Slide
Slide

София. Туристическият бранш масово иска оставката на ресорния си министър Николина Ангелкова. Фейсбук групите и страниците са нажежени до червено от действията и изказванията на ресорния министър. Още от миналото лято туроператори, хотелиери, концесионери, туристи и всички, които са свързани с туризма са вдигнали ръце от ведомството, което върви след проблемите в сектора. Коронавирусът обаче показа, че … царят е гол!

Туристическият бранш спря да работи! Буквално! Туроператорите не продават почивки, а хотелиерите затвориха врати! Не работят ресторанти и СПА центрове! Заваляха писма към министерството на Ангелкова, което заприлича на работилницата на Дядо Коледа – само, че не за подаръци, а с молби за конкретика и ясни действия, тъй като всичко беше в пожелателен характер. Туроператорите незнаеха как и откъде да върнат парите на клиентите си за заплатените преди месеци почивки! Започнаха да „горят“ почивки – губещи бяха туроператори и крайни клиенти. Ножът бе опрял до кокала, а секторът, който налива милиарди в икономиката на България, искаше държавата в този тежък момент да застане до него с бързи и адекватни мерки, с каквито редица европейски страни бързат да спасят туризма си. Действията от началото на кризата до момента не удовлетворяват бранша.

Припомняме Ви, че Ангелкова не облече и жълта жилетка, за да докаже, че е до сектора си в момент, когато браншът се надигна в началото на годината за решаване на натрупалите се проблеми, искайки намаляване на ДДС-то, както и отлагането на Наредба Н-18 в този вид. Този министър на туризма влиза в историята като Г-жа Ръст – като щраусът, който дълбоко си е заровил главата в земята и отказва да види големите проблеми в бранша, да застане до него – не само на думи.

Дългото управление на Ангелкова на туризма е достойно за рекорд на Гинес и е показателно, че в България човек, който няма нито диплома в сферата на туризма, нито един реален ден трудов стаж в туризма, може да стане министър на туризма. Цялото й поведение провокира все по-яростни коментари в социалните мрежи, а големи професионалисти в бранша нееднократно, дори и днес категорично заявяват, че Николина Ангелкова не става за министър на туризма. Всеки ден нейното присъствие в политиката значително отблъсква привърженици на политиката на Бойко Борисов и ГЕРБ.

Коя е Николина Ангелкова?

Родена е на 30 ноември 1979 г. в Крумовград. Завършва Бизнес училището на Харвард по програма за ръководни кадри „Развитие на лидерски умения“, платен обучителен курс, в края на който получава сертификат, а не степен, както и статут на възпитаник. След това завършва магистратура по право в УНСС и специализира „Фирмено управление“ в Института за следдипломна квалификация на УНСС. Специализирала е още финансово управление на структурните фондове на ЕС, европейско право и регионална политика и структурни фондове в Института по публична администрация в Маастрихт и в Регионалния институт за административна реформа в Нант, Франция. Между 2002 и 2006 г. е председател на Асоциацията за правно развитие, като едновременно с това е стажант в ГД „Околна среда“ на Европейската комисия и съветник към ръководителя на българската делегация в групата на ЕНП-Европейски демократи в Европейския парламент.

Ангелкова има и частен бизнес. От 2005 до 2010 г. е собственик на фирмата „Николова и партньори консулт“, а от 2007 до 2009 г. е генерален директор на компанията „Херчеса България“ ЕООД. От 2009 до 2010 г. е управител на „Хелектор България“ ЕООД. След това ръководи звено „Контрол, комуникация и координация“ в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. От 2011 г. е член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“. През 2013 г. става заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството. На 6 август 2014 г. е избрана за министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебното правителство на Георги Близнашки. Остава на този пост до 7 ноември 2014 г., когато е избрана за министър на туризма във второто правителство на Бойко Борисов. Отново е министър на туризма в третото правителство на Бойко Борисов. (Информацията за биографията е от Уикипедия)

Малка част от коментарите на професионалисти в бранша във фейсбук!

В дигиталното пространство Ангелкова отдавна е загубила доверието на голяма част от туристическия бранш. Трудно може да се намерят добри думи. Масово валят негативни коментари, като това не е от вчера, нито заради коронавируса, а отдавна, много отдавна. На този етап малцина от бранша си позволяват на глас да изрекат, че искат оставката на министъра на туризма, тъй като се опасяват това да не окаже влияние на бизнеса им. Говоренето на Ангелкова на публични места? Заучени фрази на чиновник, отколкото на човек, който говори със сърцето си за развитието на туризма, коментират специалисти. Като водеща специализирана медия за туризъм в България, може да посочим, че неведнъж, сме отправяли сигнали до министерство за разрешаване на важни проблеми в туризма, но отговор не сме получавали. Такова е поведението и към редица други медии, споделяли са колеги. Отговори има само на запитвания за добри резултати и инициативи. Като медия никога не сме отказвали да посочим и добрите практики, винаги даваме трибуна на министерството на туризма, но не можем да си затворим и очите за пропуснатите възможности. Бизнесът в туризма днес има право сега да получи подкрепа, защото посреща и обслужва гостите на България, създава стотици хиляди работни места в сферата на хотелиерството, ресторантьорството, СПА и балнео комплексите, туроператорството. Да не забравяме екскурзоводите, ами транспортните фирми…, има и куп още други бизнеси, които са част от туристическата картина на България. Днес те са чувстват предадени и не се срамуват да го напишат във фейсбук. Чувстват се омерзени, че десетилетия са работили честно, инвестирали са милиони, а сега са изкарани безотговорни.

Руслан Йорданов

#ОстанетеСиВкъщи

Сайтът bgtourism.bg с инициатива в подкрепа на туристическия бранш

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията