Slide
Slide
Slide
Slide

Златни пясъци. “Вземете всичко, което можете да изядете, но изяжте всичко, което вземете!” – това е посланието на кампания, която вече много хотелиери по Българското Черноморие провеждат в своите обекти. Те са поставили надписи в ресторантите си, с които отправят апел към гостите да ценят храната. Един от пионерите с инициативата е хотел “София” в Златни пясъци.

“С това напомняне ние целим да насърчим устойчиво поведение и уважение към храната, към труда на нашите готвачи и към околната среда. Като вземем само толкова, колкото можем да изядем, ние заедно допринасяме за намаляване на хранителните отпадъци, като по този начин правим малка, но значима стъпка към по-добро бъдеще”, споделя пред Bgtourism.bg Маргарита Христова – управител на хотел „София“ в Златни пясъци.

“Разбирам, че тази инициатива ще предизвика различни и то двуполюсни реакции и искам да подчертая, че удобството и удоволствието на гостите ни са от първостепенно значение за нас. Нашата цел не е да ограничим това удоволствието от храната. Винаги могат да вземат допълнителни порции от ястията, които  харесват, но искаме да ги насърчим да опитват по малко, за да избегнем разхищението. Храната в нашия хотел се приготвя с много усилия и любов. Ние искаме да се уверим, че тя е оценена по достойнство!”, допълва Христова.

Тя посочва, че екипът на хотел „София“ е активно ангажиран към устойчивост и отговорно потребление, цени екологично съобразените практики и всички в екипа се се опитват да бъдат съпричастни и добри хора. Участват в много инициативи, като например – събират капачки и ги предават, даряват спално бельо в болници и домове за грижа за възрастни хора, когато го заменят с ново и участват в много други каузи.

Само 6 хотела в България вече са носители на престижния екоетикет “Зелен ключ”

По-малкото количество изхвърлена храна води до по-ниски разходи за събиране и изхвърляне на отпадъци. Това може да бъде пренасочено към подобряване на качеството на услугите и е важна част от глобалните усилия за справяне с проблемите на глада и изчерпването на ресурсите. Екипът в хотела се стреми да допринесе за една по-чиста и устойчива планета. Това е начин хотелът да допринесе за по-добро общество. “Надяваме се гостите да оценят усилията ни и да се почувстват част от по-голяма мисия. Насърчаването на гостите да вземат само толкова, колкото могат да изядат, улеснява планирането и управлението на ресурсите в кухнята, което може да доведе до по-добра ефективност и по-малко разхищение”, споделя Маргарита Христова.

Как да увеличим ефективността на нашия хотел – 8 стъпки за максимален резултат

“Не става въпрос за ограничение, а за напомняне и насърчаване на разумно потребление. Важно е да разберем, че не искаме да поставяме ограничения, а да помогнем на гостите ни да направят по-осъзнат избор. Това означава да се вземат малки порции, за да опитат всичко, което ги интересува и след това да се върнат за още, ако са все още гладни. По този начин избягваме излишно разхищение на храна и същевременно им предоставяме пълната свобода да се наслаждават на всички предлагани ястия.

Това, което всеки, който чете тази статия ще си помисли е „Само в България може да дръзнат с такъв арогантен маркетинг“ –  всъщност отдавна хотели в цял свят го правят. Аз самата видях тази снимка преди няколко години в интернет и исках да съм част от това или „Не е ли това само за икономия на хотела?“ Да и това е! Нашата цел обаче е много по-широка от икономия. Тя включва устойчиво развитие и грижа за околната среда, както и повишаване на качеството на предлаганите услуги. Това, което ми се иска всички да осъзнаят и почувстват от тази инициатива е, че ние вярваме, че с малки стъпки можем да направим голяма разлика”, добави управителят на хотела.

Рекорден брой български плажове получават Син флаг през 2024 г.

Тя благодари на гостите си, че са част от тяхното семейство и че им помагат да създадат по-добро и устойчиво бъдеще за всички. Тяхната подкрепа и разбиране са ключови за успеха на тази инициатива. “Щастлива съм, когато вече виждам и усмивки на лицата на някои гости, забелязвайки табелата, която сме поставили на видно място в основния ни ресторант”, признава Маргарита Христова.

За още актуални новини, интересни интервюта и предложения за пътешествия в България и по света – присъединете сe към вайбър канала на Bgtourism.bg ТУК!

Сподели публикацията