Slide
Slide
Slide
Slide
Пет от миналогодишните носители на “Зелен ключ” вече не са част от програмата и нямат права да използват марката

София. Само 6 хотела в България са носители на престижния екоетикет “Зелен ключ” за устойчиво управления в туристическия бизнес, съобщи за Bgtourism.bg председателят на Управителния съвет на Българското движение “Син флаг”.

Зелен ключ е най-утвърденият екоетикет за туристически и развлекателни заведения, който се присъжда на хотели и хостели, малки места за настаняване, къмпинги, ресторанти, конферентни центрове, увеселителни паркове и атракции, отговарящи на набор от екологични изисквания, свързани с управление на околната среда, доставки, участие на екипа, информация за гостите, практики за пестене на вода, методи за пране и почистване, управление на отпадъците, пестене на енергия, качество на храните и напитките, качество на въздуха, озеленяване и корпоративни и социално отговорни дейности. Получаването на Зелен ключ доказва грижата на хотелите за околната среда и обществото, ангажираността им в зелени инициативи и усилията им за повишаване на устойчивостта в ежедневните бизнес операции.

Освен първият български хотел, носител на Зелен ключ – Интерконтинентал София, с престижната награда за втора поредна година гордо могат да се рекламират заради екологосъобразното си управление и:

Хотелски комплекс „Топола Скайс Ризорт и Аквапарк” – с. Топола, който впечатлява със завидно управление на водните ресурси, енергията и отпадъците, както и с професионалния екип поддръжка, който на практика е доказал, че кръговата икономика дори и в такъв мащабен обект е възможна.

СПА комплекс „Катарино” – гр. Разлог, където се гордеят, че предоставят на своите гости само органични храни с най-високо качество, произведени от самите тях, и с успешните си усилия да им осигурят досег с красивата природа наоколо чрез организирани излети.

Хотел „Петте Елемента” – гр. Сапарева Баня се грижи не само за отличния отдих на своите гостите, но и за благополучието на местната общност, като подпомага различни екологични и социални инициативи, което е доказателство за корпоративна и социална отговорност на високо ниво.

Бутиков комплекс „Форест Хаусис” – гр. Годеч прилага успешно принципите на Програма „Зелен ключ”, като дори ги надгражда. И това звучи съвсем естествено, ако се отчете прекрасното му местоположение в сърцето на гората, политиката му да се използват само естествени материали и да се предлагат собствени и храни и напитки – местно производство.

Хотел „Руди” – с. Горно Драглище откри в Зеления ключ възможност да изяви и канализира дейности, които традиционно от години провежда и които неизменно привличат посетителите му – незабравимото преживяване от контакта с живата природа и безценните уроци за малките и възрастните, как да се живее в хармония с нея.

Пет от миналогодишните носители на Зелен ключ вече не са част от Програмата „Зелен ключ” и нямат права да използват марката Зелен ключ по всякакъв начин в обектите си или в сайтове, електронни медии и рекламни материали.

Европейският парламент одобри законови мерки, които не позволяват продукти и услуги да се рекламират като “екологични” без това да е подплатено със сертифициране от утвърден стандарт. Директивата забранява всякакви общи твърдения, че един продукт е зелен или устойчив без етикет от сертифициращ публичен орган или организация.

По тази причина шестте български места за настаняване, които носят отличието Зелен ключ, са сред малкото, които с право могат да се похвалят, че са преминали такава акредитация, след като са показали ангажимента си към устойчивост, изпълнили са критериите на Програмата и са приложили множество мерки за намаляване на отпечатъка си върху околната среда.

Светило в медицината: България има чудесни условия за климатотерапия

Програма „Зелен ключ” е сертификационна процедура за туристически обекти, управлявана от международната Фондация за екологично образование (FEE, www.fee.global) – най-голямата световна екологична организация с над 100 членове от 81 страни, чиито пълноправен член и представител за България на нейните програми е Българско движение „Син флаг”.

Движението се стреми да отговори на нарастващото търсене от местата за настаняване и туристите за единен стандарт за сертифициране за устойчивост с прозрачни и строги критерии в областта, както на екологичната, така и на социалната отговорност.

Чрез работата си по Програмата „Зелен ключ” организацията подпомага екипите на туристическите обекти, както и техните гости, да станат активни настойници на околната среда чрез въздействащо образование, повишаване на екологичното съзнание и ангажираност. Българско движение „Син флаг” се надява да използва сериозните изисквания за устойчивост на Зелен ключ като национален еталон за устойчиви практики в сектора на хотелиерството, като крайъгълните елементи за постигането на това са:

● Овластяване: Да предостави на хората знанията, уменията и мотивацията да окажат положително въздействие върху околната среда.

● Приобщаване: Да се стремим да достигнем до всички български и чуждестранни туристи, независимо от възрастта, произхода или местоположението.

● Въздействащо образование: Да се предоставят ангажиращи и ефективни програми, които насърчават екологичното съзнание и действия.

● Ангажираност: Да създаде възможности за хората да се свържат с природата, да участват в инициативи за устойчивост и да се застъпват за положителна промяна.

● Признание: Да се признаят и отпразнуват постиженията в управлението на околната среда чрез Програмата „Зелен ключ”.

Българско движение „Син флаг” насърчава всички български места за настаняване да възприемат философията на Зелен ключ за по-отговорна туристическа индустрия, тъй като това би помогнало за значително повишаване на стандартите за устойчивост на хотелиерския бранш на национално ниво.

За първи път в Осло: България се представи като висококачествена дестинация за целогодишен здравен туризъм

Първите отличени шест хотела безспорно са лидери в зеления туризъм и могат да служат за вдъхновение и мотивация на целия туристически сектор да следва екологични инициативи като Зеления ключ, след като вече две години стриктно изпълняват строгите критерии, постигат значителни подобрения в управлението и пестене на ресурси, което дава и икономическо измерение на успеха им.

Международната координация на Програма „Зелен ключ” работи усилено по популяризирането на марката и успешно е договорила споразумения с водещите световни хотелиерски вериги, туроператори и резервационни системи, по силата на които местата за настаняване под брандовете Accor, Four Seasons, InterContinental Hotels Group, Hyatt, Best Western Hotels&Resorts, Radisson Hotel Group, nH Hotel Group, Historic Hotels of Europe, Motel One, STORY Hospitality, Ascot, Covivio, Revier Hospitality Group и хотелите, работещи с туроператори като Jet2holidays и Aurinkomatkat, следва да преминат сертифициране по линия на Зелен ключ.

Веригите хотели, които дават приоритет на устойчивостта, играят критична роля в борбата с глобалното изменение на климата, като същевременно постигат спестявания на разходи и подобряват репутацията на марката си. Българско Движение „Син флаг” аплодира тези от тях, които показват отговорност към околната среда, за техния непоколебим ангажимент за получаване на екологичен сертификат и се надяваме те да служат за пример на останалите в туристическия отрасъл.

„Хотелиерството е на кръстопът на много дейности, което го прави важен вектор за промяна. В Българско Движение „Син флаг” вярваме, че е наша отговорност да оформим едно по-устойчиво бъдеще на българския туризъм, като белег на развито общество, способно да поддържа прогреса си и да осигури висок стандарт на живот на своите хора без да причинява екологични кризи. Положителният прием и силният интерес от различните заинтересовани страни към Зеления ключ би отразил ангажимента на професионалистите в индустрията за създаване на български туристически продукт с най-високо качество и минимален отпечатък върху планетата ни.”, споделя Станимир Георгиев – председател на Българско Движение „Син флаг” .

Сподели публикацията