Създават се правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Създават се правила за разполагане на палатки, кемпери или каравани извън къмпингите
Slide
Slide
Slide
Slide

Варна. Как да се подобри транспортната схема до туристически обекти. Много интересните места по Черноморието са труднодостъпни или изцяло недостъпни с обществен транспорт. Много са и примерите за това. Лучия Илиева, председател на Клуб за устойчиво развитие на гражданското общество, коментира пред БНР:

“Това е проблем не само по Черноморието. Искам да ми ви кажа, че ситуацията е същата по цялата страна и край Дунав, и в много други интересни туристически места и обекти. Защото от край време в България туризмът не се свързва с транспорт. Вие няма да намерите никъде туристическо планиране, в което да фигурира транспортно планиране. У нас за мобилност почти не се говори, не се планира и това е големият проблем не само в туризма, но и в много други отрасли“.

В интервю за предаването “Преди всички“ по програма “Хоризонт” тя коментира къде е проблемът:

“България е единствената страна, в която няма Национален координиращ орган по мобилност. Четири ресорни министерства, които биха имали отношение към този проблем, като почнем с Министерство на транспорта, Министерство на регионалното развитие, Министерство на околната среда, защото транспортът е свързан с чистотата на въздуха и Министерство на туризма се занимават с всякакви други важни проблеми, но не и с тази мобилност, която е от изключителна важност и за която се дават страшно много пари и на европейско равнище. Липсата на Национален координационен орган, липсата на министерство или поне на агенция, която да създаде един национален план за мобилност – градска, регионална и между регионална, се отразява именно в тези липси на транспорт и връзки“, коментира още Илиева.

Според нея “нашите общини вече много активно работят в тази насока. Аз в това отношение бих похвалила черноморските общини“.

Сподели публикацията