Банско. В Банско, Пампорово и Боровец вече има стотици данъчни. Те проверяват издават ли се касови бележки и точни ли са оборотите в хотели, ресторанти, механи и всички търговски обекти в зимните ни курорти. Това е обичайна контролна кампания на Национална агенция за приходите в зимните курорти преди Нова година. Инспекторите извършват скрити и явни наблюдения, инвентаризации на наличните стоки и проверки за отчитане на оборотите. Ще се следи и движението на стоки към хотели, ресторанти и други търговски обекти. На постоянно наблюдение са подложени също борси и тържища в близост до курортите. По време на кампанията инспекторите от „Фискален контрол“ ще използват  и дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на НАП, като софтуерът  ще посочва обекти, чиито обороти се различават значително от средните за съответния регион.

Най-големите постижения в българския туризъм за 2019 година (снимки+видео)

В кампанията отново ще бъде използван и подходът на т.нар. открито наблюдение, при който в рамките на дни или седмици в обекта присъства явно проверяващ екип на НАП, като оборотите, отчетени по време на наблюдението, се сравняват с минали периоди и при значима разлика, приходната агенция може да започне ревизия. По време на зимната кампания от НАП ще изследват и имущественото състояние на физически лица собственици или управители на фирми с обекти в зимните курорти, допълват от приходната агенция. Зимната кампания на НАП е продължение на наложения подход, използван през лятото по Черноморието.

Неиздаването на фискален бон е едно от най-сериозните данъчни нарушения. Глобата за физически лица е от 100 до 500 лева, а за юридически – от 500 до 2000 лв. При повторно нарушение санкцията се удвоява. Неиздаването на касова бележка, освен до глоба, води и до запечатването на обекта за срок от един месец.

„Главната задача на контролната кампания е спазването на данъчните правила и почтена конкуренция. И през тази година неиздаването на касова бележка дори за малка сума освен глоба, води и до запечатване на обекта за срок до един месец. Отчитаме значително намаление на нарушенията, което всъщност е основната ни цел. Апелирам към гражданите да изискват касова бележка за всяка покупка, могат да използват и мобилното приложение на НАП за проверка на фискални бонове“, каза по повод началото на зимната кампания Спас Шишков, директор на „Фискален контрол“ в НАП.

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК