Дестинация България бе представена по време на срещи с полския туристически бизнес в градовете Познан и Гданск
Дестинация България бе представена по време на срещи с полския туристически бизнес в градовете Познан и Гданск
Slide
Slide
Slide
Slide

Варшава. Националното туристическо представителство на България във Варшава, съвместно с почетното консулство на Република България в град Гданск организира и проведе две срещи с представители на местния туристически бизнес и медии в полските градове Познан и Гданск.

Традиционно, полските туристи избират България като дестинация за лятната си почивка. Преобладаващата част от тях пристигат в страната ни от Южна Полша, със самолет или със собствен транспорт. Преди провеждането на срещите районът на северна и северозападна Полша попадаше встрани от основните дестинации, в които Министерството на туризма и НТП-Варшава организираха и провеждаха събития за популяризиране на дестинация България. Това бе и причината провеждането на презентации съвместно с почетните консули на България по места да залегне в плана на туристическото ни представителство за 2023 г.
На 27 март в събитиен център „Конкордия Дизайн“ се проведе среща с 16 представители на полски туроператори от град Познан.

Познан е разположен в западна Полша, на пътя Варшава-Берлин. Населението възлиза на 550 хил. души. Това е градът с най-ниската безработица в Полша през последните 20 години, за II и III тримесечие на 2022 г. възлиза на едва 1%. България е традиционна дестинация за лятна почивка, но през последните години се забелязва намаляване на продажбите. Причина за това според представители на местния бизнес е близостта на Берлин като по-голям център и липсата на свързаност, с изключение на сезонните полети до Бургас (от Познан до Бургас ще летят три авиопревозвача през лято 2023), пояснява туристическото аташе на България в Полша Николай Костов.
Целта на организираното събитие бе България да се представи като целогодишна дестинация, заедно с многото възможности, които предлагат българските черноморски курорти за СПА и възстановяване, както и предложения кои забележителности могат да бъдат посетени в близост до основните ни морски курорти по време на лятната почивка.

Присъстващите представители на полските туроператори високо оцениха инициативата и споделиха, че пътуванията към България се продават сравнително добре, на фона на растящите цени за летните почивки по цял свят. Дестинация България остава за полския турист винаги „сигурно място“, което може да бъде посетено без притеснения и поради следните три причини: кратко пътуване със самолет (на разстояние около 1 ч. 45 мин.), топло време и културна и историческа близост. Повишаването на цените за сезон лято 2023 г. бе оценено като препятствие, но и като факт, към който потенциалният полски турист привиква.

На следващия ден, 28 март 2023 г., в Гданск, в сградата, в която се помещава и Почетното консулство на Република България, се проведе среща и с представители на полския туристически бизнес и медии от градовете Гданск и Гдиня. На срещата с Николай Костов присъстваха близо 30 представители на туристическия бизнес от района, както и Марта Хелковска, директор на дирекция „Туризъм“ в Маршалска служба на Поморското войводство и Ян Стравински, почетен консул на Република България за регион Поморски със седалище в град Гданск.

Направена бе презентация на възможностите, които предлагат българските черноморски курорти за СПА, възстановяване и забележителности в близост до морските курорти, които полските туристи биха могли да посетят по време на лятната си ваканция в България.

Гданск е център на по-голяма агломерация от три града с общо население над 1,1 млн. души, който традиционно заема 3-4 място по доходи на населението в Полша, с изключително развити машиностроене, транспорт и туризъм. Това бе първото представяне на България в района на града в Северна Полша. Отдалечеността на района предполага единствено пътуване до България със самолет за разлика от Южна Полша, откъдето се пътува и с автобус или лек автомобил. През 2023 г. Гданск е свързан единствено с летище Бургас чрез 5 авиокомпании и с чартърна връзка до Варна. Това бе отбелязано и като причина за по-малкия брой туристи от Поморското войводство. Въпреки това, присъстващите изразиха желание подобен род събития да бъдат провеждани минимум 2 пъти в годината, преди активния зимен и летен сезон.

По време на представянията на дестинация България бе организирана и томбола с награди.

Сподели публикацията