Slide
Slide

Атина. Водещи хотелиери от цял свят си дават среща в гръцката столица Атина, където се провежда едно от най-авторитетните събития в областта на туризма IDEEA – форум за Централна и Източна Европа, който е част от Bench events – организатор на най-големите професионални събития в хотелската индустрия в Европа.

„От март има бързо възстановяване на градския туризъм, водено от връщането на бизнес пътуванията и индивидуални пътувания с цел почивка, следвани от провеждането на събития, болшинството от тях са били отлагани през последните 2 години. Въпреки това на ниво Балкани все още сме около 20% под нивата на заетостта от 2019 г. Големите липсващи са груповите настанявания и азиатските пазари. Надяваме се на тяхно поетапно възстановяване през следващите 2-3 години. Това заяви Живко Иванов от „Галакси Инвестмънт Груп“ в панела „Бъдещето на градския туризъм“, който е част от програмата на IDEEA.

Иванов отбеляза, че в градска среда бюджетните хотели са се справили най-добре по време на Ковид кризата.

Д-р Илин Димитров: Когато говорим за бранд България, преосмисляйки туризма, трябва да преосмислим и поведението си към него

„В момента, след отваряне на международните пазари, наблюдаваме най-бързо възстановяване на високия сегмент градски хотели, следвани от бюджетните хотели и на последно място традиционния четиризвезден сегмент“, добави той.

Живко Иванов посочи, че туристическата индустрия поетапно ще се възстанови. Рисковете, пред които е изправена са: държавните регулации върху авиоиндустрията, Ковид политиките на азиатските пазари, възстановяване на бизнес пътуванията.

„Вярвам, че пътуванията са вече част от необходимия жизнен минимум на хората. Съществена част е, че Балканите имат огромен потенциал да са в Европа и в същото време да са непознати за европейските пазари. Това ни дава възможност да привличаме градски туристи, които искат да откриват нови дестинации с близки полети в рамките на ЕС“, сподели Иванов.

Относно събитията той добави, че новите бизнес модели на дистанционна работа и отказа на служителите да се върнат в офисите, създава ниша за привличане на ИТ компании, които имат нужда да създадат екипен дух, като това не се случва вече в офиса, а в хотели, в зали – чрез екипни дейности, игри, корпоративни концерти и много други тиймбилдинг активности.

Сподели публикацията