Снимка Дарик радио

Пред bgtourism.bg – Вихра Огнянова – управител на ПРИМ ЕКСПО – организатор на международното туристическо изложение ВАКАНЦИЯ & СПА ЕКСПО. Компанията е специализирана в дизайн и изграждане на рекламни и търговски щандове, цялостна организация на панаири, изложения, корпоративни и рекламни събития.

– Здравейте, г-жо Огнянова! От 18 до 22 ноември организирате първото в България виртуално туристическо изложение. Това ли е нормалното продължение на новата реалност – не само заради Ковид-19, но и заради навлизането на дигиталните технологии?

Пандемията изигра ролята на катализатор за един процес,

Вихра Огнянова

започнал много отдавна и ни накара да оценим още повече безкрайните възможности, които предлага онлайн пространството.
Туристическият сектор вече използва дигиталните технологии в много процеси – резервации и комуникация с клиентите, оптимизиране на процесите и на работата, някои компании и места се ползват и виртуална или добавена реалност, за да представят своя продукт, в хотели се използват чатботове за обслужване на посетителите… Вече никой не се съмнява, че бранша може да спечели от навлизането на новите технологии.

Да направим заедно за читателите на bgtourism.bg една предварителна виртуална разходка – по подобие на игрите на тийнеджърите в онлайн пространството, и да ни разкриете как ще организирате HOLIDAY&SPA | Virtual Show | WINTER EDITION и какво ще представлява туристическото изложение. Кой и как ще може да презентира своите възможности?
Ще може ли крайните клиенти да разговарят с хотелиерите и да правят резервации в реално време?

Партньорството ни с URBO направи възможно това виртуално приключение и по този начин кризата ускори още един процес – плановете ни с колегите за съвместна работа, които обсъждахме от няколко месеца. Нашата виртуална версия на Ваканция СПА & Експо позволява на посетителите да влязат в лоби, също както в реално събитие, да се запознаят с програмата, участниците, да разглеждат щандовете на изложителите и да избират от техните предложения, без да напускат комфорта на домовете си, в безопасна и изключително лесна за използване среда. Функционалности за лични срещи, видео стрийминг, излъчване на видео материали, конферентна зала, презентации, дискусии, в които лесно можете да се включите

от всяка точка на света.

Туристическите компании, хотелите и къщите за гости, ски училищата, заведенията, спа и уелнес комплексите – всички, които имат готов продукт могат да предложат своите актуални оферти и да, най-важното, да продават своите предложения за предстоящия зимен сезон. Ясно е, че начините, по които хората резервират и пътуват се промениха, нека използваме всички възможности да достигнем до правилните клиенти.

– Ако се върнем няколко месеца назад – точно преди началото на коронавируса в България, ще установим, че Вашето изложение „Ваканция и СПА Експо“, което се проведе средата на февруари , бе едно от последните face to face в Европа. Много туристически борси през март не успяха да се реализират и бяха отменени. Светът навлезе в работен режим при така нареченото новото нормално и ето, че днес отново на дневен ред е и традиционното Ви изложение в началото на 2021 година. Ако позволява обстановката за провеждане, то може ли да разкриете подробности и относно програмата и организацията.

Както се развиват събитията, може да се окажем и първото след кризата. Надяваме се, разбира се, до февруари критичната фаза на пандемията да е, поне в известна степен, зад гърба ни! Да стартираме туристическите изложенията за региона, тук в София, би била чудесна възможност за българските фирми и места за настаняване да се позиционират максимално добре на пазара.

И най-високите технологии не могат да заменят напълно срещите лице в лице в бизнеса.

За съжаление, онлайн не можете да седнете на чаша вино с партньори или да стиснете ръце при сключване на договор.
Затова работим по реализацията на Международната туристическа борса Ваканция & СПА Експо, която ще се проведе на 18 и 19 февруари 2021 в София, с нов формат, с по-ниски цени, хибридни съпътстващи събития в традиционно богатата съпътстваща програма, с множество срещи, при спазване на всички противоепидемични мерки, действащи в момента.

-Започнаха ли заявките за участие за „Ваканция и СПА Експо“. Наблюдава ли се и по-сериозен интерес от българските туристически компании, както и от чуждите държави в битката им да спечелят българските туристи?

Заявките вече започнаха, въпреки изключително динамичната ситуация и несигурността. Очаквано най-активни в момента са дестинациите. Много общини ще презентират своите възможности и туристически атракции, хотелиерите и комплексите също се включват.

Засилен интерес има от Гърция – от туроператори и региони, туристическата организация на Сърбия също планира участие.

Снимка Руслан Йорданов

Туристическите компании са по-предпазливи, което също не е изненадващо, предвид колко тежко ги засегна кризата Ковид-19 и най-вече страха на хората да пътуват. Независимо от това доста фирми намериха работещи варианти и предлагат различни от традиционните си продукти, по-персонализирани решения или ориентирани към вътрешния и по-близките пазари, които ще видим на Ваканция и СПА Експо 2021.

Министерството на туризма традиционно подкрепя изложението

и ще вземе участие с представителен щанд на България.

Националният борд по туризъм планира своята Годишна среща в рамките на Ваканция и СПА Експо. Отново си партнираме с Българския съюз по балнеология и спа туризъм, а вече имаме и партньор за Гърция в лицето на „Василиадис Травел“.
Пандемията засегна практически всички страни в света и всички области от живота ни. Туризмът вероятно завинаги ще се промени под влиянието на тези изключителни обстоятелства и способността за адаптация ще е решаваща за бъдещето. Може да не можем да се придвижваме по света толкова свободно, колкото преди, но да не забравяме, че

любовта към пътуването и желанието на хората да видят далечни земи никога няма да изчезне!

Разговаря Руслан Йорданов

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – доказан, актуален, авторитетен и независим източник на информация!

2 години bgtourism.bg – над 2 милиона читатели!