Slide
Slide

София. Официално представиха проекта „Чудесата на България – дигитални маршрути“, който е съвместна инициатива на УНСС и фондация „Чудесата на България“. Това стана в присъствието на Н.В. Симеон II в качеството си на специален посланик на Световната организация по туризъм. Той призова всички да прегърнат каузата България да покаже огромния си потенциал и да се превърне в център на културния туризъм в Европа.

Проектът има за цел да дигитализира и надгради кампанията.

Министърът на туризма доц. Стела Балтова лично приветства университетската общност и гостите на събитието, като подчерта значението на богатото ни културното наследство като уникален и незаменим ресурс за развитието на туризма, въпреки предизвикателствата пред него.

Специалност „Туризъм“ към варненския Икономически университет отбелязва 55 г. от основаването си

„Информацията остава стратегически най-важният инструмент за развитието на една толкова конкурентна индустрия като туризма, а световната пандемия смени нагласите и показа как само за няколко седмици иновациите и дигитализацията отбелязаха напредък, който би отнел години при други обстоятелства“, посочи министър Балтова. Културата и историята на България могат да я превърнат в целогодишна туристическа дестинация, а културният туризъм е основен приоритет за институцията от самото й създаване.

Варна подкрепя създаването на Алианс „Българско Черноморие“

Новият проект, събрал целия интелектуален и творчески потенциал на УНСС, беше представен от неговия ректор Димитър Димитров. Задачата – разработването на интерактивната карта „Чудесата на България“, цели да покаже богатото културно-историческото наследство по съвременен дигитален начин, което е и в основата на Зeления европейски пакт.

Ако до момента задачата е била възстановяването на културното наследство, то сега с помощта на интерактивната карта, която ще бъде качена в информационния облак, като част от новата програма на Европейската комисия за дигитализиране на културното наследство, това съхранено наследство ще бъде пренесено в бъдещето. По този начин обектите ще бъдат по-лесно популяризирани, особено за младите хора, както и ще се увеличи броят на туристите във вътрешността на страната, което е част от дългосрочната Национална стратегия за представяне на България като целогодишна туристическа дестинация.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube.

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията