Д-р Сийка Кацарова
Slide
Slide

Берлин. В германската столица Берлин Българският съюз по балнеология и СПА туризъм ще представи официално България като дестинация за целогодишен здравен туризъм. Пазар Германия е ключов за българския здравен туризъм, защото повече от 20 милиона души годишно използват възможностите за извънболнична профилактика в страната и чужбина, осигурена им от здравноосигурителните им застраховки.

През 2019-а година Германската асоциация на здравноосигурителните каси включи България в списъка с държави, в които признава и възстановява разходите за профилактика и рехабилитация.

Събитието се провежда под патронажа на Министерство на туризма на България и ще се състои по време на най-голямото международно туристическо изложение в света – ITB Berlin.

Фокусът ни ще бъде да представим минералните води на Европа, посочи пред БНР Сийка Кацарова – председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, за представянето ни в рамките на борсата. „Тази година Европейската СПА асоциация прецени, че ще даде акцент върху лечебните минерални води. Очакваме представители на 3 каси“.

„Белчински извор“ – СПА комплекс с лечебна минерална вода в близост до София

В предаването „Преди всички“ Кацарова подчерта, че по време на уъркшопа ще бъдат показани новите програми, които българските водещи медикъл и СПА хотели предлагат на пазара. По думите ѝ основните направления са свързани с профилактиката на дългия Ковид и с наднорменото тегло. Направленията, които се покриват от касите – тези програми ще бъдат в акцента на презентацията, уточни тя и добави, че програмите, които ще бъдат показани, не са само от Черноморския регион, но и от Кюстендил, Белчин бани, Сапарева баня, Велинград, Сандански, Хисаря, Чепеларе, Пампорово и други. „Конкретни програми за конкретни проблеми“, обобщи тя.

Кацарова изтъкна още, че има и програми, насочени към спортисти: „Здраве и спорт вървят ръка за ръка“. Към момента 4 медикъл СПА центъра в България имат сключени директни договори с най-голямата публично-частна каса в Германия, отбеляза също Сийка Кацарова.

Като проблем тя посочи, че не инвестираме целево в такава кампания, затова и в Германия не се знае или се знае много малко.

„За такава кампания ние имаме ноу-хау, визия. Трябва ни единствено подкрепа“, коментира тя.

Според нея все още няма нагласа да се инвестира в това България да се предлага като дестинация за целогодишен здравен туризъм, който надгражда морския и планинския туризъм.

Разчитаме и на партньорство от страна на общините, декларира Кацарова и каза: „Ако общините искат да изкарват приходи от туризъм, те трябва и да инвестират“.

„Напоследък много хора се изказват, че представляват бранша. Аз лично искам да видя резултатите“, призова още председателят на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.

Сподели публикацията