Истанбул, снимка Руслан Йорданов
Slide
Slide

Истанбул. Турция е приела 4,24 милиона чуждестранни посетители през първото тримесечие на 2020 г., съобщи Министерството на културата и туризма на страната. Броят на чужденците, посетили страната, е намалял с 22,1% на годишна база през тримесечието, показват данните на министерството.
Българите са най-много – над 9,3% или близо 393 212 от посетителите, следвани от немците с 8,4% (356 261 посетители) и грузинците с около 7,74% (327 910).
След пандемията COVID-19, възникнала в Китай миналия декември, секторите на туризма и авиацията дадоха заден поради ограничения за пътуване. Турският превозвач „Turkish Airlines“ също спря всички полети до 28 май, припомня „Хюриет“.
COVID-19 се е разпространил в поне 185 страни и региони по целия свят. В момента Европа и САЩ са най-силно засегнатите.
През първото тримесечие Истанбул остава топ туристическо място в Турция, привличайки близо 55,5% от всички посетители – около 2,35 милиона.
Одрин, в Северозападна Турция, който граничи с България и Гърция, е посрещнал втория по големина брой чужденци – 540 261 за периода януари-март.
Средиземноморският курортен град Анталия ги следва с 10,18% или над 431 653 чуждестранни посетители за миналия месец.
Около 2,98 милиона посетители са дошли в Турция по въздушни пътища, докато 1,16 милиона са избрали наземен транспорт, 87 712 морски пътища и 3 503 железопътните линии.
През март броят на чуждестранните посетители е спаднал с 67,8% до 718 097, което е спад от 2,23 милиона през същия месец на миналата година.
През първия месец на 2020 г. туристическият бранш е ударил най-високите цифри за януари с 1,8 милиона чуждестранни посетители.
През 2019 г. в страната са влезли над 45 милиона чужденци, спрямо близо 39,5 милиона през 2018 година. БГНЕС

Очаквайте най-новите, най-актуалните, най-атрактивните предложения за ваканция в България през 2020 година.

Онлайн туристическото изложение „Резервирай в България“ ще се проведе в сайта bgtourism.bg и във фейсбук страницата facebook.com/bgtourism.bg на 8, 9 и 10 май 2020 г.

Участниците в първото издание ни дават самочувствието да предложим най-добрите оферти и дестинации за безопасна почивка в България!

#ОстанетеСиВкъщи и „ИзберетеВаканциявБългария

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията