Slide
Slide

Сиатъл. Предполагаше се, че тази година ще бъде белязана от голямото завръщане на въздушния транспорт в глобален мащаб на фона на облекчаването на мерките срещу разпространението на коронавируса в Китай и увеличения пътникопоток след края на пандемията, но възстановяването на сектора може да бъде възпрепятствано от технически проблеми, съобщава БТА, позовавайки се на Блумбърг.

Недостигът на самолетни двигатели и резервни части, особено за самолетите, произведени от корпорациите „Еърбъс“ (Airbus) и „Боинг“ (Boeing), може да принуди авиокомпаниите да заземят част от машините и да ограничат полетните си разписания. Проблемът се усложнява, тъй като все повече самолети са снабдени с последно поколение турбини, които снижават разхода на гориво с до 20 на сто, но се нуждаят от по-честа техническа поддръжка в сравнение с по-старите агрегати.

На този фон авиокомпании в целия свят са принудени да заземят стотици самолети, точно когато се подготвят за предстоящия натоварен летен сезон, отбелязва Блумбърг.

Латвийската авиокомпания „Еър Балтик“ (Air Baltic Corp) съобщава, че 10 от нейните 39 самолета „Еърбъс A220“ (Airbus A220) в момента не летят поради проблеми с двигателите.

В САЩ нискотарифният превозвач „Спирит еърлайнс“ (Spirit Airlines) предупреди, че ще ограничи плановете си за растеж на компанията, отчасти поради поредица от проблеми с неизправни двигатели на част от самолетитe му.

Индийската авиокомпания „ИндиГо“ (IndiGo) настоява за обезщетение, тъй като е била принудена да спре от полети около 30 самолета поради недостиг на резервни части, някои от които са свързани с ремонт на двигателите им.

Сподели публикацията