Ертен Анисова: Бранд България е модерният и иновативен разказ за страната ни, който може да бъде двигател за икономически растеж
Ертен Анисова: Бранд България е модерният и иновативен разказ за страната ни, който може да бъде двигател за икономически растеж
Slide
Slide
Slide
Slide

София. Днес правим поредна стъпка към формиране на новия образ на България пред света – Бранд България, модерният, иновативен разказ за страната ни като лидер в превръщането на културно-историческото и природно наследство, на иновациите и технологиите, в двигател за икономически растеж. В притегателна сила за задържане на младите хора в България. Това заяви председателят на Комисията по туризъм в 49-ото Народно събрание Ертен Анисова при откриването на форума „Бранд България – модерният разказ за културата и туризма”.

“Изключително важно е да участвам в тази дискусия, защото за нас, народните представители, разгръщането на туризъм 4 сезона като база за развитие на регионите и заличаване на неравенствата между тях е основен приоритет. Нещо повече – от години това е приоритет на ДПС. Затова и усилията на кметовете ни са насочени към това – добрата база за летен и зимен туризъм бъде надградена с новите световни тенденции за културно-исторически, приключенски, кулинарен и винен туризъм, конгресен туризъм, здравен туризъм – балнеология и спа”, заяви Анисова.

“За мен Бранд България трябва да даде разпознаваемите елементи, символите, знаците, които ще оставят в туриста трайния отпечатък, спомена за България – от българската роза, шевица и килим, през тракийските съкровища и светилища, до гозбите по стари рецепти на различните етнически групи у нас, които не могат да бъдат опитани другаде и до уникалните вина, които печелят награди по цял свят, но имат нужда от подкрепа, за да се превърнат в емблема на държавата ни.
Този синкретичен образ на България може да бъде изграден и промотиран само с общите усилия на всички нас. Давам си сметка, че за да случи това със сигурност има нужда както от законодателни промени, така и от действия на държавата като институционални връзки и взаимодействия” каза председателят на Комисията по туризъм в парламента.

Зарица Динкова: Трябва да работим заедно за съдържанието, а не за картинката

“Като председател на комисията по туризъм поемам ангажимента да инициирам съвместно заседание между комисиите по туризъм и по култура, с участието и на представите на комисиите по гражданското общество и по младежта и спорта, и разбира се, с участието на кметове от различни региони, на което да бъдат разгледани всички конкретни предложения от днешната дискусия и да бъдат облечени в конкретни действия. Още повече, че комисията по туризъм има традиции в това отношение – този междуинституционален и обществен диалог започна още преди старта на зимния сезон, когато на разширено заседание на комисията с представители на бизнеса и неправителствения сектор очертахме предизвикателствата пред сектора за зимния сезон”, добави Анисова.
Тя смята, че междуинституционалният диалог за налагането на регионални брандове трябва да продължи именно в Народното събрание и народните представители от ДПС поемат ангажимент това да се случи.

Сподели публикацията