Slide
Slide

София. Днес правим поредна стъпка към формиране на новия образ на България пред света – Бранд България, модерният, иновативен разказ за страната ни като лидер в превръщането на културно-историческото и природно наследство, на иновациите и технологиите, в двигател за икономически растеж. В притегателна сила за задържане на младите хора в България. Това заяви председателят на Комисията по туризъм в 49-ото Народно събрание Ертен Анисова при откриването на форума „Бранд България – модерният разказ за културата и туризма”.

„Изключително важно е да участвам в тази дискусия, защото за нас, народните представители, разгръщането на туризъм 4 сезона като база за развитие на регионите и заличаване на неравенствата между тях е основен приоритет. Нещо повече – от години това е приоритет на ДПС. Затова и усилията на кметовете ни са насочени към това – добрата база за летен и зимен туризъм бъде надградена с новите световни тенденции за културно-исторически, приключенски, кулинарен и винен туризъм, конгресен туризъм, здравен туризъм – балнеология и спа“, заяви Анисова.

„За мен Бранд България трябва да даде разпознаваемите елементи, символите, знаците, които ще оставят в туриста трайния отпечатък, спомена за България – от българската роза, шевица и килим, през тракийските съкровища и светилища, до гозбите по стари рецепти на различните етнически групи у нас, които не могат да бъдат опитани другаде и до уникалните вина, които печелят награди по цял свят, но имат нужда от подкрепа, за да се превърнат в емблема на държавата ни.
Този синкретичен образ на България може да бъде изграден и промотиран само с общите усилия на всички нас. Давам си сметка, че за да случи това със сигурност има нужда както от законодателни промени, така и от действия на държавата като институционални връзки и взаимодействия“ каза председателят на Комисията по туризъм в парламента.

Зарица Динкова: Трябва да работим заедно за съдържанието, а не за картинката

„Като председател на комисията по туризъм поемам ангажимента да инициирам съвместно заседание между комисиите по туризъм и по култура, с участието и на представите на комисиите по гражданското общество и по младежта и спорта, и разбира се, с участието на кметове от различни региони, на което да бъдат разгледани всички конкретни предложения от днешната дискусия и да бъдат облечени в конкретни действия. Още повече, че комисията по туризъм има традиции в това отношение – този междуинституционален и обществен диалог започна още преди старта на зимния сезон, когато на разширено заседание на комисията с представители на бизнеса и неправителствения сектор очертахме предизвикателствата пред сектора за зимния сезон“, добави Анисова.
Тя смята, че междуинституционалният диалог за налагането на регионални брандове трябва да продължи именно в Народното събрание и народните представители от ДПС поемат ангажимент това да се случи.

Сподели публикацията