Снимка Руслан Йорданов/Bgtourism.bg
Slide
Slide

Летищата във Варна и Бургас ще приключат годината с общо 3,8 млн. пътници. Иван Грошев посочи, че България ще смени мястото си от втора класа с бизнес класа с приемането на страната ни в Шенген и ще избягаме от имиджа на бюджетна дестинация

Варна. Програмата на Министерството на туризма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в Черноморските общини в България успя да обедини всички важни играчи в туристическия сектор. Това обяви на пресконференция в морската ни столица главният изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ Франк Кванте.

„Новата програма включва туроператорите в България и големите туроператори в чужбина, на които разчитаме за добър туристически поток. Обединиха се всички Черноморски общини, а не на последно място и всички останали участници в туристическия бизнес, включително и ние като летища. Първата българска дума, която научих беше „заедно“ и винаги съм вярвал, че обединяването и общите ни усилия ще дадат резултат“, каза Кванте.

“С тази програма правим реформа на парите за маркетинг и реклама на българския туризъм – ще бъдат отстранени посредниците, ще осигурим прозрачност и ще работим в партньорство с местните власти. Искаме туристическият бизнес да увеличи конкурентоспособността си”, каза преди дни министърът на туризма Зарица Динкова.

Брифингът с медиите във Варна днес беше организиран от Асоциацията на инкаминг агенциите със съдействието на Фрапорт и АБТТА. Туристическото ведомство ще подкрепи 12 проекта в Североизточна България, която включва областите Варна и Добрич. Маркетинговите дейности ще се реализират през цялата 2024 г., каза Кванте. „Това е началото на тази програма, аз съм оптимистично настроен и съм убеден, че ще видим добри резултати“, добави той.

„Програмата е обичайна за конкурентните на страната ни дестинации, за нея се говори отдавна, но за първи път Министерството на туризма я реализира“, заяви Иван Грошев – председател на Асоциацията на инкаминг агенциите. „Към днешна дата ранните записвания за следващия летен туристически сезон са насърчаващи. Потребителите се завръщат към нормалното клиентско поведение, в което ранните записвания имат доста голям дял. По време на пандемията всичко беше в последната минута. България е единствената страна, която не се е възстановила до нивата преди пандемията. Това беше една от причините ние да настояваме ставката от 9% за ДДС да остане и е най-удачната за бизнеса ни. Надяваме се да бъде защитена в Брюксел от МТ. На късен етап тази променя се анонсира, офертите са подадени и не може да ги коригираме към големите и сериозни партньори. Туризмът ни все още е под влияние на събитията от войната в Украйна, която географски е близо до нас, инфлацията и други фактори също оказват влияние“, сподели Иван Грошев.

„Министерството на туризма предоставя 5 милиона лева по Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини, но в крайна сметка над 8 милиона лева ще бъдат инвестирани в реклама на ключови за  България пазари, тъй като останалите участници също имат финансово участие.

Ще бъдат осъществени общо 21 проекта по програмата на МТ,

Фрапорт участва в 18 от тях. От 3,5 години съм в България и това е първата подобна масивна маркетингова кампания, която се осъществява на целеви пазари. Другите партньори в тази програма са туроператорите у нас и в чужбина. Те отдавна работят на нашите целеви пазари и достатъчно добре познават пазара и нашия целеви клиент. По тази причина те са най-добрия агент, който може да осъществи ефективна маркетингова кампания. В същото време Общините могат да изкарат на показ своите собствени съкровища в програмите. Със сигурност има още какво да се направи в областта на рекламата, но това е една важна стъпка в правилната посока.“, каза Франк Кванте. Той е категоричен, че с тази програма България може да възвърне доверието сред международните си партньори и да бъде дестинация, която може да предизвика доверие след гафа с 35-те евро на седалка.

„В тези програми виждаме възможност за брандиране на обществен транспорт; специални събития, които са с тематика България и страната ни като дестинация; мейлинг листи по каналите на туроператорите до крайни клиент и към професионалистите; ще се реализират специални оферти, които ще бъдат промотирани от туроператорите. Ще се използват всички налични вътрешни канали, които дават висока ефективност при таргетираната реклама на конкретна дестинация“, каза още Кванте.

Кванте посочи, че летищата във Варна и Бургас ще приключат годината с общо 3,8 млн. пътници. Пътниците са поравно разпределени, а аерогарите са посрещнали с 1,2 млн. пътници по-малко. Новият кмет на Варна – Благомир Коцев, е потвърдил пред него, че иска да запази туризма като фокус за развитието на общината.

„Ние със сигурност сме готови за Шенген. Работим изключително добре с „Гранична полиция“ и всички други държавни органи. Моята позиция е, че Шенген е добър за България. Това ще бъде полезно не само за туризма, но и за другите сфери от икономиката на страната. Ще подобри имиджа на България“, смята Франк Кванте.

Грошев посочи, че България ще смени мястото си от втора класа с бизнес класа с приемането на страната ни в Шенген и ще избягаме от имиджа на бюджетна дестинация.

Сподели публикацията