Офертите са за записвания в последната минута за наши и за чужди туристи
Почти всички черноморски хотели правят отстъпки до 30% от стандартните цени с оферти last minute за почивки през лятото. Така хотелиерите се надяват да привлекат туристи от България и чужбина и да напълнят легловата си база през двата най-силни летни месеца – юли и август, пише Dnes.bg. След три успешни години за родния туризъм настоящата е кризисна, отчитат от Варненската туристическа камара. Според тях причината е в отлива на туристи от Русия и Германия, които се пренасочват към Турция, Гърция и Египет.
Твърденията, че турските курорти са свалили цените не отговаря на истината. Напротив – в някои от по-луксозните курорти има почти 50% увеличение в рамките само на три-четири години. Същото е положението и в аналогичните гръцки курорти.
Този сезон у нас най-сериозен е спадът от Германия. Някои от големите туроператори отчитат 15%, други – над 20%, което означава около 100 000 германски туристи по-малко този сезон.
В Слънчев бряг още има свободни стаи, макар вече да сме в разгара на лятото. Обикновено по това време на годината хотелите са продадени. На пръв поглед хората в момента са много. Но реално тълпата, с която не можеш да се разминеш на улицата вечер, и липсата на място дори за хавлия на плажа, са останали в миналото.
Националните курорти като Слънчев бряг, Златни пясъци и Албена да бъдат разделени на зони – за забавление и за семеен туризъм. Това е идея, която ще залегне в промени в Закона за туризма, които Министерството на туризма ще внесе до месец.
Южният плаж на Слънчев бряг да остане парти зона, в която дискотеките да работят през цялата нощ. За това настояват от Българската асоциация на заведенията. Според депутата от Обединените патриоти Валери Симеонов, който е в основата на Закона за шума, зонирането е невъзможно, тъй като курортите са изградени още по времето на социализма като семейни.
От Министерството на туризма пък предлагат с решение на местната власт да се определя в националните курорти до колко часа да се вдига шум. “Големите туроператори работят изключително сегментирано, затова когато говорим само и единствено за национално курорти, да има зониране, за да се предлагат по-целево туристическите продукти“, предложи министърът на туризма Николина Ангелкова.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE