Медиите са нашите партньори за утвърждаване на имиджа на България, отбеляза министър Илин Димитров в приветствието си
Йерусалим. Световните срещи на българските медии са събитие с голяма значимост и публичност. Тези прояви са отлична платформа за популяризиране на постигнатите резултати в различни сфери от българската икономика, включително и в един от най-динамичните и перспективни отрасли, какъвто е туризмът. Това каза служебният министър на туризма Илин Димитров в приветствието си към участниците в 17-ата Световна среща на българските медии в Йерусалим, организирана от Българската телеграфна агенция (БТА).
Туризмът е една от сферите, показващи на практика силата и значението на послания, които се отправят. „В медиите е нашето спасение, защото в момента ние водим една борба за нашия имидж. Разчитаме изключително много на вас, нашите медийни партньори и приятели, за утвърждаване на имиджа на страната ни като гостоприемна, спокойна и сигурна туристическа дестинация, като място на природна, духовна сила, на силна връзка и приемственост между традиции и настояще, история и бъдеще“, допълни той.
По думите му всеки месец в медиите се появяват между 150 и 170 негативни заглавия по отношение на туризма. „Това са кликбейт заглавия и те вредят на нашия туризъм. Тук бих призовал наистина да преосмислим начина, по който говорим за туризма ни, начина, по който се отнасяме с него“, коментира Димитров.
Въпреки сложната обстановка в последните години, включително и в туристическия сектор, българската туристическа индустрия отбелязва много добри резултати. По данни на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие през 2019 г. над 12 млн. чуждестранни туристи са посетили България, 9,3 млн. от тях са регистрирани в места за настаняване, а приходите от туризма са достигнали 3,7 млрд. евро, посочи още той. Приносът на сектора към брутния вътрешен продукт на страната е 10,8%, а делът му в общата заетост е 10,6%, допълни министър Димитров.
В периода януари – август 2022 г. броят на чуждестранните туристи, посетили България, е 4 222 094, което е ръст от 61 % спрямо същия период от 2021 г.
Министерството на туризма работи ползотворно с Държавата Израел, допълни министърът. Страната е все по-популярна дестинация за българските туристи, а през 2019 г. България е посетена от 244 хиляди израелски туристи, съобщи министърът. След спада по време на пандемията, само за деветте месеца на 2022 г. България е посетена от над 116 хил. туристи от Израел, което е ръст от 2,9 пъти спрямо същия период на 2021 г. В периода април – август 2022 г. 4 417 българи са пътували до Израел с цел туризъм, посочи още той.
Министър Димитров обяви, че вече се подготвя рекламата и организацията на предстоящата туристическа 2023 г.
Приветствие към участниците на 17-ата Световна среща на българските медии отправиха вицепрезидентът Илияна Йотова, председателят на Комисията по културата и медиите в Народното събрание Иван Ченчев, министрите на културата и на туризма Велислав Минеков и Илин Димитров, посланикът на България в Тел Авив Румяна Бъчварова и ръководителят на Делегацията на Европейския съюз в Държавата Израел Димитър Цанчев и представители на 20 български медии от 13 държави. В началото на форума към присъстващите се обърна генералният директор на БТА Кирил Вълчев.
С молитва на Божи гроб във вторник започна Световната среща на българските медии. Темата тази година е “Медии и спасение”. Форумът ще продължи до 3 ноември в Йерусалим и Тел Авив.
За първи път на Голгота беше отслужен молебен на български език от Западно- и Средноевропейския митрополит Антоний и протойерей Константин Цанков, в съслужение с духовници от Йерусалимската патриаршия, братя на манастира, който се намира на Божи гроб.
Снимките от събитието са предоставени от Българска телеграфна агенция.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE