Венцислав Пешев: Хотелите не предлагат само настаняване, но и възстановяване на физическото и психично здраве
Венцислав Пешев: Хотелите не предлагат само настаняване, но и възстановяване на физическото и психично здраве
Slide
Slide
Slide
Slide

Bgtourism.bg дава думата на собственици на бизнеси, които са част от туристическата индустрия. Със свои авторски публикации те ще имат възможност да бъдат полезни на професионалистите с ценните си съвети на база на своя опит и професионализъм, които са ги утвърдили като успешни личности и бизнеси. Днес наш гост е Венцислав Пешев, собственик на „Диадженти“ – компания, която предлага цялостни решения за оборудване за Спа, Медикал Спа, Уелнес центрове и студиа за красота

Венцислав ПЕШЕВ
Варна. Туристическите атракции са ключов елемент от продукта на дестинациите и са определящи за конкурентната им позиция на динамичния туристически пазар. Значението на атракциите за формиране на комплексно предлагане, привличане на посетителския интерес, осигуряване на вълнуващо туристическо преживяване и получаване на желаните ползи от туризма е безспорно.

Във времената на пандемия и социална дистанция туризмът като отрасъл пострада най-много. Въпреки тежките месеци за този бизнес, в момента той възвръща нивата си от 2019 г.  В туристическата практика вниманието към допълнителните услуги и съоръжения беше доста подценено. Но след събитията от 2020 г. до сега все повече от собствениците на хотели, а и тези с инвестиционни намерения в тази сфера осъзнават, че туристическите атракции придават т.нар. „добавена стойност” към техния продукт. Това е изключително важно за да могат да предложат по-високо качество от конкуренцията.

Висок процент от клиентите вече са пътували и опознали различни страни с продукта, който предлагат. Те научиха, че хотелите не предлагат само настаняване, но и възстановяване на физическото и психично здраве, както и обогатяване на знанията чрез посещения на музеи, театри, археологически забележителности, опитвайки от местните храни, напитки и докосвайки се до местния фолклор.

Венцислав Пешев, собственик на „Диадженти“: В бизнеса слушам сърцето, душата и семейството си

Това направи клиента претенциозен (доколкото претенциозен може да се нарече някой, който знае какво може да получи за цената, която е склонен да плати ) и по този начин накара собствениците на хотели да вдигнат нивото си, за да не изостанат от конкуренцията. Въпросът за качеството на туристическите услуги в момента е един от най-важните за модерното управление. Той обединява визия, дизайн, ценности, цели и стратегии, добри практики, въвеждане и спазване на най-високите стандарти.

Искам да поговорим за построяването на един Медикал Спа Ризорт и препятствията, през които се преминава. Тук естествено като консултанти и специалисти относно разположения, помещения и комуникации свързани с оборудването на такъв един център.

Защо такова планиране е важно?

Защото от нашата практика се вижда, че Медикал Спа или Спа центровете в процеса на изграждане на един такъв Ризорт се оставят за накрая. В смисъл за „каквито помещения и средства останат”. Държа дебело да подчертая, че този център е източник на средства за печалба и не е редно инвеститорите да го неглижират. Посещенията на хотелската и ресторантската част идват и от доброто качество на Медикал Спа или Спа центъра. В повечето случаи, ако тази услуга е лоша, няма да се върнат там клиентите.

Та като източник на бъдещи приходи тук вече ще разгледаме и в подробности някои специфики.

Има малки, но съществени неща при проектирането на такъв център:

  • Да се помисли много внимателно за разположението му;
  • Добро проектиране на клиентските потоци;
  • Да се изведат всички необходими комуникации там където е необходимо, за да не се налагат допълнителни СМР преди пуска на обекта, които са скъпи и забавят такъв един проект;
  • Да се закупи качествено оборудване, което с дългия си експлоатационен период ще си изплати инвестицията. Представете си компромис, който ще Ви коства през 2 години преоборудване или неизползваеми помещения;
  • Малки съвети от специалисти за да улесните бъдещите преоборудвания на центъра;
  • И на последно място, но не по значение добър партньор за сервизирането на апаратурата. Тук също компромисите не са препоръчителни.
Сподели публикацията