Снимка Facebook Discover Hong Kong
Slide
Slide

Хонконг. Хонконг ще раздава безплатни самолетни билети и ваучери в опит привлече обратно туристите, надпреварвайки се да настигне други популярни дестинации в свирепа регионална конкуренция, предаде Асошиейтед прес, цитиранa от БТА.

По време на пандемията градът се присъедини до голяма степен към стратегията за „нулев ковид“ на континентален Китай и смекчи правилата за влизане в страната по-бавно отколкото конкуренти като Сингапур, Япония и Тайван.

Дори след отварянето на границата с континентален Китай през януари темпът на възстановяване на туризма е бавен.

Ръководителят на администрацията на Хонконг Джон Ли представи днес туристическата кампания „Здравей Хонконг“,  заявявайки, че градът ще предложи 500 000 безплатни самолетни билети, за да посрещне туристи от цял свят в инициатива, която той нарече „най-голямото посрещане с „добре дошли“ в света досега“.

„Хонконг вече е безпроблемно свързан с континентален Китай и целия свят и няма да има изолация, нито карантина“,  каза Ли по време на церемония. „Това е перфектният момент за туристи, пътуващи по бизнес, и инвеститори от близо и далеч“.

В рамките на кампанията повечето от самолетните билети – на обща стойност 2 милиарда хонконгски долара (255 милиона долара), ще бъдат предоставени от три базирани в Хонконг авиокомпании чрез различни промоционални дейности, включително томбола с късмети, акции „купи един и вземи един безплатен“, промоции и игри. Проектът ще стартира през март и ще продължи шест месеца, каза Фред Лам, главен изпълнителен директор на международното летище на града.

„Надяваме се, че хората, които ще се снабдят със самолетни билети, ще доведат двама или трима роднини и приятели в града. Въпреки че предоставяме само 500 000 самолетни билета, вярваме, че това ще помогне да доведем в Хонконг над 1,5 милиона посетители“,  отбеляза Лам.

Авиолиниите ще разпространяват билетите на отделни етапи, като от първия етап ще се възползват пазарите в Югоизточна Азия.

Допълнителни 80 000 самолетни билета ще бъдат предоставени на граждани на Хонконг през лятото, заяви Лам.

Живеещите в „Големия залив“ също ще се възползват от кампанията.

Районът на Големия залив е правителствена инициатива за свързване на Хонконг със съседните китайски континентални градове, включително технологичния и финансов център Шънджън и производствените центрове Донгуан и Фошан.

Туристите могат да се насладят на специални оферти и ваучери наред с други инициативи в града, уточни Джон Ли.

Хонконг е посрещнал 56 милиона посетители през предпандемичната 2019 година, преди което е над седем пъти повече от населението му. Строгите ограничения срещу КОВИД-19 обаче възпрепятстваха достъпа на посетители през последните три години, унищожавайки туристическия сектор и икономиката на Хонконг като цяло. Брутният вътрешен продукт на специалния административен район миналата година се е свил с 3,5 на сто спрямо 2021 година, според предварителните данни на правителството.

През последните няколко месеца Хонконг окончателно премахна изискването за задължителната карантина в хотели и Пи Си Ар тестове за входящи туристи, което е довело до леко увеличение в данните за пристигащите туристи. Броят на посетителите през 2022 година е бил едва 1 на сто спрямо равнището от 2019 година.

Сподели публикацията