Георги Кунчев, СХРТ-Сандански: Филмът “Вина” отличава възможностите на дестинацията ни, дава надежда на туризма и бизнеса в региона
Георги Кунчев, СХРТ-Сандански: Филмът “Вина” отличава възможностите на дестинацията ни, дава надежда на туризма и бизнеса в региона
Slide
Slide
Slide
Slide

Сандански. “Очакванията на туристическата индустрия в Сандански е новият телевизионен сериал “Вина” по БНТ да донесе огромни рекламни ползи. Силно сме обнадеждени, че това ще увеличи възможностите за развитие на бизнеса в региона – не само в областта на туризма и винопроизводството, но и на всички други съпътсващи отрасли”, заяви за Bgtourism.bg Георги Кунчев – зам.-председател на на Сдружението на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите в Сандански.

Първият епизод на филма бе излъчен снощи по държавната телевизия и събра в социалните мрежи изключително позитивни коментари и надежда, че това ще бъде поредната успешна лента. Филмът грабна вниманието на публиката с доброто актьорско участие и интересната история, която подчертава възможностите на дестинация Сандански и възможностите й за винен туризъм. Основната снимачна площадка на филма е Вила “Мелник”.

“Община Сандански е уникална дестинация! Толкова много може да се каже и напише, че информацията няма как да е за една статия. Дестинацията ни е известна, че има най-много слънчеви дни, лековита минерална вода, уникалните СПА и балнео комплекси, огромно количество културно-исторически паметници, вкусна храна и не на последно място уникални сортове лозя и вина, конкуриращи се със световните лидери. Имайки предвид това, то не е новина, че Сандански и околните населени места се развиват изключително успешно, като туристическа дестинация. През последните години се направиха и доста сериозни инвестиции във бутиковото винопроизводство, което освен, че популяризира уникалните за региона сортове лозя, и допълнително увеличава туристопотока от любители на качествено вино”, сподели още Кунчев.

Той припомни, че двете години пандемия са нанесли сериозни щети на туристическия сектор, но имайки предвид устойчивостта на продукта и инвестициите, то през последната година се забелязва възстановяване на туризма от нивата преди кризата.

“Летният сезон при нас е традиционно слаб, но през изминалата 2022 година се оказа доста приличен като заетост на местата за настаняване. Той беше и доста наситен откъм културни, спортни и други мероприятия. В сюжета на филма са вплетени по завладяващ начин всички фактори обуславящи успеха на Дестинация Сандански.

“Изборът на място за заснемаме на сериала не е случаен, освен очевидните ресурси, кореспондиращи със сюжета, продуцентите на филма срещнаха сериозна подкрепа от местния бизнес. Хората се обединиха съвсем спонтанно в името на региона и дадоха всичко от себе си, за да успее проекта. Самият процес на заснемане на филма донесе допълнителни плюсове на дестинацията, защото накара туризма да излезе от двегодишна апатия, да погледне с нов поглед напред. Огромна помощ дойде не само от туристическия бранш, но и от местни власти, от НПО сектора и от всякакви други отрасли”, добави Георги Кунчев.

“От СХРТ Сандански и от името на бранша искам да благодаря на БНТ и на целия екип на филма за усилията и професионализма. Те знаят, че в Сандански и в региона имат топло посрещане, много приятели и са винаги са добре дошли”, каза още той.

Филмът включва 12 епизода, които ще бъдат излъчени всеки четвъртък по БНТ.

Сподели публикацията