Златко Димитров, изпълнителен директор на "Слънчев бряг" АД
Slide
Slide

Слънчев бряг. Въпреки кризата в туристическия сектор, причинена от пандемията от COVID-19, „Слънчев бряг“ АД ще отчете 481 000 лв. печалба за 2020 г. Това се дължи основно на целенасочените усилия на ръководството на дружеството, което в последните 10 години усилено работи в посока за излизане от усложненото финансово състояние. За последно дружеството, което стопанисва инфраструктурата на най-големия курортен комплекс у нас, е реализирало счетоводна печалба през 2007 г.

„Това е символичен момент, имайки предвид, че „Слънчев бряг“ АД с години бе сочено като губещо, заради редица проблеми, натрупани в миналото“, коментира Златко Димитров, изпълнителен директор. От 2010 г. до момента загубите са намалени с 8 000 000 лв. (виж графиката) Акционерното дружеството е 75% собственост на Българската държава, а останалите 25% от акциите са на 24 юридически и 4 224 физически лица.

За сравнение през 2019 г., „Слънчев бряг“ АД регистрира счетоводна загуба от 543 000 лв. Въпреки това, дружеството все още е изправено пред предизвикателствата за справяне с кризата, причинена от COVID пандемията. Само за миналия летен туристически сезон приходите от сезонни дейности са намалели общо с 1 069 000 лв., заради отстъпките, които „Слънчев бряг“ АД направи към бизнес операторите в комплекса и редуцирания обем от сезонните дейности. Припомняме, че всички цени за ползване на инфраструктурата и услуги в курорта за сезон 2020 бяха намалени с до 50%, в това число платеното паркиране и цените за тротоарно право.

Българските туристи тръгнаха към Занзибар, посрещнаха полета на Bulgarian Air Charter с воден салют (видео)

„Слънчев бряг“ АД посрещна тази криза в най-стабилното си финансово състояние в последните 10 години и това ни даде възможност да направим отстъпки към представителите на бизнеса в комплекса, както и да продължим инвестициите в инфраструктурата“, допълва Златко Димитров. Намалението в приходите през 2020 г. отчетливо се вижда в цифрите за ползване на транспортната инфраструктура, които са намалели с 591 000 лв. в сравнение с 2019 г. Вторият осезаем спад е в приходите от тротоарно право, които заради намалените цени бележат спад с 235 000 лв., отчитат от дружеството.

Wizz Air обяви полети до 7 нови дестинации от Бургас, открива своя база в морския град

За да компенсира тези загуби в следствие на кризата в сектора през 2020 г., дружеството редуцира разходите си, както и започна да извършва със собствен ресурс редица дейности, за които до момента са били използвани външни изпълнители.

Романтично петзвездно изживяване за Свети Валентин в InterContinental Sofia

„Отчитането на печалба за 2020 г. въпреки трудностите, е ясна индикация за напредъка, който продължаваме да постигаме, оставяйки проблемите с наследството от миналото зад гърба си. В същото време желанието ни е да успяваме да правим все по-големи инвестиции в инфраструктурата в Зона Изток на комплекса, което да бъде от полза както за бизнеса, който работи на територията на Слънчев бряг, така и за туристите“, добавя Златко Димитров, изпълнителен директор.

За „Слънчев бряг“ АД:

Активите на „Слънчев бряг“ АД включват земя, сгради, алеи, тротоари, водопроводни и канализационни мрежи и съоръжения, техника. „Слънчев бряг“ АД отговаря за инвестициите и поддръжката на инфраструктурата, в това число и за видеонаблюдение и пропусквателен режим в Зона Изток в комплекса. Дружеството обезпечава поддръжката на инфраструктурата, както и всички останали извършвани разходи за дейността си, със собствени оборотни средства, генерирани от стопанската си дейност.

„Слънчев бряг“ АД има статут на публично дружество и неговите акции се търгуват на Българската фондова борса. Акционерното дружеството е 75% собственост на Българската държава, чрез Министерство на туризма, а останалите 25% от акциите са на 24 юридически и 4 224 физически лица. Управлява се от Общо събрание на акционерите, Съвет на директорите и изпълнителен директор.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във Facebook, Instagram, Telegram, LinkedIn, YouTube.

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията