Нов кошмар за български туристи, които ползват услугите на “Абакс”. Този път групата е разочарована от ваканцията си в Египет
Нов кошмар за български туристи, които ползват услугите на “Абакс”. Този път групата е разочарована от ваканцията си в Египет

София. Още български туристи споделиха пред BGtourism.BG своето голямо разочарование от родния туроператор Абакс. През април нашенци се жалваха от кошмарна ваканция в Мароко, а сега Ваня Симеонова ни изпрати подробно описание за провалена почивка в Египет, която е била на 5 октомври.

“Екскурзията с този туроператор беше разочарование!!!! Очакваме връщане на сумата по-неосъществената екскурзия в най-скоро време, защото е много лесно да събереш една сума пари и да може да оперираш с нея, и да кажеш в един момент, че това е невъзможно, както и компенсация за всички неуредици, които трябваше да преминем”, споделя Ваня Симеонова. Тя посочва мнозина точки, от които са разочаровани и определя ваканцията като истински кошмар.

В подробности Ваня Симеонова от Варна споделя дни по дни какво са преживяли, като тя посочва, че цялата група е останала разочарована от почивката в Египет. Тя е подала сигнал и до фирмата, като очаква в 30-дневен срок да бъде направена вътрешна проверка и да получи отговор. Почивката е била с полет от Варна до Хургада, а настаняването в петзвездни хотели.

Ето и нейното писмо без редакторска намеса.

  1. Загубен багаж – представителите на фирмата, не се заинтересуваха за този багаж и не ни съдействаха, за да може по-бързо да бъде открит. Добре, че бяха приятели в България, като на следващия ден, в рамките на 1 час, успяха да намерят загубения куфар. От тяхна страна това е абсолютна незаинтересованост.
  2. Трансфер – от летището в Хургада до хотела, трансфера е 20 мин, а те ни разкарваха около 1 час, обикаляхме, за да оставим други екскурзианти по техните хотели. Освен това изчакахме да се настанят, което в Египет много рядко става бързо, а най-накрая закараха и нас. Нашата група напълни един по-малък автобус, с който направиха трансфера към Райския остров на следващия ден. Предвид ограничено време, може да се направи малко по-различна организация и разпределение на хората в автобуси с близки хотели и т.н…Нищо, приехме го като своеобразна разходка

  1. Посрещане от екскурзовода Екатерина в Хургада. Непрофесионално отношение към нас, непрофесионален разговорен език, изпълнен с иронично отношение и незаинтересованост към обстоятелствата. Организира ни информационна среща, в която допълнително ни загуби 1 час. Събра няколко съвсем различни групи екскурзианти и започна да ни обяснява: кога да станем, кога се тръгва, закуска и редувайки графика за всяка една различна екскурзия т.н. – пълен хаос. Защо го казваме, като слаба черта и наше разочарование? Защото информацията, която има да ни се дава, е в рамките на 3 изречения, които могат да се напишат и разпечатат или пуснат, като съобщение. Така щяхме да имаме време да се радваме на свободния и слънчев ден, на плажа и на прекрасния след обяд, в който пристигнахме.

Екскурзоводката не ни беше обяснила, как стои въпроса с пътуването до острова, а само с голяма усмивка ни каза – с какъв акъл сме закупили и двете екскурзии!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Абакс така си ги продава от България. И как може да ни съобщават това в деня на пристигане. Ако мога с видео да ви покажа как ни беше казано и с каква насмешка ни съобщи, че не можем да се възползваме от двете екскурзии – „Хахах, абе вие как така сте се записали тук за Райския остров и Бадауая, айде избирайте едно от двете и ….“. Повярвайте ми, никак не е хубаво, когато искаш да отидеш на екскурзия в пустинята и да се гмуркаш в Червено море, ти кажат избирай си, не може и двете, а ти си избрал именно този град за първа дестинация, тъй като може да направиш и двете неща…. Всичко това беше пика на всички Абакски преживявания само в рамките на 1 ден от пристигането.

  1. Храната – в хотела в Хургада беше ужасна и се наложи на следващия ден да се храним навън, където храната си беше чудесна!!!! Но защо? Защо се налага при положение, че сме платили за уж ол инклузив и за хубав хотел с прилична храна?! Хотелът не е на ниво, следователно какво да очакваме от храната! Странното беше, че получавахме постоянно съвети да не се храним навън, за да не ни се случи нещо, заради хигиената и т.н Но ние рискувахме и разбрахме, че храната е супер вкусна и добре приготвена и че в Египет могат да готвят… И най-смешното беше, че екскурзоводката, която ни посреща също дойде да се храни в същия ресторант.

При ранните ставания, за да пътуваме закуските ни бяха хляб с кашкавал и вода, о и някой плод евентуално.  Единствената хубава храна беше на круизния кораб.

  1. Хотели/настаняване – Избрахме Египет, защото е интересна странна. Знаехме, че за да получим добро обслужване и настаняване, трябва да платим повече и да изберем 5-звезден хотел, защото нивото на хигиена не е високо, звездите при тях са малко по-различни, отколкото при нас. Като 5 звезди отговарят на нашите 2 – 3 звездни. Бяхме настанени в хотел, в който хлебарките не правят състезание в коридора, имахме чисти легла. Но не е това, което трябваше да бъде…

Хотелът, в който бяхме настанени, е част от GOLDEN 5 EMERALD RESORT – това са няколко хотела под едно име, но и съвсем различни като визия. Нашият беше най-близо до плажа, но не толкова приветлив, колкото останалите от групата – на тях само им се радвахме отстрани, споделям и снимка:

Най-хубавото беше, че не трябваше да се задържаме дълго в него. И съветвам всички избиращи да почиват в Египет да избират внимателно хотела.

По-голямата част от екскурзията прекарахме на круизен кораб по река Нил. За щастие имаше чудесен персонал и храната ставаше за ядене (т.к там мърдане няма. Няма ресторант, до който да може да отскочим). Но отново това не беше кораба, за който имахме резервация и сме платили. Този, който беше по-офертата, трябваше да бъде с тераси и по-хубав оупън дек. По оферта трябваше да бъдем в Iberotel Crown Emperor или подобен, но ние бяхме в Travcotels – Nile monarch. Имаше една кабина, която протече, забавихме се с пристигането в един от градовете, след което трябваше да бързаме….Да не говорим и че бяха настанили едното семейство в кабина за двама и между двете легла бяха сложили трето легло – т.е. никакво свободно пространство………

Фирмата си запазва правото да променя всяко хотелско настаняване и графика по екскурзиите, а това при въпросната фирма се усети доста неприятно!!! Така че трябва да се внимава….

Другото най-шокиращо настаняване, беше в прекрасен хотел в Кайро, съвсем близо до пирамидите. НО не може без НО. Настанихме се в него едва, след като сме били в най-южната част на Египет, в близост до границата със Судан. Там прекарахме деня при температура около 43 градуса, след което потни и прашасали се наложи да нощуваме във влак 14 часа. Влакът нямаше течаща вода (тя просто капеше, няма лошо, но е хубаво човек да е предупреден и подготвен за тези условия). След всичко това пристигаме в Кайро и започваме с обиколката на Музея и Пирамидите, защото не можели да ни настанят по-рано в хотела. Настаняването ставало след 14:00 часа и много разкъсвало програмата…И знаете ли кога ни настаниха, чак след 16:00 часа. Не мисля, че е нормално и съвременно. А как се чувстват екскурзиантите при тези условия, фирмата не я интересува. Програмата да върви. И как толкова не може да се организира едно ранно настаняване в хотела ни е много чудно! Или няма желание това да се организира! Може би искат да се слеем с местните и това е част от програмата. Да помизерстваме два дни без баня – какво пък толкова?

Това е екскурзия за приключенци!

Най-хубавото е, че настаняването там беше за по-малко от 2 мин. в хотела по-оферта – значи можело.

  1. Екскурзоводи – платили сме за екскурзия на Български, а тя е екскурзия с превод от руски. Екскурзоводът Ахмед, който е задължен да бъде с нас като местен гид говореше на руски. И другото нелепо нещо е, че екскурзоводът ни не е добър в този език, той е в направление със съвсем други езици. Това беше разочароващо, защото първо, че Ахмед говори 5 минути, нашият български екскурзовод превежда 1 минута….И в този целия превод се губи изключително много време, а то е толкова ограничено, тъй като програмата е наситена…Нямахме слушалки, други групи бяха доста по-организирани в това отношение. Не зная как си представят всички да слушаме, като около нас има още много други викащи хора и т.н… Нямахме отличителни знаци на групата – малко неглиже си я караха, все едно на разходка, а не изпълняват работни задължения. Много непрофесионално.

След това разбрахме, че освен като екскурзоводи те припечелват и от покупките на екскурзиантите!!! През цялото време не ни оставаше време за нормален пазар, но имаше време за пазар на местата, където те ни водят, за да си припечелят комисионна. Заведоха ни във фабрика за парфюми, където ни казаха, че само от там може да си вземем оригинални етерични масла…. Това беше първото място, където се доверихме на нашите екскурзоводи и закупихме масла за 80 долара.

От друга страна екскурзоводите ни припират да се качваме бързо в автобуса, което не ни позволи да огледаме добре стоката. Да не говорим, че ни дадоха касова бележка за 80 египетски паунда, а не за равностойността на стоката в долари. След това на един пазар мярнахме същите масла на много по-достъпни цени.

Странно е програмата да е толкова наситена, но да нямаш достатъчно време да видиш красивите храмове и да ги усетиш, да им се насладиш, но да има време за някакви фабрики…Разбирам в тях да имаме някакъв уоркшоп или занимание, в което да ни учат нещо, а те ни продават дори на много по-високи цени…

В Кайро попаднахме на Хасан – и за наша радост той вече говореше български. С него бяхме в музея в Кайро, където около 15 мин. говорихме пред една карта. Да, разказа не беше лош, но някои от нещата бяха вече споменати, а времето се оказа твърде ограничено. След това видяхме средата на музея и се качихме на втория етаж, където се намира маската на Тутанкамон и имахме уговорка след 30 мин. на изхода!! Музеят е толкова голям, че може би трябва да се отдели половин ден, за да го разгледаш целия. Там има много красиви и ценни находки. Като цяло е събрана много от историята на Египет, а ние имахме общо с влизането около 1 час и 30 мин., като само 15 мин. са необходими, за да намериш изхода на музея и да излезеш от него!!! И пак програмата е виновна.

За да се насладим на екскурзия с всички тези забележителности би трябвало тя да бъде в рамките на поне 12-13 дни, тоест за два пъти повече време, щяхме да видим всичко от програмата много по-добре, със спокойствие и удоволствие.

Ооо след музея посетихме и пирамидите, имахме общо не повече от 1 час и половина време да ги видим от всички точки. Като на най-последната ни бе предложена разходка с камила от Хасан за 10 мин.  – суперрр, разходка на пирамидите с камила. Тази разходка беше не повече от 2 мин., едно кръгче около две камили. Разбира се, всичко пак супер пришпорено…Ние попитахме това ли е и той – Да това е, ако искате повече, плащате повече. Нямаме нищо напротив, но да не се казва разходка с Камила, а снимка с Камила на пирамидите…..

Това е най-стресиращата екскурзия!

Взехме си екскурзия за 40 $ за светлинно 3D шоу на пирамидите – съветът ми към всички е – не ходете! Може нашите очаквания да са били големи, но предвид 3D шоу програмите в България, очаквахме нещо подобно, или по-добро, но уви. Не очаквайте Абакс или екскурзоводите да ви кажат, че дадена разходка/екскурзия не си заслужава и да ви спестят някой друг долар…

Може би на някои хора това ще им хареса и ще бъдат ок с организацията. След като се прибрахме и видяхме какво пише за Абакс разбрахме, че не сме единствените разочаровани по много различни параграфи!

Имаше организирана екскурзия до Райския остров: почивка, обяд и шнорхелинг. Като няколко пъти питахме за гмуркане с акваланг  и накрая ни обясниха, че няма такава възможност за същия ден! Било само шнорхелинг и толкова… От плажа, където бяхме акостирали ни заведоха с корабче до място за шнорхелинг. Изведнъж се озовахме сред още 5-6 подобни корабчета, с подобен брой шнорхелисти. Предоставената площ за гмуркане на всички шнорхелисти се простираше в рамките на около 15-20 метра. Повечето туристи бяхме поведени почти по едно и също време. Няма такова бутане и пляскане. Отгоре, отдолу, отстрани… Виждаш само едни плавници пред лицето си. Отново отчитане на дейност и съвсем не добре организирана услуга, от която отново не останахме очаровани!

Египет е дестинация с различна култура от нашата и има нейния чар. Нека всеки, който иска да я посети и да се потопи в тази цивилизация на повече от 5 хилядолетия, да го направи, но трябва да се избира внимателно на кого поверявате тази задача, тъй като Египет е трудна според нас да бъде разгледана самостоятелно.

Българка преживя голям кошмар в Мароко. Предупреждава всички, които ще пътуват с тази фирма

Управителят на “Абакс” Горчо Пасев: Изнесените факти от нашата клиентка са некоректни

Информационна агенция BGtourism.BG отново запозна туроператорът с оплакването на българската група в Египет, като е предоставил възможност на “Абакс” да отговори на посочените оплаквания в удобно за него време. 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE