Истанбул. Нови по-високи цени посрещнаха туристите, които се придвижват с шатълбусите Havaist между новото летище (İstanbul Havalimanı) и града.

Снимки Руслан Йорданов, Bgtourism.bg

На 1 септември цената на билета бе 52 турски лири, а днес пътниците вече броят по 67 лири, за да се качат на автобуса, съобщава екип на Bgtourism.bg. Разходката с корабче по Босфора е 70 лири.

Голямата инфлация и обезценената лира ежедневно покачва цените на стоките и услугите в южната ни съседка. Част от хотелиерите дори отказват да приемат ранни резервации, защото не знаят след 2 месеца какви ще са разходите им. Това налага непрекъснато актуализиране на цените за настаняване и екскурзии.

Цената за бутилка местна бира, която традиционно е скъпа в Турция, вече е 80 лири в хотели и ресторанти, фрешът е между 60 и 80 лири, кочан царевица на улицата се продава за 10-15 лири, симит 4-5 лири, малка бутилка вода 4-5 лири. Двойно по-скъп стана билетът за градски транспорт през последната година.

Цените на раната, дрехите и златото продължават да бъдат конкурентни спрямо съседните пазари

Турският статистически институт (Тюркстат) обяви инфлация от 80,21 на сто от август м.г. до август т.г. Част от продуктите в Истанбул са увеличени с над 100% спрямо миналото лято.

Истанбул, Анталия и Одрин са най-посещаваните дестинации в Турция през 2022 г.

Новите цени не стряскат и не спират туристите към южната ни съседка, която реализира силна година в туризма и си постави за цел да посрещне близо 47 милиона туристи и да реализира приходи в размер на 37 милиарда долара.

В Одрин очакват 3 млн. български туристи да посетят града през т.г.

Продуктите и услугите в Турция продължават да бъдат с по-атрактивни цени от тези в съседните държави Гърция и България, като това е причината комшиите да са желана дестинация за шопинг, а на граничните пунктове да се извиват километрични опашки за влизане в страната.

Сподели публикацията