Министерството на туризма прави реформа на парите за маркетинг и реклама, чрез новата схема ще бъдат отстранени посредниците
Министерството на туризма прави реформа на парите за маркетинг и реклама, чрез новата схема ще бъдат отстранени посредниците

Туристическото ведомство обяви, че ще се осигури прозрачност чрез новата програма за подпомагане на черноморските общини чрез реклама, ще се работи в партньорство с местните власти

София. Министерството на туризма отвори за кандидатстване Процедура „Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България“. Общият размер на средствата за изпълнение на Процедурата е в размер на 5 000 000 лв., финансирани от държавния бюджет, посредством бюджета на Министерството на туризма.

Иван Грошев: Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини е неотложна за България

За първи път се прилага инструмент за партньорство с бизнеса, общините, туроператорите и летищата и се поемат решителни стъпки, за да се върне доверието за съвместна работа. Това показва политическа воля за повишаване на конкурентоспособността и развитие в посока децентрализация. Финансирането е свързано с държавни инвестиции за реклама на българския туризъм и чрез тази реформа се обединяват държавата, местните власти и частния сектор. По този начин се осъществява контрол по изразходването на средствата чрез повече прозрачност и ефективност.

С отварянето на „Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България“ правителството дава ясна заявка за сигурен и посветен партньор на бизнеса. Това заяви министърът на туризма Зарица Динкова на проведена пресконференция.

„Съфинансирането от страна на бизнеса дава възможност да се обединят и увеличат средствата, което означава, че парите на данъкоплатците са насочени за развитие на бизнеса и повече приходи. Това е важно предимство, заложено в Програмата и ресурсите не се разпиляват“, посочи министър Динкова. Министерството на туризма реагира на европейските препоръки по отношение на България и това е именно правилното разпределение на средства за държавна реклама с предприемане на реални действия. Целта е дестинация България да се превърне в модерно и предпочитано направление.

Целта на програмата е да увеличи конкурентоспособността на туристическата индустрия. Динкова посочи, че с тази програма МТ прави реформа на парите за маркетинг и реклама на българския туризъм –  ще бъдат отстранени посредниците, ще осигурим прозрачност и ще работим в партньорство с местните власти.

Новата Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини е стъпка в правилната посока за българския туризъм

Държавните пари, дошли от парите на данъкоплатеца и вкарани в реклама за туризма, който храни десетки хиляди семейства, могат да бъдат умножени. Марияна Кордова, началник на политическия кабинет на Министерството на туризма,  каза че търсим качествено нов подход в разпределението на парите за реклама Предлагаме проектен принцип за  кандидатстването за  средствата за маркетинг и реклама. Търсим начин за разширение на активния туристически сезон по Черноморието. Ще работим  на пазари като Германия, Полша Унгария, скандинавските страни и Великобритания, посочи Кордова, цитирана от БТА.

От туристическото ведомство посочиха, че бюджетът на един проект не може да надхвърля 400 000 лева. Финансовата помощ, която се отпуска по Процедурата, е 60% от общия размер на бюджета на проекта. Останалите 40% от финансирането за изпълнение на проекта, следва да бъдат осигурени под формата на собствено съфинансиране от бенефициента.

Потенциални бенефициенти по Процедурата са следните общини: Аврен, Аксаково, Балчик, Белослав, Бургас, Бяла (Варненска област), Варна, Вълчи дол, Девня, Добрич-град, Долни чифлик, Дългопол, Каварна, Малко Търново, Несебър, Поморие, Приморско, Суворово, Царево, Шабла и Созопол.

Допустими партньори по Процедурата са структурите на местната администрация от целевия район, туроператори, които използват въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз за изпълнение на чартърни полети до Република България с цел туризъм и оператори на граждански летища за обществено ползване в Република България.

Документите за кандидатстване и информация са достъпни на следния интернет адрес: https://enims.egov.bg/bg/s/Procedure/Info/4d494a0c-6cb0-4ab9-970c-ed0a9ac5640f. Процесите по оценка и комуникация с кандидатите, ще се извършват изцяло в електронна среда, чрез Системата за управление на националните инвестиции (СУНИ).

Срокът за изпълнение на проектите не може да бъде по-дълъг от 12 месеца.

Краен срок за кандидатстване – 16.30 ч. на 27.11.2023 г. Срокът за оценка на проектите е 30 дни, но може да бъде съкратен.

В момента целевата група са Черноморските общини, но се планира реформата да се разшири и да се разработи според спецификите и на други региони като например Родопите, Розовата долина и други.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE