В Албена ще посрещнат първите туристи в началото на април, курортът все повече се доближава до нивата от преди пандемията
В Албена ще посрещнат първите туристи в началото на април, курортът все повече се доближава до нивата от преди пандемията

Албена. Очакванията на ръководството на курорта “Албена” са, че през този сезон броят на гостите ще достигне до 80 на сто от нивата през най-силната за туризма ни година – 2019-а, каза за БТА Маргита Тодорова, член на Съвета на директорите на комплекса. Според нея умереният оптимизъм, че броят на туристите ще се повиши в сравнение с 2021 г., се дължи на това, че хората вече предпочитат да се завърнат към нормалния си начин на живот и да почиват през лятото.

Вече има предварителни записвания, макар че обемът им не е толкова голям както през 2019 г., допълни Тодорова. Според нея това се дължи както на пандемията, така и на смяната на профила на летовниците през последните години. Гостите стават все по-взискателни, тъй като имат достъп до много информация и следят както офертите, така и задоволеността на клиентите в отделните хотели и комплекси, обясни Тодорова. Според нея и през предстоящото лято “Албена” по традиция ще посрещне най-голям брой почиващи от Германия, Франция, Румъния, България. Очакванията са, че ще се завърнат и гостите от Скандинавските държави.

Сезон ‘2022: До 31 януари може да направите резервация за почивка в Албена на най-добра цена

В комплекса вече е започнала подготовката за новия сезон. Правят се текущи ремонти. До началото на юни трябва да бъде завършен и новият петзвезден хотел “Амелия”, който ще бъде трети поред от тази категория в курорта. Търсене за почивка във висококатегорийните бази има, уточни Тодорова. По думите й те са предпочитани не само от чужденците, но и от наши сънародници.

В отговор на въпрос Тодорова посочи, че очаква повишението на цената на тока и на основните продукти да се отрази по-скоро на финансовите резултати на търговското дружество, а не толкова на стойностите на пакетите за летовниците.

“Няма да снижаваме качеството на продукта или да правим излишни икономии”, посочи тя. По думите й дори ще бъде разширено предлагането “ол инклузив” в някои от хотелите. Тодорова уточни, че се планира да се увеличат баровете, да се създадат тематични бюфети, както и да се повиши анимацията за деца. Инфлацията неминуемо ще доведе до вдигане на цените в комплекса, но то няма да е в никакъв случай драстично, а плавно и съобразно с търсенето от страна на туристите, посочи Тодорова.

Комплексът ще продължи да работи и по договора с Германската национална асоциация на здравноосигурителните каси. Според Тодорова на 9 април ще пристигнат първите за тази година гости, които ще ползват лечебна програма. Тя допълни, че курортът провежда масирана рекламна кампания в Германия за продуктите, които предлага – възстановителен пакет, профилактика и лечение на различни заболявания.
Освен това ще продължи да действа и програмата на “Албена”, насочена към възстановяването на хора, преболедували КОВИД. Интересът към нея през миналата година беше сериозен и затова, след като отворим няколко хотела в началото на април, отново активно ще я предлагаме, уточни Тодорова.

Традиционно вече има записвания за посрещане на Великден в курорта. Търсенето е основно от румънци и българи. Тодорова допълни, че за настаняването им ще бъдат отворени шест от хотелите. През април се очаква да пристигне и група спортисти от Германия на тенис-лагер.
За един от най-болните проблеми за бранша – кадрите, Тодорова коментира, че очаква около 60 на сто от служителите, работили в комплекса през миналата година, да се завърнат отново, тъй като дружеството планира да повиши заплатите. Освен това ще се разчита и на наемане на чужденци, основно млади хора от Киргизстан и Украйна. По думите на Тодорова през миналата година броят на чуждестранните работници е бил около 600 души, като през този сезон вероятно ще достигнат 1000.

Няма да има изрично изискване към хората, които наемаме, да бъдат със зелен сертификат, посочи още Тодорова. Тя уточни, че както и през миналото лято, сред бъдещите служители ще бъде проведена кампания за разясняване на ползата от ваксинацията. Благодарение на тази политика на комплекса през 2021 г. близо 60 на сто от неговите служители бяха ваксинирани. Не бива да се забравя, че поставянето на ваксина е важно не само за гостите, но и за самите работници, посочи Тодорова.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE