София. Развитието на винен туризъм е един от начините България да промени представата за евтина алкохолна дестинация, посочват експерти в бранша. Разработени са 12 винено-културни дестинации по проект „Сподели България“. Те са съвместна инициатива на Министерството на туризма и Министерството на земеделието и включват 55 общини в цялата страна, близо 120 туристически забележителности и характерните за всеки регион вино и кулинария.
Гий Лабери е французин, който популяризира България като винена дестинация във Франция.
Един французин, рекламиращ българския туризъм
“Аз съм от Бордо във Франция. Живея тук от 10 години. Управлявам туристическа фирма. Също имам и малка винарна. Офисът ми се намира в центъра на Пловдив, имаме такъв и във Варна. Навлизаме на пазара от 8 години и голямата част от туристите ни са французи. През 2007-а, когато България стана член на Европейския съюз, пристигнах тук, за да проверя условията за винарните и отглеждането на лозя. Тогава пътувах и до Румъния, но открих че България е малка и красива страна. Освен това намерих своята любов. Съпругата ми е българка. Организираме винени турове в България за около 3000 френски туристи годишно, както и за други любители на виното по света“, разказа за БНР Гий Лабери за своя опит в рекламирането на страната ни като посока за туризъм.
Хората, не знаят и не се вслушват в това, което искат туристите. Те предлагат някакво вино, което смятат, че е добро. Да, това вино в България е добро, но то не среща вкуса на туриста, който идва тук, отбелязва Мосю Лабери.
Специализираните турове – туризъм с добавена стойност
България е добра дестинация. Но страната трябва да се рекламира по-добре. В много страни хората не знаят къде се намира България, че има морски и културен туризъм, че има още много неща, които може да предложи, допълни французинът.
“Това, което ние предлагаме, е общият туристически продукт – почивки. Опитваме се да предлагаме специализирани – винени и културно-познавателни турове, но това е една много много малка част от туристите – много малка част от хората търсят специализираните форми. 90% от тях търсят стандартни почивки. Хората, които търсят специализирани турове, са хора с доста по-високи изисквания. Те биха искали да имат различни преживявания от това, което търси масовия турист. Те искат да опознаят културата, търсят места с богата история. Предпочитат добро обслужване, добри хотели и добър екскурзовод. Те искат да научат много повече за историята и културата и за тях комфортът е много важен заради различния стандарт, при който живеят”, посочи французинът от Бордо Гий Лабери, който от 10 години живее в Пловдив и управлява семейна туристическа фирма.
Виненият туризъм може да гради имидж
Виненият туризъм като преживяване създава емоционална връзка с дестинацията, затова той може да гради имидж, нещо от което България има необходимост, подчерта Екатерина Христова, инициатор на платформата за винен туризъм Winetrips.eu.
“За разлика от последните, може би около десетина години, когато за винен туризъм почти не се говореше, последните две години нещата наистина започват да придобиват посока, започват да придобиват смисъл и все повече се наблюдава желанието на всички участници в системата, която е свързана с винения туризъм, нещата да се случват по правилния начин. И да се върне имиджа на България като една дестинация за качествен туризъм, включително и благодарение на винения туризъм”, коментира пред БНР Екатерина Христова.
Виненият туризъм е свързан с представяне на производствения процес, лозята, беседа за създаването на съответната изба.
Малките винени проекти с бъдеще
“И всъщност големият бум и развитието на винения туризъм последните две години тръгва именно от такива, малко по-малки винени проекти, които са или семеен бизнес, или приятелски бизнес, направени със страшно много любов и отношение към винопроизводството. И собствениците разбират смисъла от това да посрещат гости, разбират смисъла от това какво носи виненият туризъм като добавена стойност към винопроизводството”, изтъкна Христова.
Около 80 изби предлагат винен туризъм, около 25 имат и места за настаняване, сочи проучване.
“Около 36 имаха ресторанти към избите, където можеха да предлагат храна. И по-голямата част от избите на практика предлагат винен туризъм след предварителна резервация, защото обичайно, за да може да се гарантира това, че ще им бъде разказано професионално, голяма част от туровете се водят от технолозите на избите”, допълни Екатерина Христова.
Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE