Slide
Slide

Истанбул. Странатата ни тази седмица стана известна със скандала с израелските туристи в курорта „Слънчев бряг”.  Грозният екшън в родния ни хотел се превърна във водеща новина по телевизиите в Близкоизточната държава и у нас, това е една от най-коментираните теми. След инцидента израелски туристи започнаха да канселират резервации към родината ни. Всичко това става в момент, в който страната ни се бори за всеки един чужд турист, а сънародниците ни извиват дълги опашки с автомобили по границите ни с Гърция и Турция, за да събират тен при съседите. По думи на израелските гости до неприятната ситуация се е стигнало, след като хотелиерът е отказал да ги настани в 11 часа, тъй като чекирането ставало от 14 часа.

Екип на BGtourism.BG е в Истанбул в момента и бе направен експеримент в Турция – страната, която със своя туристически продукт и обслужване привлича множество туристи, с основание може да се нарече шампион в туризма.

Пристигаме в мегаполиса в сутрешните часове на деня с полет на Turkish Airlines от Варна.

Пътуването е бързо и комфортно. Още на борда на самолета турците показват своето гостоприемство. Пристигането ни в хотела е в 7 часа сутринта, а според правилата на хотела настаняването е от 14 часа – както и в повечето хотели в България. Да, ама не! Не е точно както в повечето хотели в страната ни, защото тук екипът ни не само, че бе настанен веднага, но и бе поканен на закуска.

Правим и проучване през деня! Проверяваме на каква цена се продава водата – най-търсената стока в горещите летни дни на едни от най-посещаваните туристически забележителности.

Правим сравнение с баснословните цени по родното ни Черноморие, където водата е по 2, 3, 5 лева на места, та стигна и до 11 лева през май и юни. В Истанбул бутилка от 0,330 литра е по 1 лира! Същото количество в България стига и до 3 лева. Тук е по-малко от 50 стотинки! Купува се буквално като топъл хляб. Комшиите ни залагат на минимална печалба и много продажби. Привличане на нови и множество туристи с атрактивни цени и професионално обслужване – урок, който голяма част от българските хотелиери и ресторантьори трябва да вземат, и урок, без който страната ни няма да направи решителната крачка напред в развитието на туризма ни, защото туризмът е от хората за хората, а не бърза печалба!

Сподели публикацията