Slide
Slide

Златни пясъци. Как да се подобри качеството на обслужване в хотелите по българското Черноморие обсъждаха експерти в бранша на семинар в курорта „Златни пясъци“ край Варна, съобщи БНТ. Специалисти от Турция споделиха добрите си практики и съвети как да бъдат приложени у нас.

Страната ни е привлекателна дестинация с добри позиции в региона. Обслужващият персонал на хотелите у нас обаче не е добре обучен, а това отблъсква туристите.

Юксел Зюлфекяр – Министерство на туризма на Турция: Най-важното са високо квалифицираните кадри. Затова Министерството на туризма в Турция работи заедно с всички останали министерства, особено с това на образованието.През миналия туристически сезон Турция успя да привлече близо 70 на сто повече летовници в сравнение с предходните години. За да ги задържи за свои клиенти, обаче, ключова роля имат не само достъпните цени.

Нурай Иньонтепе – генерален консул на Република Турция в Бургас: Тайната в услугите е усмивката, нещо, което липсва, нещо, което бихме им предали като наш опит.

Според мениджъра Павлин Косев, част от успешната формула да ръководиш хотел е целогодишната заетост на кадрите, което позволява надграждане на уменията им. Заплащането не е без значение, но по-важни са лоялността и мотивацията на служителите.

Павлин Косев – мениджър на хотел: Тяхното ниво на заплащане със сигурност не е по-добро, защото много от нашите служители казват – да, ама те взимат много по-високи заплати. Не, не е така. Като стандарти са на едно ниво спрямо България.

Според експертите от южната ни съседка е важно да проучваме нагласите и очакванията на туристите и да се съобразяваме с тях.

Юксел Зюлфекяр – Министерство на туризма на Турция: Формата ол инклузив все повече омръзва на нашите клиенти и затова не спираме да търсим алтернативи, с които приятно да ги изненадаме. Непрекъснато търсим нови форми на обслужване.

Другата причина Турция да обмисля отказ от системата ол инклузив е, че тя не стимулира летовниците да излязат извън туристическите комплекси. А това спъва местната търговия и развитието на културния туризъм.

Сподели публикацията