Slide
Slide

София. Рекламната кампания на България в световните медии е достигнала до над 100 млн. души телевизионна аудитория и над 17 млн. импресии онлайн в регион ЕМЕА (Европа, Близък изток, Африка) и Азиатско-тихоокеанския регион, съобщиха от Министерството на туризма за Bgtourism.bg.

От ведомството посочват, че в настоящата динамична среда, целта и усилията на Министерство на туризма са насочени към това всяка отделна рекламна кампания да достигне до максимален брой потенциални гости на страната и да представи България като безопасна, сигурна и предпочитана туристическа дестинация.

Северна Македония е поредната държава, която избра да рекламира туризма си в Bgtourism.bg

Наред с успешно проведените в национални медии кампании на генериращи пазари за насърчаване на зимен сезон 2021 г./2022 г., в периода ноември 2021 г. – март 2022 г. туристическа дестинация България е била  позиционирана в телевизионните и дигитални канали на политематични и специализирани световни медии: Euronews, BBC, National Geographic и 24 kitchen, за да обхване максимално широка аудитория и такава с интерес към пътувания и туризъм.

Основна цел на рекламните кампании е била да се повиши интереса към България

като туристическа дестинация от целеви и перспективни пазари, като се съсредоточат върху комуникацията на България като безопасна и спокойна дестинация с разнообразни възможности за туризъм през цялата година.

Кампаниите популяризирали както зимния сезон, така и българския летен туристически продукт, съчетан със специализирани форми на туризъм с цел подготовка за летен сезон 2022 г. на целеви и перспективни пазари.

България ще има аташе по туризъм в Берлин

За да се постигне максимална интерактивност на съдържанието и оптимизиране на комуникационния процес, са били използвани различни формати: телевизионни клипове, журналистически видеа, рекламни трейлъри, онлайн формати в дигиталните канали на медията, публикации в социалните мрежи на медиите, статии, дигитални хъбове и други.

Част от разработените и публикувани рекламни материали са на тема Лято 2022 и специализирани форми на туризъм през предстоящия летен сезон като балнео и СПА, еко и природа, конгресен туризъм, приключенски туризъм и други, които се практикуват през цялата година. Такива например са статии и журналистически видеа в Euronews на теми:

  • These are Bulgaria’s best beaches for a 2022 summer holiday
  • Bulgaria is a top destination for 2022 wellness breaks – here’s why
  • Visiting Bulgaria on business? Here’s what you need to know
  • 7 ways you can explore the Bulgarian mountains during any season
  • The call of the wild: on safari in Bulgaria’s Rhodope Mountain
  • Giving ancient varieties a new twist: meet the next generation of Bulgarian winemakers
  • Bulgaria: Meet the man who set up a haven for digital nomads at the foot of the Pirin Mountains,

както и статия в BBC The “secret” wellness escape even the Romans knew about.

Дефиле „Вино и гурме“ счупи всички възможни рекорди и доказа, че Пловдив заслужава приза „Най-добра винена дестинация“ за 2022 г.

Материали могат да бъдат открити на дигиталните хъбове за България на сайтовете на BBC https://www.bbc.com/storyworks/travel/tales-from-bulgaria/home и Euronews https://www.euronews.com/paidpost/bulgaria-tourism/find-your-story/EN-index.html .

„С оглед договорените преференциални условия и добри резултати, които Министерство на туризма постигна със световните медии, вече се реализират и кампании за настоящия сезон Лято 2022 г., както и за следващи периоди, в зависимост от актуалната международна обстановка.

Стартират и кампании в редица водещи международни медии,

с които се договарят много добри условия, отстъпки и бонуси. Така например, с водеща германска медия беше договорено включването на рекламна кампания и на пазар Австрия в рамките на същия бюджет“, споделят от Министерството на туризма.

От там допълват, че в ход е стратегическа промяна – нов подход при реализация на рекламни кампании за дестинация България. Той е насочен към начина на купуване на реклама на целеви пазари – предварително зададени параметри за постигане на определени цели, както и максимално таргетиране и ангажиране на аудиторията.

Шеф Кирил Великов, готвил за първата дама на Франция, е готов с новото меню на хотел 103 градуса

„Към момента фокус е обхватът на кампаниите (reach – рийч) във водещи национални телевизионни медии на целеви и перспективни пазари за промотиране на предстоящия летен сезон 2022 г. По този начин се гарантира даден минимум от аудиторията, който да бъде достигнат в рамките на заложения период. Основните таргет групи са на възраст между 18 и 60 г., като се отчитат спецификите на всеки отделен пазар (пр. в Израел населението на възраст от 18 до 22 г. постъпва на военна служба, следователно на този пазар страната ни не таргетира тази възрастова група)“, информират от туристическото ведомство.

„За насърчаване на вътрешния туризъм се провеждат кампании във водещи български медии, сред които БНТ, медийната група на bTV Group, медийната група на Нова Броудкастинг Груп, Дарик Радио, БГ Радио, Радио Енерджи, Радио 1, Радио 1 Рок, Радио Nova и други медии и дигиталните им канали. Кампаниите имат за цел да насърчат вътрешния туризъм и да провокират българите да пътуват в страната ни през цялата цялата година“, допълват от Министерството на туризма.

Наред с медийните кампании на вътрешения пазар,

Министерство на туризма участва и на редица изложения,

форуми, фестивали и други събития в България, като Ваканция и СПА експо,  Международното туристическо изложение „Културен туризъм” – Велико Търново, Туристическо изложение Уикенд туризъм – Русе, Дефиле Вино и Гурме – Пловдив, Къмпинг и караванинг експо, Вино и храна – Варна, Байк енд рън за Чепън, Дунав ултра, Празници на изкуствата Аполония в Созопол, Международен ден на мавруда, Фестивал на фолклорната носия – Жеравна и редица други национални и регионални събития, които имат за цел да популяризират устойчивите форми на туризъм в страната и в частност в отделните райони.

Сподели публикацията