Виктор Орбан

Будапеща. Цял свят търси възможности за спасяване на туристическия бранш. Хотелиери, туроператори, организации и всички, които са свързани с този сектор, дават своите предложения. Напрежението в България расте, хотелите са затворени, туроператорите не могат да продават почивки, защото не виждат край на разпространението на коронавируса. Въпросът ще има ли летен сезон е неуместен? Всички искаме колкото се може по-бързо да отмине реалити ситуацията, в която цял свят е поставен, както и да има по-малко поражения – сред хората и бизнесите. Всяка една страна се грижи за своето население и икономика индивидуално. Сега е моментът да видим какво правят другите и на фона на всички, като че ли унгарското правителство, начело с Виктор Орбан, и местния Борд по туризъм вземат изключително правилни и адекватни решения. Поглеждаме точно към тази държава, защото само преди 50 дни нейните резултати бяха скочили до небето, а сега целият й туризъм е част от общата картина на Ада.

Едно към едно публикуваме как в Унгария ще процедират.

УНГАРИЯ – МЕРКИ, ПРЕДПРИЕТИ ОТ ПРАВИТЕЛСТВОТО, КОИТО СЕ ОТНАСЯТ ЗА ПОДПОМАГАНЕ НА ТУРИСТИЧЕСКАТА ИНДУСТРИЯ

Правителството взе решения с мотото  „Ножът е опрял до кокала“, които бяха обявени на страницата на премиера Виктор Орбан във Facebook.

Това е седмият ден, откакто правителството обяви извънредно положение и сега ние взехме икономически решения в допълнение към епидемията и здравните въпроси“, заяви премиерът след заседанието на правителството. Според него те са обсъждали въпроси, които се очаква да използват за защита на работните места. Това са само първите спешни мерки, които ще бъдат последвани от нови, обеща премиерът.

Съобщението на Виктор Орбан:

  • Изплащането на главница и лихва по заеми, предоставени на физически лица и предприятия към днешна дата, се прекратява до края на годината;
  • Краткосрочните бизнес заеми ще бъдат отпуснати до 30 юли;
  • ARP/ Обща годишна процентна ставка /total annual percentage rate ) за новите потребителски кредити, взети утре (четвъртък), ще бъде ограничен до основния лихвен процент на централната банка плюс 5 процента;

Виктор Орбан подчерта, че някои сектори на икономиката вече са в сериозни затруднения, те са в постоянна консултация и са получени първите им предложения. Туристическата индустрия и хотелиерството, развлечения, спортни и културни услуги, и таксиметровите шофьори, изпитват сериозни проблеми.

В тази област:

  • Задължението на работодателите да плащат вноски се премахва изцяло;
  • Вноските на служителите са значително намалени. Те не трябва да плащат пенсионни вноски, а здравноосигурителната премия е намалена до законоустановения минимум, който е валиден до 30 юни;
  • Данъкоплатците, които плащат данък, ще бъдат освободени от плащането на плосък данък до 30 юни;
  • В тези сектори договорите за наемане не могат да бъдат прекратени и наемите не могат да се увеличават;
  • До 30 юни няма да се плаща вноската за развитие на туризма (това е специален данък в Унгария , влязъл в сила от Януари 2020-та)

Брифинг по темата от Zoltán Guller –  Изпълнителен Директро на Унгарския Туристически Борд по туризъм /CEO at Hungarian Tourism Agency: 

„За 50 дни: От ръст до небето – до ада“:

Парадоксално е, че на този ден излезе статистическият отчет за туризма през януари с обещанието за още една рекордна година: през първия месец на годината броят на гостите се увеличи с 15%, броят на чуждестранните нощувки на гости се увеличи с 22%. приходи от настаняване, 16% след данъчни продажби на гостоприемство – началникът му започна брифингът.

И тогава след 50 дни унгарският туризъм се срина и ние отидохме от небето в ада, каза той. Преди две седмици заетостта на хотелите все още беше 75%, 35% миналият понеделник, 11% в Будапеща този вторник, 15% в провинцията и „туризмът ще преустанови следващата седмица“ – всички от Националния туристически информационен център (NTAK), която предоставя актуална информация за заетост.

В резултат на драматичния спад на трафика, първият хотел беше затворен в понеделник, като 75% от хотелите и курортите се затвориха през уикенда и до 95% през следващата седмица, прогнозира Золтан Гюлер. 400 хиляди души са застрашени в резултат на нарушаване на туристическата инфраструктура.

Най-важната цел е да се спестят работни места.

В тази ситуация двете най-важни задачи са да запазят живите туристически и хотелиерски бизнеси и да запазят работни места тук. Обявеният в сряда правителствен пакет служи за тези две цели, подчерта той.

Той припомни, че от 400 000 души, заети в сектора, 200 000 работят в хотелиерството, 100 000 в организиране на събития и фестивали, 60 000 в търговско настаняване, 40 000 в туристически агенции и други 100 000 работят директно в туризма, като такси и ПЪТНИК.

Обявяването на правителството за мораториум върху капиталовите и лихвените плащания помага на туризма от две страни, като не само осигурява освобождаване от плащания за бизнеса с недостатъчен капитал и в голяма полза, но и облекчава изплащането на заеми за работещите в сектора.

Целта на освобождаването на приноса на работодателя е да се даде възможност на огромното мнозинство от работниците в сектора да запазят работните си места. Според икономическите изчисления, тази стъпка ще намали тежестта на вноските на разходите за заплати на предприятието с близо 30%, като конкретен пример: в случай на средна 341 хиляди HUF супер брутна заплата (брутна заплата + вноска на работодателя), държавата ще освобождаване 103 хиляди HUF. 

WTTC

С до 50 милиона работни места са застрашени от Световната коронавирусна епидемия в туризма, WTTC настоява правителствата да действат сега.

Според последния призив на Световния съвет за пътуване и туризъм (WTTC) епидемията може да намали глобалния туризъм с цели 25 процента през 2020 г. – сякаш е загубила три месеца общи приходи.

WTTC припомни, че австрийските и брюкселските авиолинии наскоро потвърдиха, че временно ще преустановят полетите, докато други ще намалят разписанията си с 80 на 90 процента. Сериозността на кризата е безспорна – цитирана в статията на blueswandaily.com.

#ОстанетеСиВкъщи

Сайтът bgtourism.bg с инициатива в подкрепа на туристическия бранш

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК