Slide
Slide

Балчик. „Летището в Балчик е държавно богатство и задължително трябва да се развие, като се запази двойното му предназначение като военен и цивилен обект. Като цивилен аеропортът може да се ползва за бизнес полети, от всички форми на малката авиация, за обучение на пилоти, безмоторно летене, парашутизъм“, заяви днес изпълнителният директор на „Албена“ АД Красимир Станев, цитиран от БТА. Той присъства на събитието Schengen check, с което символично румънски и български пилоти на малки самолети отбелязаха присъединяването на двете държави към пространството.

Станев подчерта, че въздушните спортове стават все по-търсени, а летището предлага прекрасни условия за тях, тъй като е в слънчев район и извън големия трафик на Централна и Западна Европа. Освен това наблизо има прекрасна инфраструктура – от румънската граница до „Златни пясъци“ има поне 200 хотела, яхтено пристанище, три голф игрища, много исторически и културни забележителности, коментира Станев.

Влизането на България в Шенгенското пространство дава шанс за развитие и на летището в Балчик, коментира пред БТА Иван Димитриев, изпълнителен директор на Летище София, което от 2016 г. управлява крайморския аеропорт.

Никога за един ден толкова самолети не са кацали в Балчик, посочи Димитриев. По думите му вместо първоначално планираните 20 машини, се очаква да пристигнат близо 40. Разположението на летището в Балчик е феноменално, близо до туристически комплекси и обекти, до голф игрища, каза още Димитриев. По думите му портът поема самолети до 5700 килограма излетна маса – т.нар. малка авиация. За хеликоптерите е допустимо да бъдат и по-тежки.

Летището се използва като военен и цивилен обект от 1996 г., припомни Димитриев. Той подчерта, че военните са с приоритет, когато изпълняват задачи, се въвежда друг режим и всички любители пилоти се съобразяват с това.

Аеропортът има нужда от инвестиции не толкова в летателното поле, колкото в прилежащата инфраструктура, допълни Димитриев. По думите му са нужни модерни халета за подслон на самолетите, тъй като настоящото е строено през 40-те години на миналия век. Пистата също е добре да бъде от нов тип, макар че в момента с нея няма никакви проблеми, каза още Димитриев.

Сподели публикацията