – екскурзоводът с приключенски дух

Изкуството да твориш туризъм – Бисерка Огнянова

Сподели публикацията

Хотел Радинас Уей Боровец Нов СПА хотел в Сапарева Баня | 103° Hotel & SPA