Малдиви/Снимкa Руслан Йорданов, Bgtourism.bg
Slide
Slide

София. „Има голям бум на пътувания на българските туристите до скъпи и екзотични дестинации. Това е тенденция, която продължава повече от година“, сподели пред Bgtourism.bg Димитрина Горанова – туроператор и председател на АБТТА.

„Българинът не обича да бъде ограничаван и след 2 години на пандемия, то той е с нагласата, че в момента нищо не го интересува и прави това, което иска – всеки сам решава дали ще си харчи парите за пътувания или за други неща. Българинът определено е развързал кисията си за пътувания до екзотични дестинации и иска да живее за момента“, каза Горанова.

Тя очаква добра заетост за Нова година както в България, където най-търсени са семейните хотели и къщите за гости, така и за чужбина заради голямото търсене на екзотични и топли дестинации като Занзибар, Малдиви, Дубай и др. Все още не се наблюдава изразен ефект на инфлацията и покупателната способност, която да е ограничила пътуванията на българите.

„Все още сме в етапа на наваксване заради ограниченията. Много определяща ще е зимата и как икономическата криза в световен мащаб ще се отрази на джоба на пътуващите. Ще видим през пролетта как кризата ще се отрази на разходите на потребителите относно пътуванията“, добави туроператорът.

Горанова посочи, че нискобюджетните пътувания вече не съществуват. Според специалистите в туризма това е необратим процес и вече времената, в които пътешествениците са успели да летят за по 10 евро до много градове в Европа, са зад гърба ни и никога няма да се върнат. „Увеличението на цените на самолетните билети е свързано със зелените мерки за екология и сигурност, които авиокомпаниите прилагат и по този начин оскъпяват услугата за полетите. Броят пътувания намаля за сметка на едно пътуване и дестинацията“, допълни Горанова.

АБТТА предлага Наредбата за командировките да бъде актуализирана

„Пандемията смея да кажа, че е зад гърба ни – от тази гледна точка работим по-спокойно, но за съжаление не можем генерално да кажем, че работим по-спокойно, тъй като има други предизвикателства пред нас – геополитическата усложнена обстановка в нашата част на Европа, от друга страна инфлацията и настъпващата енергийна криза, и от трета страна продължаваме да имаме недостиг на кадри в туризма“, каза още Горанова.

На вътрешен пазар българските туристи имат най-голям интерес за СПА и уикенд туризъм. Наблюдава се наваксване на събитийни и конгресния туризъм, също и на фестивалния туризъм.

„Това е така, защото по време на пандемията тези дейности бяха ограничени и беше почти невъзможно да се осъществяват предвид мащабите на събитията. Много от тях бяха отлагани с година-две, а на третата година трябваше да се състоят. В началото на лятото наблюдавахме бързане да се осъществят дадени събития преди есента и евентуални нови рестрикции. Фестивалният туризъм набира голяма скорост и все повече общини организират най-разнообразни фестивали. Ако тази тенденция продължи, то това ще се отрази много положително върху местните икономики“, сподели Димитрина Горанова.

Сподели публикацията